حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آموزش عکاسی از تصویر شکل گرفته روی آینه دوربین

میخواهیم روشی خلاقانه را برای عکاسی به شما آموزش دهیم. آموزش عکاسی از آینه دوربین. برای شروع  لنز را از دوربین خود جدا کنید، سپس بدنه را در مقابل یک صحنه روشن نگه داشته و به تصویر شکل گرفته درون دوربین (در آینه) نگاه کنید. شما باید یک تصویر کم نور و تار از آنچه که در پشت دوربین در آن منعکس شده است را مشاهده کنید. این همان صحنه ای است که ما می خواهیم در این آموزش با دوربین دیگری از آن عکس بگیریم.

در ادامه این آموزش کوتاه  لطفا با ما برای یک عکاسی خلاقانه دیگر همراه شوید.

شاید دوست داشته باشید بدانید که ایده پشت این تکنیک سرگرم کننده، ثبت نوری است که از میان منظره یاب یا ویزور  یک دوربین دیگر عبور می کند. به طور معمول وقتی شما یک عکس می گیرید، نور از میان لنز عبور می کند، و از آینه ها بازتاب یا منعکس  شده و از طریق منظره یاب بیرون می آید.ولی البته، می تواند در جهت عکس نیز حرکت کند یعنی  از میان منظره یاب عبور کرده، از آینه ها بازتاب شده و از لنز بیرون بیاید.

نکته اینکه از آنجا ییکه هیچ لنزی برای فوکوس نور بر روی آینه دوربین دوم ما وجود ندارد چرا که تنها از میان منظره یاب می گذرد و لنز روی دوربین نصب نمی باشد، عکس نهایی ما تار خواهد بود، اما این بخشی از جذابیت گرفتن چنین عکسی می باشد.

باید بدانید که کلید کار پیدا کردن یک صحنه خوب و روشن با اَشکال ساده، و البته ثابت و بی حرکت نگه داشتن هر دو دوربین تا حد ممکن می باشد.

مرحله ی اول :دو دوربین را روبروی هم قرار دهید

 

این نکته کاملا مشخص است که شما برای این عکاسی به دو دوربین نیاز دارید:نخست دوربین بدون لنز، پشت به منظره، که صحنه از ویزورش روی آینه آن تار نمایش داده می شود و دوربین دیگری دارای لنز برای عکس گرفتن از این تصویر (شکل گرفته درون دوربین دیگر). هیچ گاه سعی نکنید این کار را به صورت دوربین در دست انجام دهید، چون نور باید از دو دوربین عبور کند و شدت خود را از دست می دهد. در عوض، هر دو دوربین را بر روی سه پایه یا سطوح ثابتی قرار دهید، تا همه چیز بی حرکت باقی بماند.

مرحله دوم : نزدیک شوید

 

در این مرحله نزدیک شدن به تصویر شکل گرفته بر روی آینه داخل دوربین بدون لنز ضروری است، و اکثر لنز های استاندارد به اندازه کافی از نزدیک فوکوس نخواهند کرد، در نتیجه شما واقعا به یک لنز ماکروی اختصاصی برای این تکنیک نیاز دارید. برای فوکوس کردن، ما حداقل فاصله فوکوس لنز خود را تنظیم کرده و سپس دوربین بدون لنز را به عقب و جلو حرکت دادیم تا وقتی که تصویر شکل گرفته واضح گردید.

نکته : منظور ما در اینجا از «واضح» قابل تشخیص و در فوکوس امی باشد چرا که همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، تصویر در آینه دوربین بدون لنز تشکیل می شود و در نتیجه تار است. هدف ما نیز عکاسی از این تصویر تار شکل گرفته می باشد.

مرحله ی سوم :از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید

 

بهتر است بدانید   از آنجا ییکه نوری که از دوربین بدون لنز بیرون می آید کم می باشد شما احتمالا باید یک سرعت شاتر آهسته یا طولانی  تنظیم نمایید، اما اگر دوربین عکاسی شما بر روی سه پایه می باشد، بدیهی است که این مسئله مشکلی نخواهد بود. ما یک سرعت شاتر ۱/۵۰ ثانیه در f/5 و ایزو ۲۰۰ تنظیم کردیم. ما همچنین برای عکاسی از یک ریموت کنترل شاتر استفاده کردیم، اما اگر شما ریموت کنترل ندارید، در عوض می توانید تایمر خودکار دوربین خود را بر روی ۲ ثانیه تنظیم نمایید.

امیدوار هستیم که این آموزش عکاسی   برای شما عزیزان مفید و الهام بخش واقع شده باشد. لطفا دیدگاه های ارزشمندتان را پایین صفحه با ما در میان بگذارید.اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X