حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

۴ روش راحت و منحصر به فرد در عکاسی حلقه های عروسی

از عکاسان مراسم عروسی انتظار می رود که هر جنبه از یک روز عروسی را ثبت نمایند و در بسیاری از موارد ما تنها چند دقیقه برای کار کردن وقت داریم. حلقه های عروسی جزئیات مهمی می باشند که بسیاری از عکاسان یا آن را به طور کامل نادیده می گیرند یا بیش از حد به آن فکر می کنند. من در طول چندین سال برخی از روش های عملی برای بهبود کسب و کار و مهارت های عکاسی از مراسم عروسی را آموزش داده ام.

اجازه دهید چهار روش سریع و منحصر به فرد برای عکاسی از حلقه های عروسی را به شما نشان دهم. با ما در سایت عکاسی همراه باشید .

 

نکته ی قابل توجه : شما به یک لنز ماکرو نیاز دارید

نخست باید بگویم برای ثبت حلقه های عروسی به درستی، شما به یک لنز ماکرو نیاز خواهید داشت. بدون لنز ماکرو، شما قادر به زوم کردن و فوکوس کردن به اندازه کافی از نزدیک نخواهید بود. بله شما می توانید عریض تر عکس بگیرید و عکس را کراپ کنید، اما رزولوشن زیادی از دست خواهید داد. خوشبختانه، لنزهای ماکروی پایه آنقدرها گران قیمت نمی باشند.

توجه داشته باشید که اگر شما با دوربین نیکون عکس می گیرید، من Nikon Micro 55mm f/2.8 یا Micro 60mm f/2.8 را پیشنهاد می کنم. این لنزها بسیار کوچک بوده و به راحتی در کیف شما جا می شوند. اگر با دوربین کانن عکس می گیرید، من ۱۰۰mm f/2.8 IS USM Macro را پیشنهاد می کنم. این یکی واقعا فوکوس خودکار دارد.

و اگر شما هم مثل من باشید، بیشتر اوقات از یک لنز ماکرو استفاده نمی کنید، پس در نتیجه نمی خواهید کلی پول صرف ویژگی های اضافی مانند کاهش دهنده لرزش یا تثبیت کننده تصویر  کنید.

در ادامه به چهار روش سریع و منحصر به فرد برای عکاسی از حلقه های عروسی خواهیم پرداخت:

روش اول: حلقه های عروسی در میان گل ها

به طور بقین ساده ترین عکس برای ثبت کردن، و عکسی که من بدون شک در هر مراسم عروسی که در آن عکاسی می کنم می گیرم، یک یا چند عکس از حلقه های عروسی قرار داده شده در داخل یا بر روی گل ها است. من فکر نمی کنم که تا به حال حتی در یک مراسم عروسی بوده باشم که در آن گل ها به راحتی در دسترس نباشند. این عکس برای بسیاری از عکاسان خسته کننده و کسل کننده است، اما به یاد داشته باشید که مشتریان شما تنها یک بار ازدواج خواهند کرد البته امیدوارم . پس در نتیجه برای آنها، این عکس منحصر به فرد می باشد. این عکس حلقه های عروسی را نشان می دهد، و همچنین گل هایی را ثبت می کند، که آنها زمان و پول زیادی را صرف انتخابشان کرده اند.

باید بگویم گاهی اوقات من از یک دسته گل استفاده می کنم و آنها را بر روی میز قرار می دهم، اما معمولا راحت تر است که با گل هایی کار کنید که در حالت ایستاده می باشند. برای این منظور من اغلب از یک گلدان گل استفاده می کنم، که معمولا در وسط میز پذیرایی یافت میگردد.

بیشتر اوقات برای نورپردازی این عکس من از یک اسپیدلایت استفاده می کنم، هر نوعی از آن جواب خواهد داد. اگر شما پول کافی برای خرید یک اسپیدلایت با برند (نام تجاری) معروف ندارید، در این صورت به شدت پیشنهاد می کنم که فلاش های Yongnuo را بررسی کنمایید، نسخه پایه آن تنها ۷۰ دلار  می باشد. اگر با دوربین کانن عکس می گیرید، ممکن است بخواهید کمی بیشتر خرج کنید، و یک YN600EX-RT بخرید، که با قیمت ۱۲۹ دلار، با سیگنال های رادیویی ارتباط برقرار خواهد نمود.

شما با نگه داشتن دوربین در یک دست و فلاش در دست دیگر، می توانید ببینید که به یک نتیجه مناسب می رسیم درست مانند تصویر بالا ، اما خیلی بهتر خواهد بود اگر بتوانیم نور را نرم نماییم.

لازم به ذکر است اگر شما یک تعدیل کننده نور (modifier) با خود نیاورده اید، می توانید از هر چیزی در آن نزدیکی که سفید است استفاده کنید. من قبلا از یک صفحه سفید، دستمال کاغذی، تی شرت سفید، و یک رومیزی استفاده کرده ام. برای این عکس ما از یک حوله کاغذی سفید استفاده خواهیم کرد. با تاباندن نور به حوله کاغذی و بازتاب آن به سوژه یا تاباندن نور از میان حوله کاغذی به سوژه (به جای نورپردازی مستقیم سوژه با فلاش)، می توانیم نور بسیار بزرگتر و نرم تری به دست آوریم.

توجه داشته باشید که داشتن دستیارم که فلاش را با هر تصویری که من می گیرم جا به جا می کند، تضمین می کند که ما بدون اتلاف وقت برای نگاه کردن به هر عکس به صورت جداگانه، تنوع زیادی به دست خواهیم آورد. به یاد داشته باشید، همه اینها در طول یک مراسم عروسی اتفاق می افتد، پس در نتیجه من واقعا قصد ندارم بیش از یک یا دو دقیقه وقت صرف این عکس ها بکنم.

در پایان باید بگویم من این را به عنوان عکس امن خود در نظر می گیرم چون می توانم آن را در کمتر از دو دقیقه در هر مراسم عروسی بگیرم، و مشتری همیشه آن را دوست دارد. بعد از این که آن را گرفتم، اگر وقت داشته باشم، عکس های پیچیده و خلاقانه تری را امتحان خواهم کرد.

روش دوم: اضافه کردن نور و آب به عکس

در این روش برای عکس بعد به سراغ چیزهای کمی پیچیده از نظر لوازم عکاسی می رویم، اما قادر به انجام آن بدون کمک یک دستیار نیز خواهیم بود.

نخست اینکه  یک سطح جالب برای قرار دادن حلقه ها پیدا کنید. این سطح می تواند یک رومیزی، سطح چوبی، گرانیت، یا هر چیزی که در اطراف محل پذیرایی پیدا می کنید باشد. ما تصویر خود را بر روی یک میز سیاه شیشه ای گرفتیم.

گام نخست : من دوربین را بر روی یک سه پایه قرار می دهم تا دست هایم آزاد باشند. پشت حلقه، اولین اسپیدلایت را اضافه کردم، تا پشت آن یک نور حاشیه ای ایجاد کنم. برای اضافه کردن کمی جذابیت، من یک ژل بنفش، و برای متمرکز کردن نور، یک گرید (grid) به فلاش متصل کردم.

گام دوم: حال وقت آن می باشد که حلقه ها را از جلو نورپردازی کنیم. به جای استفاده از یک حوله کاغذی، من تصمیم گرفتم از Fstoppers FlashDisc  یک سافت باکس تاشو، گرد و کوچک که به راحتی روی فلاش نصب می شود  استفاده کنم. این سافت باکس هنگامی که تا می شود، آنقدر کوچک می شود که در جیب شما جا می گیرد، که باعث می شود استفاده از آن در مراسم های عروسی بسیار راحت باشد.

باید توضیح دهم که من برای اضافه کردن یک جنبه جالب به این عکس، من از یک بطری اسپری آب کوچک برای اضافه کردن مه و غبار در پشت حلقه ها استفاده کردم. نور بنفشی که از پشت می آید، آب را روشن می کند، و به این عکس جلوه می بخشد.

روش سوم: ساختن مجموعه خودتان و استفاده از نورپردازی ثابت یا پیوسته

توجه داشته باشید که اگر دوست دارید برای هر موقعیتی آماده باشید، باید لوازم و تجهیزاتی به همراه داشته باشید که می دانید می توانید با آن ها کار کنید. من یک بسته ورقه فلزی همراه خودم می برم که می توانند برای قرار دادن حلقه ها بر روی آنها مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این ها  جواهرات درخشان و بازتابنده ارزان قیمتی با خودم به همراه می آورم که می توانم برای ایجاد افکت های بوکه از آنها استفاده نمایم.

همچنین به جای استفاده از یک فلاش برای این عکس، یک پنل LED ارزان به عنوان یک منبع نور ثابت (Continuous light) مورد استفاده قرار گرفت. این پنل ها می توانند بسیار مفید باشند، اما در نظر داشته باشید که اگر قرار است از آنها برای نورپردازی حلقه ها استفاده کنید،به احتمال زیاد باید از یک سه پایه استفاده کنید، تا بتوانید همه چیز را واضح و شارپ نگه دارید  سرعت شاتر ممکن است آهسته باشد . اگر بوکه بسیار تار می خواهید نیز، باید با یک دیافراگم باز تر از معمول عکاسی کنید.

روش چهارم: استفاده از یک صفحه نمایش برای ایجاد پس زمینه خودتان

در روش پایانی و برای عکس آخر، ما قصد داریم از صفحه نمایش یک کامپیوتر به عنوان پس زمینه خود استفاده کنیم. اگر یک لپ تاپ به همراه ندارید، می توانید از صفحه نمایش یک آیپد، یا شاید حتی یک گوشی هوشمند به جای آن استفاده کنید.

در اینجا من پیشنهاد می کنم قبل از این که به مراسم عروسی بروید، گرفتن این عکس را در خانه تمرین کنید. شما نباید زمانی که مراسم عروسی در جریان است، وقت خود را با تنظیمات، یا جستجو برای پس زمینه های مختلف تلف کنید. اگر شما آماده باشید، گرفتن این عکس می تواند بسیار آسان باشد.

باید اینگونه توضیح بدهم که نخست من حلقه را بر روی کمی بتونه قرار دادم تا بایستد. سپس صفحه نمایش کامپیوترم را بر روی روشن ترین حالت تنظیم کردم، و نوردهی را بر اساس صفحه نمایش انجام دادم. در این مرحله عکس یک سیلوئت از حلقه می باشد.

فراموش نکنید که برای نورپردازی خود حلقه شما می توانید از چراغ قوه گوشی هوشمند خود، یا هر چراغ قوه LED ارزان دیگری استفاده کنید. اگر نور چراغ قوه شما کم و زیاد نمی شود، می توانید به سادگی آن را به حلقه نزدیک تر یا دورتر کنید تا تعادل نور مناسبی با صفحه نمایش در پس زمینه به دست آورید.

توجه کنید که از آنجایکه پس زمینه شما خیلی تار خواهد شد، واقعا مهم نیست که چه چیزی بر روی صفحه نمایش در پس زمینه وجود دارد، شما در واقع به دنبال رنگ های خاص، و اَشکال بزرگی هستید که یک حالت جالب ایجاد خواهند نمود.

فراموش نکنید که در مرحله ویرایش شما می توانید آنقدر زوم کنید که بتونه پیدا نباشد یعنی تصویر را کراپ کنید  یا می توانید آن را با فتوشاپ حذف کرده و یک افکت حلقه شناور داشته باشید.

علاوه بر این ها می توانید یک روش مشابه و ساده تر را در مقاله ی   هنگام رفتن برای عکاسی از مراسم عروسی بردن یک آیپد را فراموش نکنید نیز مطالعه نمایید.

امیدواریم این مقاله مورد استفاده علاقه مندان به عکاسی عروسی قرار گیرد.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

منبع

digital photography school و لنزک

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X