حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX7

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 دارای بدنه‌ زیبا و رنگ مشکی موجود است و بافت‌های زیبایی روی آن را تزیین کرده شده است. که به شکل  زیبایی طراحی و تولید شده و در همان اولین نگاه مخاطب، توجه همه را به خود جلب می‌نماید. فقط کافی است این دوربین زیبا را در دستانتان بگیرید تا به آمیزه‌ای از هنر و تکنولوژی دست زده باشید. این دوربین جذاب به یکی از مدل‌های جدید کمپانی پاناسونیک نیز، شباهت دارد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 

گفتنیست دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 دقیقا اندازه کف دست می باشد. این دوربین عالی ابعادی برابر با 5.25×2.75×2.75 اینچ داراست و وزن آن نیز با احتساب باتری،‌ کارت حافظه و بند 425 گرم می‌باشد. دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 دوربین بسیار زیبا و خوش ساختی می باشد.
در ادامه توجه داشته باشید که تمام قسمت جلویی دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 را لنز 10 برابر زوم نوع Carl Zeiss Vario Sonnar T در بر گرفته می باشد. زوم دیجیتال این لنز 20 برابر می باشد، اما بهتر است همیشه قسمت زوم دیجیتال آن غیر فعال باشد زیرا که کیفیت تصویر کم می‌شود. در کنار لنز این دوربین یک فلاش برای عکاسی در نظر گرفته شده است. این دوربین کارآمد به گزینه‌ای برای تقویت نور تجهیز نشده، اما شما قادر هستید از یک فلاش جداگانه استفاده نمایید. برای این کار یک کفشک فلاش در قسمت بالای دوربین وجود دارد. هم‌چنین، میکروفون، اهرم زوم و دکمه عکاسی نیز در قسمت بالای دوربین قرار گرفته است.

 

باید بگوییم در سمت چپ دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 صفحه نمایشگر لمسی 2.7 اینچی دوربین قرار دارد که رزولوشنی برابر با 211.000 پیکسل دارد. این صفحه نمایش از تکنولوژی Clear LCD Photo Plus سونی بهره می‌برد و کیفیت نمایشی آن بسیار خوب می باشد. سیستم منوی روی صفحه نمایش دوربین عملکرد و کارآیی خوبی را از خود نشان داده می باشد و به راحتی می‌توانید به منوهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید، با پارامترهای مورد نظرتان کار کنید. از دیگر مشخصه‌هایی که در این دوربین در نظر گرفته شده است می‌توانیم به 9 حالت از پیش تنظیم شده در نظر گرفته شده برای عکاسی اشاره کنیم. در سمت چپ صفحه نمایش 4 عدد دکمه قرار دارد که دکمه Home یکی از آن‌هاست.

 

 

دکمه‌های wide/tele برای تنظیم زوم با دست چپ و دکمه start/stop نیز از دیگر دکمه‌هایی است که در این قسمت قرار دارد. بر روی بدنه دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 می‌توانید دکمه‌های متعددی را مشاهده نمایید: دکمه تنظیم نور پس‌زمینه، دکمه Display برای تنظیم خود صفحه نمایش و دکمه‌ای هم برای برای دسترسی به صحنه‌هایی که از آن‌ها عکس گرفته‌اید. دکمه دیگری نیز برای پخش مجدد و گزینه‌ای هم برای عکاسی در شب ارائه شده می باشد. با این توانایی،‌ به راحتی قادر هسنید حتی در تاریکی مطلق نیز عکاسی نمایید و عکس‌های خوبی داشته باشید. اما باید خاطر نشان ساخت که این عکس‌ها سبز رنگ یا به اصطلاح تک رنگ می‌گردند. دکمه Easy نیز به شما این امکان می‌دهد در مود تمام اتوماتیک کار کنید.

 

بیشتر کاربران از این حالت استقبال کرده‌اند. در این حالت، تنها کاری که باید انجام بدهید این است که دکمه شاتر را فشار دهید؛به  همین سادگی.دوربین همه‌ی کارها را خودش انجام می‌دهد. یک عدد شیار کارت حافظه Pro Duo نیز در نظر گرفته شده می باشد. با یک کارت 4 گیگابایتی می‌توانید تا 30 دقیقه و با بالاترین رزولوشن کار نمایید.
نکته ای که نباید فراموش کنید این است که اگر درب LCD دوربین بسته باشد، می‌توانید لوگوهای متعددی را روی آن ببینید که به شما خواهد گفت این دوربین عالی،‌ یک دوربین فیلم‌برداری نوع AVCHD است که می‌تواند به صورت 1080×1440 و با فرمت MPEG-4 H.264 فیلم‌برداری کند. در سمت راست بدنه، بند دوربین و لوگوی Handycam دیده می‌شود. در پشت آن نیز شیار مخصوص باتری شارژی یون لیتیوم قرار دارد. این شکل طراحی در میان بیش‌تر سازندگان دوربین‌های فیلم‌برداری متدوال می باشد. در سمت چپ باتری نیز خروجی HDMI/AV و ورودی DC قرار گرفته است. کلید مدرج (movie, still, on/off) و دکمه ضبط نیز در این قسمت قرار گرفته اند.

 

 

 

باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 اندازه‌ بسیار کوچکی دارد. به همراه یک داک عرضه می‌شود که اتصالات USB، A/V، خروجی‌های component و ورودی DC برای شارژ باتری را در خود جا داده است. و به این نکته اشاره کنیم که این دوربین به اتصال Firewire مجهز نشده است. بر روی این داک دکمه Disc Burn نیز در نظر گرفته شده می باشد.

 

 

نکته ی قابل توجه اینکه روشن شدن دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7  تنها دو ثانیه وقت می‌برد و بلافاصله آماده ضبط و استفاده می باشد. حالت Easy Handycam به شما این امکان می‌دهد به صورت تمام اتوماتیک کار کنید. از آن جایی که این دوربین وزن سبکی دارد، به راحتی می‌توانید آن را در دست گرفته‌، روی سوژه زوم کنید. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 می‌توان یمبه قابلیت عکاسی آن اشاره کنیم.

 

عکس‌های خود را قادر هستید بر روی کارت حافظه Pro Duo ذخیره نمایید.
می توانیم از تنظیمات دستی دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7   به فوکوس، نوردهی و تراز سفیدی اشاره کنیم. فقط کافی است ضربه‌ کوچکی بر روی صفحه نمایش دوربین وارد نماییید و همین! حالا تنظیمات خود را انجام دهید. آن دسته کاربرانی که نسبت به کیفیت فیلم‌های خود بسیار حساس هستند می‌توانند با تنظیمات zebra کار نمایند و به این ترتیب، میزان درخشانی فیلم‌ها تنظیم شود. کاربری این دوربین بسیار ساده می باشد. ساده‌تر از آن‌چه تصور می‌کنید.

می توانیم از دیگر امکانالت دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7   به حالت پخش مجدد آن اشاره کنیم که کاربری ساده‌ای دارد. فقط کافی است دوربین خود را از طریق خروجی‌های HDMI یا component به تلویزیون وصل نمایید. بعد از آن، صحنه‌ای را که می‌خواهید تماشا نمایید بر روی صفحه نمایش دوربین هایلایت کرده یا آن‌که با کنترل از راه دور مشخص نمایید. به همین سادگی.

 

شایان ذکر است فوکوس دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 سرعت خوبی دارد. سیستم OIS آن نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. میکروفون 5.1 کاناله آن نیز جالب است. اگر می‌خواهید در فضای داخل ساختمان کار کنید به‌تر است از نور کمکی بهره ببرید. در صورت وجود نور مناسب، فیلم‌های خوبی خواهید داشت. کار کردن در مود تله ماکرو برای داشتن نمای کلوزآپ، عملکرد بسیار خوب و مناسبی را ارائه می‌نماید. کیفیت عکس‌هایی که در فضای بیرون و در نور آفتاب ثبت شده‌اند بسیار عالی می باشد. مطمئنا از نتیجه کار راضی خواهید بود.
توجه داشته باشید که کیفیت عکس‌های دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7  در حد عالی نمی باشد. چرا که کاربری اصلی آن فیلم‌برداری است نه عکاسی. عکس‌های این دوربین جذاب در حالت 4x6s کیفیت خوبی دارند. البته،‌ این در حالتی است که با فلاش کار نمایید. از سویی دیگر، عکس‌های بزرگ شده کمی نویز دارند و استثنایی هم در این مورد وجود ندارد.
در مجموع می توانیم بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-CX7 دوربین بسیار عالی و مناسبی می باشد که به شما این امکان می‌دهد با کیفیت HD فیلم برداری نمایید. کیفیت کلی فیلم‌های آن عالی می باشد. فوکوس سریع، لرزش‌گیر OIS و بسیاری امکانات دیگر از برترین ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7  به شمار می‌رود. البته‌، اگر شرکت سونی در HDR-CX7 به جزییاتی بیش‌تری توجه می‌کرد، به طور قطع دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 جزو برترین‌های تابستان 2007 به شمار می‌رفت. نکته‌ آخر این‌که دوربین مذکور از معدود مدل‌هایی می باشد که با سیستم x.v.Color کار می‌کند. در این حالت نیز باید از تلویزیون‌های مخصوص داشته باشید.
و در پایان اینکه دوربین فیلم‌برداری جدید سونی مدل HDR-CX7 به همراه لوازمی مانند یک داک، باتری، کابل برق، USB، کابل‌های component و A/V به همراه یک دستگاه ریموت ارائه شده می باشد. یک دفترچه راهنمای 40 صفحه‌ای به همراه سی دی دوربین از دیگر لوازم همراه آن است.

 

 

خصوصیات کلی دوربین فیلم‌برداری  HDR-CX7

 

  • مشخصات کلی در یک نگاه :ذخیره سازی بر روی ذخیره سازی بر روی کارت حافظه (Memory Stick Pro Duo)
  • قابلیت های  حسگر و تصویر:حسگر CMOS با دقت 6.1 مگاپیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری:کیفیت HD با فرمت MPEG-2
  • نوع لنز:کارل زایس 5.4 تا 54 میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر – لرزشگیر تصویر اپتیکال (Steady Shot)
  • نوع صفحه نمایش:صفحه نمایش 2.7 اینچ 211000 پیکسل
  • نوع ورودی و خروجی ها:خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
  • سایر قابلیت های  دوربین سونی مدل HDR-CX7 :فیلمبرداری در شب 0 لوکس – پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی – ریموت کنترل
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X