حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Canon PowerShot SX210 IS

در اینجا تصمیم داریم باز هم یکی دیگر از محصولات کانن را برای شما کاربران عزیز سایت عکاسی معرفی و بررسی کنیم.

شرکت بزرگ کانن مدل دیگری را به سری PowerShot خود اضافه کرد. دوربین Canon PowerShot SX210 IS که از نوع اولترا زوم و کامپکت می‌باشد توانایی عکاسی در زوایای بسیار باز را نیز دارد. این دوربین که پس از مدل قبلی و بسیار موفق خود یعنی SX200 IS معرفی شده است کارایی بسیار بالا را به همراه بدنه‌ای کاملا کامپکت برای کاربر به ارمغان می‌آورد و از فن‌آوری‌های نوین و بسیار پیشرفته برای راضی کردن کاربران حرفه‌ای‌تر بهره می‌برد. این دوربین دارای ویژگی‌هایی چون لنز واید با قابلیت زوم اپتیکال 14X، سنسور تصویر قدرتمند 14.1 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 4 است. SX210 IS دوربینی بسیار کارآمد و انعطاف‌پذیر از نظر کارایی می‌باشد که می‌توان از آن در هر شرایط و برای هر مقصود عکاسی استفاده کرد.

 

• سنسور 14.1 مگاپیکسلی:

Canon SX210 که به رنگ‌های مشکی، بنفش و طلایی ساخته شده است از نظر ظاهری بسیار زیبا و شاخص شده است. دوربین SX210 IS برای عکاسی با نهایت جزئیات از هر سوژه‌ای کاملا مناسب می‌باشد. شگفتی وقتی به وجود می‌آید که بدانیم این دوربین قادر به ضبط ویدیویی HD720P با ضبط صدای استریو نیز هست. بدنه‌ی این دوربین کاملا فلزی، استایلیش و صیقلی ساخته شده است و به راحتی در هر جیبی جای می‌گیرد. سنسور تصویر 14.1 مگاپیکسلی به همراه لنز واید 28mm برای گرفتن تصویر چشم‌اندازهای گسترده با بیشترین کیفیت تصویر بسیار عالی می‌باشد. این درحالی است که لنز در حالت زوم کامل 14X معادل لنز 392mm عمل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا سوژه‌های دوردست را به خوبی ثبت نماید. این لنز که از نوع IS (Image Stablizer) و ساخت کانن می‌باشد مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال داخلی می‌باشد که لرزش دست در هر فاصله‌ی کانونی را به خوبی خنثی می‌کند تا تصاویری بدون تارشدگی به دست آید.

• نمایشگر 3 اینچی:

نمایشگر جدید 3 اینچی PureColor II G با قدرت نمایش 230,000 رنگ که بر روی این دوربین نصب شده است تصاویر را با وضوح بسیار بالا و شارپنس زیاد نمایش می‌دهد. در این نمایشگر از شیشه‌ی آب‌داده استفاده شده است و کاملا باریک ساخته شده است، بنابراین دید از زاویه فوق‌العاده می‌باشد و کنتراست فوق‌العاده‌ای را نیز ارایه می‌نماید. این نمایشگر که با نسبت 16:9 می‌باشد کاملا مناسب دیدن و به اشتراک گذاشتن تصاویر با دوستان است.

• پردازنده‌ی DIGIC 4:

دوربین کانن پاورشات SX210 IS از آخرین نسخه‌ی پردازشگر تصویر کانن یعنی پردازنده‌ی DIGIC 4 بهره می‌برد که کیفیت تصویر فوق‌العاده را به همراه سرعت زیاد پردازش برای کاربر به ارمغان می‌آورد. کانن SX210 IS با به خدمت گرفتن فن‌آوری‌های نوین و بسیار پیشرفته پردازنده‌ی DIGIC 4 خاطرات را همان‌گونه که اتفاق می‌افتند ثبت می‌کند. فن‌آوری‌های Smart Auto و Scene Detection گرفتن بهترین عکس‌ها در هر شرایطی را برای کاربر بیش از پیش ساده می‌کنند، طوری که دوربین قادر به تشخیص نوع صحنه‌ی عکاسی از بین 22 نوع صحنه عکاسی می‌باشد و بهترین تنظیمات را برای ثبت باکیفیت‌ترین عکس انجام می‌دهد. دوربین کانن SX210 IS با بهره‌گیری از فن‌آوری i-Contrast درجه‌ی روشنایی را در هربار که عکس گرفته می‌شود بالا می‌برد، بدین ترتیب جزئیات در نقاط تاریک به خوبی نمایان می‌شوند و این در حالی است که مناطق پر نورتر از روشنایی اضافی در امان می‌مانند. این ابزاری است که می‌توان برای تصحیص تصاویر در هر بار بازبینی از آن استفاده کرد. فن‌آوری Smart Flash Exposure نیز میزان نور فلاش را به اقتضای شرایط محیطی و عکاسی تنظیم می‌نماید. بدین ترتیب مقدار شار نوری فلاش بسته به شرایط عکاسی چه از فواصل دور و چه حالت ماکرو تنظیم می‌شود تا از روشنایی زیاد جلوگیری شود.

• فن‌آوری‌های دیگر:

در این دوربین حالت Motion Detection به کمک فن‌آوری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر می‌آید و تارشدگی باقی مانده بر اثر لرزش دست را اصلاح می‌نماید. این فن‌آوری این کار را با استفاده از زیر نظر قرار دادن لرزش دست و روشنایی حرکت سوژه انجام می‌دهد تا بهترین سرعت شاتر و ISO را برای آن تنظیم نماید. مود Servo AF اکنون شامل Servo AE نیز می‌باشد که سوژه را دنبال می‌کند و مرتبا فوکوس را برای آن تنظیم می‌نماید تا سوژه همواره در بهترین حالت فوکوس و نوردهی قرار گیرد. فن‌آوری پیشرفته‌ی تشخیص چهره‌ی کانن توانایی تشخیص تا 35 چهره‌ی انسان در یک فریم را دارد و شارپ بودن تصویر در عکس‌های پورتره و دسته‌جمعی را تضمین می‌نماید. دوربین کانن SX210 به یک مد بسیار کارآمد و جالب عکاسی نیز مجهز است، این حالت عکاسی پس از وارد شدن چهره‌ی جدید در کادر به صورت خودکار عکس را می‌گیرد البته فن‌آوری گرفتن عکس با لبخند یا چشمک نیز در Sx210 وجود دارد.

• کنترل‌های خلاق:

دوربین پاورشات SX210 تنظیمات کاملا دستی (Manual) را علاوه بر مود کاملا خودکار ارایه می‌نماید و به کاربر اجازه می‌دهد تا در عکاسی خلاقانه‌تر عمل نماید. گشودگی دهانه، سرعت شاتر، ISO و فوکوس همگی می‌توانند به طور دستی تنظیم شوند تا کاربر توانایی‌های خودش را در عکاسی امتحان کند و یا به سلیقه‌ی خود، دوربین را تنظیم و عکاسی نماید. مودهای جدید و خلاقانه عکاسی را برای مبتدیان نیز لذت بخش‌تر می‌کنند. جلوه‌ی جدید Fish-eye تصویر بوجود آمده بر اثر استفاده از لنز فیش-آی را برای تصویر تقلید می‌کند. در حالی که جلوه‌ی Miniature کاری می‌کند تا تصویر حالت مینیاتوری به خود بگیرد. برای کاربرانی هم که فقط به نشانه رفتن و عکس گرفتن می‌اندیشند Easy Mode برای عکاسی کاملا اتوماتیک وجود دارد.

• ضبط ویدیوی HD:

در این دوربین با فشردن تنها یک دکمه کاربر می‌تواند به ضبط ویدیویی HD, 720p بپردازد. برای نخستین بار در دوربین‌های کامپکت کانن، فن‌آوری Smart Auto به مود ضبط ویدیو نیز راه یافته است. این فن‌آوری در مود ضبط ویدیو نیز قادر به انتخاب از بین 18 نوع صحنه‌ی مختلف و انجام تنظیمات برای آن‌ها می‌باشد. ویدیوها با کیفیت 720 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند و در همین حین ضبط صدای استریو نیز وجود دارد. همچنین می‌توان به زوم اپتیکال 14X نیز دست یافت. برای ضبط ویدیویی با لرزش کمتر این دوربین از همان فن‌آوری Dynamic Image Stabilizer بهره می‌برد که پیش‌تر بر روی دوربین‌های فیلم‌برداری کانن وجود داشت که باعث می‌شود ضبط ویدیو با لرزش کمتری همراه باشد. با بهره‌گیری از پورت HDMI می‌توان ویدیوها و عکس‌های گرفته شده را بر روی HDTV مشاهده نمود. کاربر می‌تواند پس از ضبط ویدیوها مستقیما آن‌ها را بر روی سایت Youtube آپلود کند.

• پشتیبانی از کارت حافظه‌ی SDXC:

کانن SX210 IS توانایی پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی SDHC و SDXC را دارد. کارت‌های حافظه‌ی SDXC ظرفیت بسیار بالایی دارند و تا 2TB هم می‌رسند و ظرفیت گرفتن هزاران عکس و ساعت‌ها ویدیو را فراهم می‌آورند. دوربین Canon Sx210 IS مجهز به فن‌آوری Smart Shuffle می‌باشد که وقتی در حال تماشای یک عکس هستید تذکرهایی را درباره‌ی عکس‌های مشابه ارایه می‌کند.

 

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X