حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Fujifilm FinePix S2500HD

امروز تصمصم داریم یکی دیگر از دوربینهای سوپرزوم بازار را به نقدو بررسی بکشیم ، امیدواریم با ما در سایت عکاسی همراه باشید.

توضیح کلی دوربین Fujifilm FinePix S2500HD :

این دوربین دارای لنز با توانایی زوم 18 برابر سنسور تصویر 12 مگاپیکسلی وصفحه 3 اینچیاست این دوربین تنظیمات کاملا خودکار و Automatic Scene Recogntion را برای عکاسان حرفه ای مبتدی‌ترها ارایه می‌دهد. و برای کسانی که  به ثبت ویدیویی علاقه دارند این دوربین قابلیت ضبط ویدیویی 720p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و دارای پورت خروجی HDMI برای اتصال به HDTV است از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به سیستم لرزش‌گیر تصویر دوتایی، چشمی الکترونیک، گستره‌ی ISO تا 1600 در حالت رزولوشن کامل، عکاسی پیاپی با سرعت‌های 1.3 و 8 فریم بر ثانیه (با سرعت 8 فریم بر ثانیه تعداد تا 20 عکس و کیفیت به 3 مگاپیکسل کاهش می‌یابد)، Tracking Auto Focus و مود عکاسی Panorama نام برد.

این دوربین از سیستم بالایی برخوردار است که وقتی شما دکمه‌ی شاتر را تا نصفه فشار دهید دوربین از تشخیص نوع صحنه تا فوکوس و دیگر اعمال را به طور خودکار انجام می‌دهد و شما لازم نیست نگران تنظیمات دوربین باشیدبایدبه صحنه فکر کنید این دوربین از مود عکاسی پیاپی بسیار سریع 8 فریم بر ثانیه تا 20 عکس نیز بهره می‌برد. هرچند که در این حالت رزولوشن تا 3 مگاپیکسل کاهش می‌یابد.

S2500HD قابلیت ضبط ویدیویی HD 720 × 1280 را با ضبط صدای مونو دارا است مدت زمان برای ضبط هر کلیپ ویدیویی 15 دقیقه است به علاوه می‌توان از زوم کامل آن استفاده کرد. همچنین مودهای ضبط ویدیویی 480 ×640 و 240 × 320 نیز موجود و امکان‌پذیر می‌باشند. این دوربیندارای پورت HDMI برای اتصال به HDTV نیز می‌باشد ولی همانند تقریبا همه‌ی دوربین‌های دیگر با این ویژگی فاقد پورت همراه آن است. این دوربین قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی SD/SDHC و SDXC را دارد و انرژی آن از طریق چهار باتری قلمی‌سایز AA تامین می‌شود که باید به طور جداگانه خریداری شود.

دوربین FinePix S2500HD شباهت بسیار زیادی به دوربین مدلS1500 دارد. این دوربین از نوع سوپرزوم است که قدرت بزرگنمایی 18 برابر را دارد و برعکس بعضی دیگر از دوربین‌های هم نوع خود، هم شبیه به DSLRها می‌باشد واندازه‌ی بسیار کوچک‌تری دارد. از نظر قیمت نیز بسیار مناسب‌تر از بسیاری کامپکت‌ها و یا سورپرزوم‌های هم رده‌ی خود می‌باشد. در چنین دوربین‌هایی با قابلیت زوم بالا نیاز به لرزش‌گیر تصویر بیشتر احساس می‌شود که این دوربین مجهز به یک سیستم لرزش‌گیر دوتایی است. سیستم اول مربوط به لرزش‌گیر مکانیکی CCD Shift می‌شود که به طور مکانیکی لرزش دست را خنثی می‌نماید. سیستم دوم با تشخیص لرزش صحنه توانایی افزایش ISO تا 6400 (البته با کاهش رزولوشن تا 3 مگاپیکسل) را دارد. بنابراین دوربین به طور خودکار با بالا بردن سرعت دیافراگم بدون اینکه از روشنایی تصویر کم شود عکس می‌گیرد.

بیشتر قسمت جلوی دوربین را استوانه‌ی لنز گرفته در حالت زوم 3 سانتیمتر بیشتر از بدنه جلو می اید در کنار آن نیز لامپ AF Assist یا لامپ کمک کننده به فوکوس قرار دارد. دستگیره‌ی بزرگ و خوبی دارد که احساس چرمی با به دست شما القاء می‌کند و بدون اینکه از دست شما لیز بخورد به محکمی‌در پنجه قرار می‌گیرد. این دستگیره دست‌کم برای دستانی با اندازه‌ی متوسط مناسب می‌باشد. به طور طبیعی انگشت اشاره‌ی شما در بالای دکمه‌ی شاتر قرار می‌گیرد و انگشت شست بر روی پد پشتی قرار دارد.

دوربین‌های DSLR مانند  این دوربین نیز بر روی خود دارایدکمه کنترل دارد که دسترسی به 10 مود عکاسی را فراهم می‌آورد. در کنار آن نیز دکمه‌ی کشویی روشن و خاموش دوربیناست. طراحی آن به طریقی است که از روشن و یا خاموش شدن غیر عمدی جلوگیری شود. زمان روشن شدن دوربین تا آماده شدن برای عکاسی فوق‌العاده و فقط در حدود 1 ثانیه می‌باشد. در جلوی آن نیز دکمه‌های زوم قرار دارند. البته اگر عمل زوم دوربین نیز همانند دوربین‌های DSLR و با چرخاندن لنز انجام می‌شد بسیار جالب‌تر بود. در حقیقت این اهرم زوم است که دور دکمه‌ی شاتر را گرفته است. وقتی دکمه‌ی شاتر را تا نیمه فشار دهید و دوربین در مود عکاسی کاملا خودکار باشد به طور خودکار تمام تنظیمات از جمله فوکوس را انجام می‌دهد و سپس با صدای بیپ آن را به شما اطلاع می‌دهد.

صفحه 3 اینچی این دوربین که در پشت آن قرار دارد رزولوشن 230.000 رنگ را نشان می دهدبا این که این مقدار رزولوشن در بین دوربین‌های هم رده معمولی می‌باشد ولی بهتر بود که تعداد رنگ بیشتری را ارایه می‌کرد. در کنار نمایشگر دکمه‌ای برای سویچ کردن بین نمایشگر و چشمی‌الکترونیک وجود دارد. همانند قسمت بالای دوربین در پشت آن نیز دکمه‌های نسبتا زیادی وجود دارد. مکان قرارگیری آن‌ها به خوبی طراحی شده است و تمام کلیدها و دکمه‌ها دسترسی آسان به تنظیمات مختلف را فراهم می‌آورند و جایگاه خوبی دارند.

در کل فوجی‌فیلم S2500HD دوربین بسیار خوبی دربین دوربینهای هم رده خود هست  علاوه بر ظاهر شبیه به DSLR و توانایی زوم 18 برابر کاملا جمع و جور می‌باشد و قیمت مناسب‌تری نیز دارد. همچنین می‌توان در مود کاملا خودکار و نیز کاملا دستی با آن عکاسی کرد که مناسب برای هم عکاسان آماتور و هم عکاسان حرفه‌ای‌تر می‌باشد.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X