حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ایده ای نو در عکس ماکرو از شهرهای آینده

ایده عکاسی ماکرو با منگنه برای خلق نمای شهری میتواند بسیار جذاب باشد. برای درک بهتر این آموزش با ما در سایت عکاسی همراه شوید.

در این آموزش به شما نشان خواهم داد که چطور با استفاده از منگنه، شهری با نمای آینده بسازید. من به خاطر دارم که این سوژه را چند سال پیش در جایی دیدم و فکر کردم که این یک ایده عالی است و افکت واقعا خوبی ایجاد می کند.

 

آنچه نیاز خواهید داشت

 

  • فویل آلومینیومی نازک
  • منگنه
  • یک میز یا سطح ثابت
  • چسب آبی/سفید (اختیاری)
  • صبر!

آماده سازی

من از یک استودیوی کوچک قابل حمل برای سطح خود استفاده می کنم، اما شما می توانید از یک قطعه مقوای خم شده استفاده کنید، تنها در صورتی که کاملا ثابت باشد. فویل آلومینیومی خود را بر پشت سطح مقوا و در قسمت پایین جایی که می خواهید منگنه های خود را بر پا کنید، قرار دهید.

هر جا که آن را قرار می دهید، مطمئن شوید که نور محیط زیادی وجود داشته باشد. نور محیط غیر قابل کنترل است، اما از نظر انعکاس ظاهر خوبی ایجاد می کند. نور در عکس من از یک پنجره به سمت چپ تصویر می تابد. من امیدوار بودم طوری به نظر برسد که انگار خورشید دارد بر روی شهر می تابد.

شما می توانید این نما را با یک منبع نور مصنوعی بزرگ مانند یک سافت باکس یا چتر بازسازی کنید. اگر شما از نور مصنوعی استفاده می کنید، آن را با یک بیسکوییت بشکنید تا حالت ابرهایی را شبیه سازی کنید که نور خورشید را در حالی که بر روی شهر می تابد، مسدود می کنند.

شهر خود را بسازید

منگنه های خود را با دقت بر روی فویل قرار دهید

شروع به قرار دادن و چیدمان منگنه های خود کنید. برای این کار، شما می توانید با چسب نواری آنها را به فویل خود محکم کنید، اما این بدین معنی است که شما قادر به عکاسی از بخش های پایینی شهر خود نخواهید بود – مگر اینکه بخواهید بعدا (در مرحله ویرایش) با ابزار Clone Stamp آن ها را حسابی ویرایش کنید!

من منگنه های خودم را ثابت کردم و صادقانه بگویم، این کار به یک دست بدون لرزش و صبر زیاد نیاز دارد. این اتفاق احتمالا زیاد رخ خواهد داد:

همه آنها افتادند (سقوط کردند).

شما ممکن است گریه کنید، و این اشکالی ندارد؛ شاید من باید مواردی را به بخش «آنچه نیاز خواهید داشت» اضافه می کردم. بدون شوخی، اگر این اتفاق باز هم تکرار شد ممکن است استفاده از موچین مفید باشد.

مطمئن شوید که بعضی از بلوک (قطعه) منگنه های خود را بشکنید تا انواع ارتفاع ها را داشته باشید. همچنین، از قرار دادن آنها به صورت اتفاقی و در جهت های مختلف نترسید. ما به دنبال ایجاد جذابیت بصری (دیداری) هستیم، نه واقعا طراحی یک منطقه مسکونی!

عکاسی

وقتی نصب و قرار دادن منگنه ها، و نگه داشتن نفستان به پایان رسید، و دیگر چیزی نیفتاد، آن وقت شما باید چیزی شبیه به این داشته باشید:

شهر آماده و نصب شده

شما یک عمق میدان کم می خواهید بنابراین اگر در حال عکاسی در مُد نوردهی دستی (M) نیستید (که خوب است) من اولویت دیافراگم را پیشنهاد می کنم. لنز من یک لنز ۹۰ میلیمتری f/2.8 بود بنابراین در اینجا من از یک دیافراگم f/4 با سرعت شاتر حدود ۱/۱۰۰ ثانیه و ایزوی ۳۲۰ استفاده کردم. من عکاسی از پایین به بالا را پیشنهاد می کنم تا یک حس ارتفاع به عکس بدهد.

مرحله ویرایش

من تصمیم گرفتم این عکس را Split Tone (تقسیم رنگ) کنم

من عکس خود را در فرمت RAW باز کرده و تصمیم گرفتم کمی آن را Split Tone کنم. می توانید ببینید که من هایلایت ها (قسمت های روشن) را کمی به رنگ بنفش و سایه ها را کمی به رنگ آبی درآوردم.

یک «شهر» تکمیل شده

این یکی از تصاویر تکمیل شده است و من عاشق نور و انعکاس ها بر روی فویل بودم. در اینجا من تصویر را کمی مرتب کرده، و به آن وینیِت (vignette) و کمی کنتراست اضافه کردم. شما می توانید کار پیشرفته تری انجام دهید و مثلا روی هم قرار دادن (stacking) تصاویر خود را امتحان کنید.

نسخه دیگری از یک «شهر» ساخته شده با روی هم قرار دادن (stacking) دو تصویر

در این روش از یک تصویر دو بار استفاده می شود، که یکی از آنها به صورت افقی چرخانده شده (flipped horizontally) و سپس در فتوشاپ مُد ترکیبی آن به Multiply تغییر داده می شود. من برخی از لبه ها را کمی نرم پاک کردم تا حتی بهتر ادغام شوند و سپس برای بیشتر کردن افکت آن، کمی تن رنگ بنفش و زرد به آن دادم. این عکس به دلیل تغییر اندازه، در اینجا بسیار شارپ به نظر می رسد.

نتیجه گیری

من فکر می کنم این یک راه واقعا ارزان و جالب برای ایجاد برخی از تصاویر ماکرو در داخل خانه است. برپا کردن ملزومات این عکس به وقت و صبر چندانی نیاز ندارد، اما نتایج بسیار جذاب هستند و اگر شما آن را تجربه کنید، می توانید چند تصویر عالی به دست آورید. من فکر می کنم به خاطر ماهیت منگنه ها، این افکت در حالت تک رنگ یا سیاه و سفید نیز عالی به نظر خواهد رسید. شما حتی می توانید واقعا خلاقیت به خرج داده و برای «آسمان خراش ها» آنتن های کاغذی درست کنید. من برای انجام این کار خیلی دست و پا چلفتی هستم، اما دوست دارم نسخه شهر منگنه ای شما را ببینم، اگر آن را امتحان کنید.

نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این ضمینه با ما در سایت عکاسی در میان بگزارید.

 

منبع : tutsplus و لنزک

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X