حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

تبدیل تصاویر سیاه و سفید به رنگی با هوش مصنوعی

دنیای ویرایش هر روز مرزهای جدیدی را در مینوردد. دیگر علم نیز تمام و کمال به کمک ویرایش تصاویر آمده است. محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا شیوه نوینی در ویرایش تصاویر خلق کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم مدتی است که دانشمندان اپلیکیشنی برای مبدل عکس ها سیاه و سفید به رنگی دیزاین کرده‌اند که بنا شده بر هوش مصنوعی بوده و به طرز هیجان انگیزی دقیق رفتار می‌کند.

مبدل عکس ها سیاه و سفید به رنگی با دقت بالا

قبل از ورود دوربین‌های تازه و تصویر‌برداری رنگی، صنعت عکاسی سیاه و سفید رونق فراوانی داشت. این بدین معناست که اگر به عکس ها قدیمی و سیاه و سفید نگاهی بیاندازیم، به این دلیل که درکی از محیط‌های موجود در این تصویر ها نداشته‌ایم، تصور جهان سرزنده و باطراوت آنها برای ما حدودا غیر ممکن خواهد بود. ولی باید گفت، با تلاش عده ای دانشمندان، اپلیکیشنی برای مبدل عکس ها سیاه و سفید به رنگی دیزاین شده که با تکیه بر هوش مصنوعی توانمند خود، دقت بالایی در خروجی آن قابل مشاهده است.

با این وجود امروزه راه‌های فراوانی برای مبدل عکس ها سیاه و سفید به رنگی می باشد با اینحال شیوه ابداعی محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا، بطور کلی هوشمندانه‌تر و موثرتر رفتار خواهد نمود. این دانشمندان، نرم‌افزاری را پیشرفت داده‌اند که با بهره برداری از قدرت هوش مصنوعی توانایی دارد عکس ها قدیمی و سیاه و سفید را به تصویر های رنگی و زنده مبدل کند.

برای اطلاع شما باید بگوییم که این برنامه در سال 2016 به وسیله ریچارد ژانگ (Richard Zhang) و تیم بررسی‌اش بنا نهاده شد. با اینحال پیش از هرچیز، اشکالاتی در ورژن دموی نرم افزار وجود داشت و در عده ای موارد، اشتباهاتی در مبدل عکس ها سیاه و سفید به رنگی از آن سر می‌زد. همین مساله نیز این گروه را بر آن داشت تا اپلیکیشنی کمکی برای برنامه خود دیزاین کرده و اشکالات آن را برطرف کنند. در اپ تازه، انسان به کمک هوش مصنوعی می‌آید تا با گزینش بهترین رنگ‌ها، بیننده خروجی حقیقی‌تری از کار باشیم.

این دخالت انسان به علاوه از طرف دیگر می‌تواند در اعمال جلوه‌های هنری نیز به کار آید؛ با اسم مثال، می‌توان با وارد کردن رنگ‌هایی دارای اختلاف‌تر درمقایسه با تصویر اصلی، تصویری تازه ایجاد کرد. هنوز لحظه معرفی این نرم افزار به مارکت واضح نشده با اینحال ژانگ و همکارانش اپ خود را بر روی وب‌سایت GitHub قرار داده‌اند تا علاقه‌مندان قادر باشند به بررسی آن بپردازند.

کلیدواژه : ویرایش
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X