حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ترفند عکاسی از سیلوئت های لحظه غروب درون قطره آب در خانه

میتون داس (Mithun Das) سیلوئت دلچسب لحظه غروب را درون یک قطره آویزان به انتهای یک برگ به تصویر کشیده است. در ادامه نحوه عکاسی این صحنه را در سایت عکاسی با شما در میان میگزاریم .

آنچه که در عکس آشکار نیست، نحوه خلق این عکس هنری است: Das این تصویر را در خانه خود ایجاد کرده است. در اصل ایشان حتی از پشت کامپیوترش هم بلند نشده!

Mithun Das عکاسی ۲۴ ساله و دانشجوی رشته مهندسی از هند است که ابتکار با مزه ای برای ایجاد تصویر های ماکرو از قطره های آب به خرج داده است. ایشان برای این برنامه عکاسی اش که «عشق درون یک قطره» اسم گذاری شده، داس از دوربین Nikon D5200 بهمراه لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتر، یک لپ تاپ برای نشان دادن تصویر غروب، دسته سلفی، یک گیره لباسی، آدمک های مقوایی رنگ شده و کمی گلیسیرین استفاده کرده است.

 

محیط عکاسی

قسمت سیلوئت تصویر یا سوژه ها، با قرار دادن آدمک هایی بُرش داده شده از کاغذ (که سیاه رنگ آمیزی شده اند) بالای نمایشگر لپ تاپ با پس عرصه غروب، بوجود آمده است.

داس : «من برای ایجاد قطره از گلیسیرین استفاده کردم، چراکه از آب کمی غلیظ تر هست و به سرعت آب نمی چکد – از اینرو کار با آن ساده تر است».

سخت ترین قسمت برنامه شکل دادن به قطره بود، چراکه باید به اندازه کافی برای نشان دادن صحنه بزرگ باشد، با اینحال نه آنقدر بزرگ که چکه کند.

داس بیان میکند: «گرفتن این تصویر برای من ۲ ساعت لحظه برد، حدود ۵۰ تا ۶۰ شات و حدودا یک شیشه کامل گلیسیرین، تا بالاخره موفق شدم نتیجه ای که می خواهم را بگیرم».

تصویر حاصل که با حداقل ادیت و دستکاری به وجود آمده نتیجه «خلاقیت» و «پشتکار» این عکاس است.

صفحه فیس بوک میتون داس : facebook.com/DThirdIPhotography
منبع لنزک

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X