حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

تصاویر زیبای قطره نگاری

مطمئنا تصاویری را دیده‌اید که از لحظه‌ی زیبای برخورد باران و یا قطره های آب بر روی رودخانه، جوی آب و یا یک سطح مایع گرفته شده است. ولی واضح است که عکاسی درچنین شرایطی کم دردسر نیست و مشکلا بسیاری دارد. برای نمونه ایستادن زیر باران برای ثبت چنین موقعیتهایی، ممکن است شما و دوربین‌تان را خیس کند و از جهتی نتیجه‌ی مطلوب را نیز نگیرید . از طرف دیگر کادربندی و تنظیم مناسب دوربین (مثلا بهره گیری و تنظیم سه پایه دوربین) زمانبر است و ممکن است زمان مناسب عکاسی از کف برود. چنین شرایطی باعث شده است که علاقه مندان به این نوع عکاسی از محیط استودیو برای خلق چنین موقعیت هایی استفاده کنند. در زیر تصاویر زیبایی در این سبک به شما نمایش داده میشود که امیدواریم نهایت لذت را ببرید.

همانطور که پیشتر توضیح دادیم عکاسی از قطره های آب یا water drop photography  که گاهی عکاسی سرعت بالا از مجسمه های مایع نیز نامیده می شود یکی از شاخه های جذاب عکاسی می باشد، چراکه برای هر عکسی نتیجه غیر قابل پیش بینی است و بسته به عواملی همچون: غلظت مواد بکار رفته، جنس آنها، اندازه قطرات، زمان چکیده شدن قطرات، فواصل یا ارتفاع قطرات، ترتیب چکیده شدن آنها، مسیر آنها و… نتایج متفاوتی خواهید گرفت و هر بار عکس منحصر به فردی خلق خواهد شد. در ادامه این مقاله شاهد عکس هایی زیبا در این شاخه از مارکوس رویگلز (Markus Reugels) خواهید بود.لطفا با ما همراه باشید.

شاید دوست داشته باشید بدانید برای این نوع عکاسی به کیت های مخصوص قطره نگاری نیاز است که به دلیل موجود نبودن در ایران مصطفی نادرپور کیت مورد نیازش را خودش ساخته و موفق شده عکس های بسیار زیبایی را ثبت نماید.

 

توضیح : چیدمان مارکوس رویگلز برای عکاسی از قطره های آب

منابع: لنزک و …

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X