حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

رونمایی از دوربین جدید Nikon D5600

کمپانی نیکون در حدود دو سال قبل دوربین D5500 را معرفی نموده بود و حال نسل جدید این محصول که مطابق انتظار D5600 نام دارد رسماً معرفی شده است. محصول جدید کمپانی نیکون از لحاظ سخت افزاری شباهت زیادی به نسل قبل خود دارد. پردازنده EXPEED 4، حسگر 24 مگا پیکسل APS-C، صفحه نمایش 3.2 اینچی متحرک 1 میلیون نقطه ای، محدوده ایزو 100 تا 25600 و بدنه ای شبیه به آنچه در D5500 دیده ایم از جمله مشخصات این دوربین هستند. D5600 از تکنولوژی SnapBridge نیکون بهره می برد به این معنی که برقراری ارتباط دائمی بین این محصول و اسمارت فون کاربر از طریق low energy Bluetooth امکان پذیر است.

صفحه نمایش لمسی این دوربین دارای دکمه Fn است که دسترسی سریع کاربر به امکانات کلیدی نظیر ISO اتوماتیک و همچنین مواردی دیگر را فراهم می کند. رابط کاربری frame advance bar نیکون در این دوربین نیز امکان مشاهده سریع تصاویر ثبت شده را برای کاربر به ارمغان می آورد. حتی امکان زوم بر روی تصاویر نیز در این حالت وجود خواهد داشت تا بتوان به سرعت از کیفیت آنها اطلاع حاصل نمود.

سایر مشخصات D5600 را می‌توانید اینجا بخوانید:

  • وضوح حداکثر: 6000 در 4000 پیکسل – نسبت تصویر 3:2

  • نوع سنسور: CMOS – APS-C

  • پردازنده: EXPEED 4

  • مشخصات تصویر: ISO بین 100 تا 25600 – وایت بالانس دستی – RAW – JPEG Exif v2.3

  • فوکوس خودکار: تشخیص کنتراست – تشخیص فاز – لامپ کمکی – 39 نقطه فوکوس

  • منظره‌یاب و صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش 3.2 اینچی 1 میلیون نقطه‌ای TFT LCD – منظره‌یاب اپتیکال با پوشش 95 درصد و بزرگنماییی 0.82x

  • ویژگی‌های عکاسی: سرعت شاتر از 4000/1 تا 30 ثانیه – فلش با برد 12 متر و سرعت 200/1 – 5 شات بر ثانیه

  • ویژگی‌های فیلمبرداری: MP4 H.264 – میکروفون استریو

  • حافظه: SD/SDHC/SDXC

  • ابعاد و وزن: 124 در 97 در 70 میلی‌متر – 465 گرم

     

یکی از جدیدترین قابلیتهای عرضه شده توسط این دوربین عکاسی قابلیت ازجمله بهترین قابلیت‌های SnapBridge است. با این قابلیت امکان اتصال مداوم به گوشی هوشمند یا تبلت را از طریق اپلیکیشن SnapBridge فراهم می‌شود.همچنین با استفاده از این اپلیکیشن که برای دو پلتفرم اندروید و iOS‌ توسعه یافته می‌توان همواره گوشی هوشمند را به دوربین متصل نگه داشت. در نظر داشته باشید که با این اپلیکیشن علاوه بر اینکه می‌توان به‌صورت آنی به انتقال تصاویر به گوشی هوشمند یا تبلت پرداخت، قابلیت آپلود کردن تصاویر در سرویس Nikon Image Space نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان به ثبت اطلاعات کپی‌رایت تصویر پرداخته و روی آن کامنت گذاشت. همچنین باید به همگام‌سازی اطلاعاتی نظیر روز، زمان و مکان با گوشی اشاره کرد. با این اپلیکیشن می‌توان تصاویر را به‌صورت ریموت با وای‌فای نیز ثبت کرد.

 

 

 

در پایان یاداوری میکنیم که مشخصات فنی این دوربین مشخصات بسیار مناسبی است. برای توضیح باید به قابلیت ثبت ویدیوهای تایم‌لپس، ثبت تصاویر RAW از نوع ۱۴ بیتی، سیستم فوکوس خودکار ۳۹ نقطه‌ای و منظره‌یابی با پوشش ۹۵ درصدی منظره‌ی جلو و بزرگنمایی ۰.۸۲ برابری اشاره کرد. همچنین باید بگوییم فلش برای این دوربین به‌صورت پاپ‌آپ در نظر گرفته شده است. همچنین در صورت تصویربرداری پشت سر هم، دوربین قادر است با نرخ ۵ فریم در هر ثانیه به ثبت تصاویر پرداخته و ویدیو را نیز با رزولوشن فول اچ‌دی ثبت کند.

در حال حاضر هیچ صحبتی از قیمت و زمان عرضه این محصول به میان نیامده است ولی طی روزهای اخیر حتماً اخبار دقیق‌تر در این مورد نیز منتشر خواهد شد که به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

 

 

منبع dpreview

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X