حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

عکاسی نجومی راحت با کوچکترین دوربین کامپکت دنیا (Tiny1)

شرکت TinyMOS با ساخت و عرضه دوربین Tiny1 که در واقع کوچک‌ترین دوربین‌ مخصوص ستاره‌شناسی دنیا میباشد قدم در راه جالبی گذاشته است.  این دوربین کوچک اما کارآمد از یک الگوریتم ویژه برای کاهش نویز در عکس‌ها استفاده می‌کند تا بتواند در محیط‌هایی با نور بسیار کم عکس‌های با کیفیتی را در اختیار دوست داران عکاسی بگذارد. امیدواریم این مقاله مورد استفاده علاقه مندان به عکاسی دیجیتال نجومی قرار بگیرد.

قبل از هرچیز شاید لازم است بگوییم علاوه بر این ها یک صفحه نمایش لمسی روی این دوربین مشاهده می‌گردد که به وسیله‌ی تکنولوژی‌های واقعیت افزوده می‌تواند در زمان عکاسی ستاره‌ها را برای کاربران شناسایی نماید. کمپانی TinyMOS می‌گوید که این دوربین جذاب تجربه‌ی عکاسی بهتری در مقایسه با دوربین‌های موبایل به کاربران منتقل می‌نماید.بعلاوه کارکردن با این دوربین راحت‌ تر از کارکردن با دوربین‌های DSLR می باشد.

گفتنیست دوربین Tiny1 سال آینده راهی بازار می‌گردد و با قیمت ۳۹۹ دلار می‌توان آن‌را پیش خرید نمود.

قابل ذکر است که این دوربین جالب یک سنسور ۴ مگاپیکسلی داراست که می‌تواند با کیفیت ۲٫۵K فیلم‌برداری و فیلم‌های «تایم‌لپس» (Time-Lapse) ضبط نماید. این دوربین جذاب از دهانه‌های استاندارد CS پشتیبانی می‌نماید تا بتوان از اکثر لنزهای موجود استفاده کرد یا این دوربین را به تلسکوپ وصل نمود.

شایان ذکر است از دوربین Tiny1 می‌توانیم به عنوان یک دوربین عکاسی معمولی هم استفاه کنیم و با آن عکس‌های مختلفی را به ثبت برسانیم. این دوربین فوق العاده به Wi-Fi هم مجهز شده تا بتوان آن را به تلفن‌های همراه اندرویدی متصل کرد. وصل کردن این دوربین جدید به گوشی‌های اندرویدی سبب می‌شود که بتوان آن را به وسیله‌ی گوشی کنترل نمود و عکس گرفت.

در پایان باید بگوییم دوربین Tiny1 با قیمت ۳۹۹ دلار پیش فروش می‌گردد که یک لنز ۲٫۸ میلی‌متری با دیافراگم F/1.4 هم روی آن قرار دارد. این محصول جدید سال آینده راهی بازار می‌گردد ولی هم‌اکنون برنامه‌ی‌ مخصوص این دوربین نوین روی فروشگاه گوگل قرار گرفته تا بتواند برخی از ویژگی‌های واقعیت افزورده‌ی Tiny1 را به کاربران نشان دهد. در ادامه می‌توانید تصاویری که با این دوربین ثبت شده را مشاهده نمایید:

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X