حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

لنز CANON EF 24-70mm f/2.8L IS USM بزودی دارای لرزشگیر میشود

شایعات درباره لنز های دوربین های عکاسی همیشه مورد استقبال علاقه مندان قرار میگرفته است.

حالا نیز با استناد به اخباری که از جانب منابع نزدیک به کمپانی کانن پخش شده است، این تولیدکننده در انتهای سال ۲۰۱۷ یا ابتدا ۲۰۱۸، لنز EF 24-70mm f/2.8L IS USM را روانه مارکت  و علاقه مندان به این رنج لنزخواهد نمود که هم لنز سریعی به شمار می‌رود و هم به لرزشگیر اپتیکی تجهیز است. پیشتر تامرون چنین لنزی را برای کانن معرفی کرده بود و البته کیفیت بینظیری نیز داشت. لنز تامرون با نام  Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD معرفی شده بود و ویژگی اصلی این لنز که در نامگذاری با عبارت VC به آن اشاره شده، کنترل لرزش (Vibration Control) است. این اولین لنز سریع با زوم نرمال برای دوربین های فول فریم بود.

 

 

 

همانطور که میدانید فاصله کانونی 70-24 زاویه دیدی از واید تا مدیوم تله را به خوبی در دوربین‌های فول‌فریم پوشش می‌دهد. به همین دلیل نیز لنز‌های زوم با این فاصله کانونی از شهرت بالایی دارا هستند. کانن تا این لحظه لنز‌هایی با فاصله کانونی متغیر 70-24 میلی‌متر را دیزاین و تولید کرده است. EF 24-70mm F/2.8L II USM و EF 24-70mm F/4.0L IS USM دو لنز از این سری هستند که یکی از سیستم لرزشگیر اپتیکی دارا بوده و دیگری از حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F2.8 سود می‌برد با این وجود فاقد مکانیسم لرزشگیر است. کانن تا قبل از این نتوانسته بود که لنزی با این فاصله کانونی و سیستم لرزشگیر اپتیکی تولید کند که حداکثر بازشدگی آن F2.8 باشد.

با توجه به این شایعات و اکنون با استناد به اخباری که منتظر شده است کانن بر روی لنزی تازه کار می‌کند که از خصوصیت‌های مثبت هر دو لنز فوق دارا است. لنز تازه کانن که EF 24-70mm f/2.8L IS USM اسم خواهد داشت غیر از لرزشگیر اپتیکی، از المان‌های اپتیکی تازه کانن موسوم به BR نیز سود می‌گیرد که تا قبل از این در لنز EF 35mm f/1.4L II USM استفاده شده بود. بهره برداری از المان BR پراکندگی نوری را مخصوصا در طول‌موج‌های نزدیک به آبی شدیدا کاهش می‌دهد، از این جهت وضوح تصویر به میزان قابل‌توجهی گسترش می‌یابد. حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم این لنز نیز برابر F2.8 می‌باشد؛ از این جهت در شرایط مختلف نوری می‌توان نتایج مثبتی را از آن گرفت. یقیناً این لنز انتهای امسال یا ابتدا سال آتی روانه مارکت خواهد شد و قاعدتاً از دو کالا شبیه به خود، هزینه بالاتری خواهد داشت.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X