حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

مزایا ایجاد آتلیه چیست

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 photography studio lenzak - مزایا ایجاد آتلیه چیست

همانطور که می دانید عکاسان حرفه ای برای خود مکانی را به وجود می آورند که در آن ابزارهای لازم عکسبرداری حرفه ای فراهم است. این مکان آتلیه نام داشته و بیشتر افراد از آن بهره می گیرند.

راه اندازی آتلیه عکاسی خانگی خودتان قطعا مزایای زیادی دارد، اما مزیت اصلی آن این است که می توانید مقدار زیادی پول صرفه جویی کنید، چراکه استودیوی خانگی خودتان را دارید. استودیوهای تجاری زیادی وجود دارند که به شما اجازه می دهند استودیو و تجهیزات آنها را در ازای مبلغ معینی اجاره کنید، اما اگر استودیوی خانگی خودتان را داشته باشید، دیگر لازم نیست هزینه اضافی صرف اجاره یک استودیو و تجهیزات نورپردازی مورد نیاز کنید.

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 photography lenzak - مزایا ایجاد آتلیه چیست

اگر شما خودتان یک استودیو نداشته باشید، جدا از این که مجبورید برای استفاده از یک استودیوی تجاری اجاره پرداخت کنید، باید جلسات عکاسی خود را نیز مطابق با برنامه آنها تنظیم کنید. هنگامی که آتلیه خودتان را داشته باشید، مجبور نیستید طبق برنامه کسی دیگر کار کنید. شما هیچ وقت نمی دانید چه موقع یک چیز الهام بخش به ذهنتان خطور می کند و داشتن یک استودیوی خانگی آماده برای استفاده در هر زمانی که بخواهید، قطعا برای رشد شما به عنوان یک عکاس سودمند است.

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 photography home studio lenzak - مزایا ایجاد آتلیه چیست

یکی از مزایای عکاسی در استودیو این است که شما تحت کنترل مطلق تمام عناصر داخل آن فضا قرار دارید، و علت آن این است که شما تمام جنبه های نورپردازی در آن محیط را کنترل می کنید. افراد اغلب فکر می کنند که کار کردن در یک آتلیه خانگی، یا هر استودیوی عکاسی دیگری به معنی بودن در یک محیط کنترل شده و رسمی است. اما همیشه اینطور نیست، چون هنوز جای زیادی برای شرایط خلاقانه وجود دارد که می توانید در استودیوی خانگی خودتان آنها را امتحان کنید. در واقع ممکن است افکت های بسیار چشمگیری (دراماتیکی) کشف کنید که در کار استودیوی شما خیره کننده هستند.

هنگام راه اندازی استودیوی عکاسی خانگی خودتان، باید در نظر بگیرید که برخی از استودیوهای عکاسی قسمت های شیشه ای یا پنجره دارند، که اجازه ورود نور طبیعی را می دهند. در استودیوهای دیگری که تحت عنوان «استودیوهای تاریک (خاموش)» شناخته شده اند، هیچ نور طبیعی وارد اتاق نمی شود و آنها تنها بر تجهیزات نورپردازی مورد استفاده در استودیو متکی هستند. این که شما کدام یک از آنها را انتخاب کنید، به این که می خواهید چطور با نور طبیعی یا مصنوعی کار کنید، بستگی دارد.

در مطلب بعدی به اهمیت «نورپردازی» برای استودیو عکاسی خودتان خواهیم پرداخت. عکاسی را در تلگرام و اینستاگرام دنبال نمایید تا از مقاله های بعدی در زمینه ساخت آتلیه یا استودیو عکاسی مطلع شوید.

آتلیه ها استودیوهای عکاسی بزرگی هستند که می توان در آن تصاویر جذابی به ثبت رساند.

منبع: لنـزک و سایتهای مرتبط با عکاسی

مهتاب جهاندار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X