حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی 4 لنز جدید توسط شرکت Sigma

کمپانی سیگما که در سالهای اخیر به یکی از تولیدکننده های بزرگ لنز دوربین برای دوربنهای کانن، نیکون و سیگما تبدیل شده است، در ادامه موفقیت های سال گذشته خود، سال 2017 را نیز پر قدرت آغاز کرده است. در ادامه خبر با ما در سایت عکاسی همراه باشید.

شرکت Sigma که در سال گذشته با تولید لنز 85mm F1.4 DG HSM Art به موفقیت زیادی دست پیدا کرد و به نوعی در اکثر نظر سنجی ها مقال اول را کسب کرد ، امسال هم تصمیم دارد به این روند ادامه دهد و در همین راستا 4 لنز جدید و حرفه ای را معرفی کرده است.

 

Sigma 14mm F1.8 DG HSM Art

اولین لنزی که به آن میپردازیم یک لنز فوق‌واید به نام 14mm F1.8 DG HSM است که این شرکت آن را اولین لنز فوق‌واید با بزرگی دیافراگم F1.8 می‌نامد. این لنز دارای ۱۶ المنت است که سه عدد از آن‌ها از نوع FLD و چهار عدد از نوع SLD با پراکندگی کم هستند. همچنین دارای المنت جلویی بزرگ ۸۰ میلی‌متری است تا کمترین اعوجاج را داشته باشد که به موجب آن کیفیت مثال‌زدنی را از مرکز تا گوشه‌های تصویر ارائه کند.

همچنین این لنز دارای دیافراگم ۹ تیغه‌ای است و حداقل فاصله‌ی فوکوس آن ۲۷ سانتی‌متر است . این لنز اولترا واید از سیستم اولتراسونیک HSM سیگما برای فوکوس استفاده می‌کند.

 

Sigma 24-70mm F2.8 DG OS HSM Art

و حالا نوبت لنز بعدی، یعنی لنز زوم  24mm-70mm F2.8 DG OS HSM رسیده است. این لنز از 3 المنت SLD و ۴ المنت غیر کروی همراه با ۹ تیغه‌ی دیافراگم و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌گیرد. این لنز در مقابل عوامل آب‌ و هوایی مقاوم‌سازی شده و در ساخت بدنه‌ی آن از ترکیب فلز و کامپوزیت بهره گرفته شده است. حداقل فاصله‌ی فوکوس برای این لنز ۳۷ سانتی‌متر است و دهانه‌ی فیلتر آن ۸۲ میلی‌متر است.

 

Sigma 135mm F1.8 DG HSM Art

یکی دیگر از لنزهای معرفی شده توسط سیگما، لنز پرایم 135mm F1.8 DG HSM است که سیگما مدعی شده که کیفیت موردنیاز برای سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی و بیشتر را تأمین می‌کند. این لنز از سیستم هایپرسونیک برای فوکوس سریع و بی صدا استفاده می‌کند. همچنین به یک سنسور شتاب مجهز شده است تا جهات قرارگیری لنز را درک کرده و به فشارهای مختلفی که به المنت‌ها وارد می‌شود عکس‌العمل نشان دهد. این لنز دارای ۹ تیغه‌ی دیافراگم است و در مقابل عوامل آب و هوایی مقاومت می‌کند.

Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM

و در انتها این شرکت از یک لنز سوپر زوم (تله) به نام 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM رو نمایی کرد. طول این لنز ۱۸۲ میلی‌متر است و المنت جلویی آن از دهنه ۶۷ میلی‌متری برای فیلتر برخوردار است. شرمت سیگما از واژه‌ی سبک برای وصف این لنز استفاده کرده است، این لنز ۱۱۶۰ گرم وزن دارد و برای زوم نیز از مکانیزم چرخشی معمولی در کنار Pull/Push بهره گرفته شده است.

کمترین فاصله‌ی فوکوس آن نیز ۱٫۶ متر اعلام شده است و بزرگنمایی آن ۱:۳٫۸ است. ساختار آن شامل ۲۱ المنت در ۱۵ گروه می‌شود و دارای چهار المنت SLD است. سیستم فوکوس آن نیز از نوع هایپرسونیک با طراحی بهینه شده است.

طبق ادعای سیگما قیمت ها و زمان عرضه این لنزها به بازار به زودی اعلام خواهد شد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X