حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین دیجیتال Sony Cybershot DSC-WX220

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا محصولات سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال Sony Cyber-shot WX220 که در واقع نسخه به روز شده و ارتقا یافته دوربین عکاسی مدل WX200 می باشد، با بهره گیری از فناوری Wi-Fi و NFC در کنار یکدیگر به همراه یک سنسور جدید 18.2 مگاپیکسلی و لنزی با وان بزرگنمایی 10 برابر در اختیار عکاسان به دوربین‌های عکاسی کامپکت قرار گرفته است.

گفتنیست دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات WX220 دارای ظاهری شکیل با بدنه فلزی بوده که حس بسیار خوبی را به عکاس منتقل می‌کند. WX220دوربین عکاسی در سه رنگ طلایی، سیاه و صورتی از سوی کمپانی سونی به بازار ارائه شده می باشد.

باید بگوییم به‌کارگیری یک سنسور تصویر پیشرفته از نوع Backlit CMOS ساخت شرکت سونی موسوم به Exmor R CMOS با رزولوشن 18.2 مگاپیکسل و ابعاد 1/2.3 اینچ توانایی این دوربین را در تولید تصاویر زیبا و با کیفیت تضمین می‌کند. استفاده از یک پردازشگر توانمند BIONZ X نیز عملکرد سریع این دوربین عکاسی جذاب را برای عکاسان به ارمغان می‌آورد.

نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که کمپانی سونی برای لنز در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا محصولات سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد  از یک لنز سری G ساخت خودش، با دامنه فاصله کانونی 25 تا 250 میلی متر استفاده کرده است. این لنز در حالی که در زمان خاموش بودن این دوربین به خوبی درون این دوربین عکاسی شکیل جمع می‌شود، قابلیت بزرگ نمایی 10 برابری را نیز برای این دوربین عکاسی زیبا در پی داشته است.

لازم به توضیح است که تلاش شرکت سونی در ساخت هر چه فشرده تر و کوچک‌تر ساختن دوربین Sony Cybershot DSC-WX220 منجر به استفاده از یک نمایشگر 2.7 اینچی با دقت 460,000 نقطه در پشت این دوربین شده می باشد.

شما عزیزان با استفاده از نرم افزارهایی همچون Sony Playmemories نیز قادر خواهید بود تا عکس‌ها و ویدیو های خود را بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. به کار گیری فناوری NFC نیز به شدت پیچیدگی‌های این فرایند را تسهیل نموده و از سر در گم شدن  تازه کار در این زمینه جلو گیری می‌کند.

دوربین عکاسی Sony DSC-WX220 توانایی ضبط تصاویر ویدیویی به صورت Full HD با فرمت AVCHD را دارد. لازم به ذکر است که صدا در تصاویر ویدیویی ضبط شده با این دوربین عگکاسی خوش دست به صورت استریو ضبط می‌شود و شما عزیزان می‌توانید این تصاویر را می‌توانید بر روی کارت حافظه Memory Stick Duo و یا SD ذخیره کنید.

از ویژگی‌های بارز و مهم دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات WX220  میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• 1-سنسور 18 مگاپیکسلی Backlit-CMOS
• 2- زوم اپتیکال 10 برابر
• 3-لرزش گیر اپتیکال
•4- نمایشگر 2.7 اینچی LCD با دقت 460,000 نقطه
• 5-  استفاده از Wi-Fi و NFC
• 6-  عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه
• 7-  توانایی ضبط تصاویر Full HD به همراه صدای استریو
• 8-  دارای گستره ایزو 100 تا 12800
•  9حداقل فاصله فوکوس ماکرو 5 سانتی متر
•  10- دارای مود های HDR و i-Sweep panoramic
• 11- عرضه شده در رنگ‌های سیاه، صورتی و طلایی

دوربین عکاسی سونی DSC-WX220 که از یک باتری لیتیومی با ظرفیت 600 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند که با کد NP-BN شناخته می‌شود. این دوربین عکاسی فوق العاده عالی  قادر است با یک بار شارژ این باتری مطابق با استاندارد CIPA قادر است 210 قطعه عکس را به یادگار بگذارد.

یک در گاه USB 2.0، خروجی Micro HDMI، نیز از طرف شرکت سونی برای این دوربین تعبیه شده است.

در پایان باید بگوییم دوربین عکاسی Sony Cybershot DSC-WX220 سوپر کامپکت با داشتن بدنه ای زیبا و جمع و جور می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشد که در کیف یا جیب خود به یک دوربین شکیل و با کیفیت مناسب احتیاج دارند. قابلیت فیلم‌برداری دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات  DSC-WX220   نیز اندکی فراتر از سایر دوربین‌ عکاسی های کامپکت می باشد. اگر چند قیمت نسبتا بالای آن در ایران، انتخاب این دوربین عکاسی را در مقابل گزینه های دیگرتا حدودی سخت کرده است.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X