حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Canon PowerShot A3100 IS

یک بار دیگر میخواهیم یکی از محصولات کانن را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

دوربین  Canon PowerShot A3150 IS پس از مدل قبلی و موفق کانن یعنی A1100 روانه‌ی بازار شده است و قدم دیگر و بسیار خوبی در سری A پاورشات بوده است. کانن پاورشات A3100 مجهز به یک سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی می باشد که از یک پردازشگر تصویر DIGIC III بهره می‌برد. لنز آن قابلیت زوم اپتیکال 4 بربر (4X) را دارد و با استفاده از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال تصاویری بدون تارشدگی و شارپ را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. نمایشگر 2.7 اینچی (6.7 سانتیمتری) روشن آن امکان بسیار خوبی را برای بازبینی عکس‌ها با بهترین کیفیت می‌دهد.

در این دوربین گرفتن بهترین عکس‌ها در شرایط مختلف با استفاده از فن‌آوری SmartAuto بیش از پیش آسان گشته است. فن‌آوری SmartAuto با دقت بسیار بالا توانایی تشخیص 18 نوع صحنه‌ی عکاسی و تنظیم تمام پارامترهای متناسب با آن صحنه را فراهم می‌آورد. برای مثال زمانی که شما قصد عکاسی از یک منظره‌ی طبیعی بسیار گسترده و جذاب را دارید یا وقتی که قصد دارید از چهره‌ی یک انسان عکس‌برداری کنید دوربین به طور خودکار این دو را تشخیص داده و تنظیمات لازم را اعمال می‌نماید. SmartAuto فن‌آوری i-Contrast را نیز شامل می‌شود که با آنالیز کردن تصویر بهترین Exposure یا نوردهی را انجام می‌دهد و بدون اینکه کیفیت عکس گرفته شده پایین بیاید مناطق تاریک‌تر را روشن‌تر می‌نماید. علاوه بر این‌ها Canon Easy Mode تنظیمات بسیار ساده را برای مبتدیان فراهم می‌آورد تا آن‌ها نیز بتوانند به صورت خلاقانه‌تری عکاسی کنند.

فن‌آوری Smart Flash در دوربین PowerShot A3150 IS بهترین نوردهی فلاش را برای هر عکس فراهم می‌آورد و به طور خودکار و بسته به شرایط و پارامترهای مختلف نوردهی فلاش را تنظیم می‌نماید. برای مثال در نور روز این فن‌آوری به خوبی قادر به تشخیص جهت نور خورشید می‌باشد و به راحتی با نور فلاش فقط قسمت‌های تاریک‌تر را روشن‌تر می نماید و قسمت‌های روشن دچار روشنایی بیش از حد و در نتیجه پایین آمدن کیفیت عکس نمی‌شوند. علاوه بر این‌ها این فن‌آوری در زمان عکاسی Macro یا فواصل بسیار نزدیک بسیار کارآمد می‌باشد و با تنظیم دقیق از سفیدشدگی تصویر جلوگیری می‌کند.

دیگر فن‌آوری استفاده شده در دوربین کانن A3150 IS ، یعنی همان حالت تشخیص چهره گرفتن عکس از چهره‌ی دوستان و جمع را بسیار لذت بخش کرده است. این فن‌آوری می‌تواند چهره‌ی افراد را دنبال کند و بهترین نوردهی و فوکوس را برای چهره‌ی دنبال شده انجام دهد. آپشن Select&Track امکان انتخاب یک چهره را فراهم می‌آورد تا آن چهره در تصویر مشخص‌تر باشد و نسبت به دیگران ارجحیت داده شود. فن‌آوری Red-Eye نیز به‌طور خودکار سرخی چشم افراد را برطرف می‌کند. فن‌آوری جالب دیگری که در دوربین A3000 کانن وجود دارد Smart FaceSelf-Timer است که مانند Self-Timer عمل می‌کند با این تفاوت که Self-Timer با زمان تنظیم می‌شود ولی در Smart FaceSelf-Timer چند ثانیه پس از اینکه یک چهره‌ی جدید وارد کادر شود عکس گرفته می‌شود. در این صورت خود عکاس نیز می‌تواند پس از تنظیم دوربین درون عکس قرار بگیرد.

علاوه بر توانایی عکاسی با کیفیت، کانن پاورشات A3100 قادر به ضبط ویدیو با کیفیت VGA نیز می‌باشد. همچنین نرم‌افزارهای همراه دوربین این امکان را فراهم می‌آورند تا ویدیوهای گرفته شده را مستقیما بر روی سایت Youtube قرار دهید. برای نخستین‌بار در سری A پاورشات، این مدل از یک باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی بهره می‌برد. این باتری بسیار سبک و باریک می‌باشد. کانن پاورشات A3100 قابلیت ثاپورت کارت‌های حافظه‌ی SDHC و SDXC را نیز دارد.

 

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X