حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی ویژه به دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T77

در این مطلب از سایت ادروما یکی دیگر از محصولات کمپانی بزرگ سونی یعنی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-T77 را جهت نقد و بررسی گذاشته ایم

کمپانی سونی یکی دیگر از محصولات خود به نام  DSC-T77 که از سری مدل‌های 10.1 مگاپیکسلی این شرکت است را معرفی و روانه بازار کرده است.

دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77  به عنوان یکی از باریک‌ترین مدل‌های سونی تا کنون، بدنه‌ای با ابعاد 16×55×95 میلی‌متر و وزنی برابر با 175 گرم دارد. همان طوری که از این ابعاد پیدا ست سونی مدل T77 دوربین جمع و جوری است که به راحتی در جیب یا کیف‌های کوچک جا می‌شود و مشکلی در حمل آن نخواهید داشت.

گفتنیست دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77 هم‌زمان با مدل DSC-T700 معرفی شد. در این دوربین نیز تمام مشخصه‌هایی را می‌بینید که در مدل T700 وجود دارد. تنها تفاوت مهم را می‌توان در حافظه‌ی داخلی این دوربین عکاسی دانست که یک حافظه‌ی 15 مگابایتی است. البته، به شما امکان داده شده تا این حافظه را با استفاده از کارت‌های Duo / Pro Duo افزایش دهید. صفحه نمایش T77 یک نمایش‌گر 3 اینچی لمسی است. اما در این مدل بر خلاف دوربین عکاسی مدل T700، یک نمایش‌گر با رزولوشن بالای 921.000 پیکسلی ندارید. نمایش‌گر T77 یک صفحه نمایش 230.000 پیکسلی است که کیفیتی برابر با مدل‌های مشابه خود دارد.

باید بگوییم دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77  یکی از دوربین های دیجیتال با کیفیت است که شرکت سونی پیش تر ارائه کرده است.  بیش‌تر کارکردهای هوشمندی که در دیگر مدل‌های دیجیتال دیده می‌شود در این دوربین نیز ارایه شده است. از این میان می‌توان به تکنولوژی هوشمند تشخیص صحنه اشاره کرد که مطمئنا از آن استقبال خواهید کرد. این مشخصه با ارایه‌ی هشت حالت از پیش تنظیم شده‌ی عکاسی مانند حالت ماکرو، عکاسی پرتره و منظره، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به نحوی می‌توان گفت که کمک زیادی به راحت‌تر شدن هر چه بیش‌تر عکاسی کرده می باشد.

دوربین Sony Cyber-Shot DSC-T77 در سال 2008 به بازار عرضه شده است که دارای ویژگی هایی از قبیل : CCD با رزلوشن 10.3 مگاپیکسل ،  زوم اپتیکال 5 برابر با فاصله کانونی 140 – 35 میلی متر ، زوم دیجیتال تا 2 برابر ، نمایشگر 3  اینچ با پیکسل 230000 ,  سیستم تشخیص لبخند و  چهره  میباشد. ویژگی لرزشگیر تصویر زمانی مفید می شود که   هنگام عکس برداری با حرکت و لرزش  دست ناگهانی  باعث کاهش نویز شده و عکسی شفاف به کاربر ارائه میدهد.

 

لازم است یاداوری کنیم کارکرد هوشمند تشخیص چشمک ویژگی بارز دیگری است که در دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77 می‌بینید و در مود عکاسی پرتره به کار می‌رود. به این ترتیب، دیگر نگران چشمان بسته‌ی سوژه نخواهید بود. عمل‌کرد این مشخصه به این صورت است که به طور اتوماتیک و هم‌زمان دو عکس از یک سوژه گرفته می‌شود. سپس، مشخصه‌ی تشخیص چهره وارد عمل شده و تعیین می‌کند که آیا چشمان سوژه یا سوژه‌ها بسته است یا خیر. در صورت بسته بودن چشمان سوژه در هر دو تصویر، دوربین تنها یک عکس را ضبط می‌کند و پیام هشداری نیز مبنی بر ثبت دوباره‌ی تصویر نمایش داده شده است.

یکی دیگر از قابلیت های قابل بحث برای این دوربین تکنولوژیSmile Shutter میباشد که ویژگی کارآمد دیگری است که در دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77 می‌بینید. برای این مشخصه آیکنی با عنوان “smiley face” ارایه شده که به راحتی قابل تشخیص است. این آیکن در مود ضبط نمایش داده می‌شود و تنها با لمس انگشت فعال خواهد شد. شایان ذکر است حین اجرای این مشخصه، کارکردهای فوکوس اتوماتیک و زوم نیز قابل اجرا خواهند بود. هم‌چنین، تعداد عکس‌هایی که در این حالت قابل ضبط هستند نامحدود می باشد.به شما امکان داده شده تا عکس‌های خود را هم بر روی حافظه‌ی 15 مگابایتی دوربین عکاسی ذخیره کنید، هم بر روی کارت حافظه.دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77  از کارت‌های Duo / Pro Duo پشتیبانی می‌کند. جستجوی عکس‌ها بر اساس نوع رویداد، تاریخ، لبخند یا چهره انجام می‌شود. این دسته‌بندی‌ها در دو حالت کلی تقویمی یا تاریخی نمایش داده می‌شوند.

برنامه‌ی PMB Portable قابلیت دیگری است که در دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77  می‌بینید. با این برنامه به راحتی می‌توانید عکس‌ها یا فیلم‌های خود را روی شبکه‌های مختلف مانند YouTube™ بارگزاری کنید. فقط کافی است تنها کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد و یک کابل USB داشته باشید. سایت‌هایی نیز به صورت پیش‌فرض ارایه شده است.شما دوربین عکاسی سونی سایبرشات، مدل DSC-T77 را می‌توانید در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز، قهوه‌ای و صورتی تهیه فرمایید.

خصوصیات بارز دوربین Sony Cyber-Shot DSC-T77 :
•دارای  2.3/1 اینچ اندازه CCD با رزلوشن 10.3 مگاپیکسل
•دارای زوم اپتیکال 5 برابر با فاصله کانونی 140 – 35 میلی متر
•  دارای نمایشگر   3  اینچ با پیکسل 230000
•  دارای لرزشگیر تصویر  ، سیستم تشخیص چهره  و لبخند
• دارای تنظیم حساسیت ایزو از 80  تا 3200
• تنظیم دیافراگم از F3.5  تا F10
•  تنظیم سرعت شاتر از 4/1   تا 1000/1 ثانیه
• اتو فوکوس 9 ناحیه ای ، حالت ماکرو
• 13 حالت عکس برداری ، 9 حالت تنظیم وایت بالانس
• زمان سنج خودکار ، سیستم کاهش قرمزی چشم
• اتو فلاش ، خروجی AV
• ساپورت مموری  کارت های SD/Pro SD/Stick PRO – HG Duo
• دارای مموری داخلی 15 مگابایت
• سازگار با باتری لیتیومی قابل شارژ NF –FD1

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X