حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX7

در این پست از سایت عکاسی برای شما دوستان عزیز محصول جدیدی که شرکت سونی به نام  Sony Cyber-Shot DSC-TX7 ارئه کرده است را بررسی کنیم.

دوربین سونی سایبرشات DSC-TX7 دوربینی دیگر از سری سایبرشات سونی با سنسور تصویر 1/2.4 اینچی 10.2 مگاپیکسلی می‌باشد. این سنسور از نوع Backside illuminated Exmor R CMOS با RGB Color Filter Array است که با لنز Carl Zeiss Vario-Tessar با زوم اپتیکال 4 برابر همراه شده است. این لنز دارای فاصله کانونی 25-100mm می‌باشد که در 25mm حالت واید بسیار خوبی را ارایه می‌کند. گشودگی دهانه‌ی این لنز از F3.5 تا F4.6 می‌باشد. فوکوس خودکار در حالت واید تا 1 سانتی‌متر و در زوم تا 50 سانتی‌متر میسر می‌باشد.

دوربین سونی TX7 توانایی ثبت تصاویر با قدر نسبت 4:3 و رزولوشن 2592 × 3456 پیکسل و با قدر نسبت 16:9 و رزولوشن 1944 × 3456 پیکسل را دارا می‌باشد. ضبط ویدیویی در اندازه‌ی 1920 × 1080 پیکسل و صدای دالبی با استفاده از AVC HD Compression مقدرو است. به علاوه سونی TX7 از نسخه‌ی پیشرفته‌تر Sweep Panorama بهره می‌برد که اکنون با Intelligent Sweep Panorama همراه شده است. این فن‌آوری امکان گرفتن عکس‌های پانوراما در زاویه‌های 258، 177 و 123 را به سادگی فراهم می‌آورد.

شرکت سونی دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7 را به یک نماشگر با کیفیت 3.5 اینچی که از نوع TFT Xtra Fine TruBlack LCD با قدر نسبت 16:9 که توانایی پوشش 100% میدان دید را دارد مجهز کرده است. این نمایشگر توانایی نمایش 921.000 پیکسل را دارد که بسیار عالی است. نمایشگر تنها طریقه‌ی کادربندی و نیز تماشای عکس‌ها می‌باشد زیرا دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7 فاقد هرگونه چشمی منظره‌یاب است.

دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7 دارای سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه‌ای می‌باشد و از سیستم تشخیص چهره بهره می‌برد. این فن‌آوری قادر به تشخیص همزمان 8 چهره‌ی مختلف انسان در صحنه و تفاوت قائل شدن بین چهره‌ی کودک و بزرگسال می‌باشد. این توانایی شامل فن‌آوری تشخیص لبخند برای گرفتن عکس تنها با زدن لبخند و تشخیص چشمان بسته نیز می‌شود.

دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7 از سه روش برای تعیین نوردهی استفاده می‌کند که شامل Multi-Pattern، Center و Spot می‌شوند. سرعت شاتر در حالت خودکار از 2 تا 1/1600 ثانیه است و حساسیت سنسور یا ISO نیز از 125 تا 3200 است و 2.0 EV جبران نوردهی نیز در 1/3 EV استپ امکان‌پذیر می باشد. دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7 از فن‌آوری لرزش گیر اپتیکال Steady-Shot Image Stabilization سونی بهره می‌برد که با اعمال مکانیکی تاری به وجود آمده بر اثر لرزش دست را از بین خواهد برد.

گفتنیست شرکت سونی سنسور تصویری که روی دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7   گذاشت دور از ذهن آن ها سنسور تصویری Back-illuminated گذاشته اند که قبلا بیشتر سنسورهای استفاده شده بر روی دوربین‌ عکاسی ها از نوع Front-illuminated می‌باشد که نور باید برای رسیدن به پیکسل‌های حساس به نور از لایه‌ی اتصالی فلزی عبور کند. قسمتی از نور دریافت شده توسط این لایه جذب می‌شود و نور کمتری به پیکسل‌ها می‌رسد. ولی سنسورهای Back-illuminated از لایه‌ی اتصالی فلزی پشت سنسور استفاده می‌کنند تا نور بیشتری به پیکسل‌ها برسد، کمپانی سونی مدعیست که در این نوع سنسورها 200% نور بیشتری نسبت به سنسورهای معمولی جمع‌آوری می‌ گردد.

باید بگوییم بر روی دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7   تنظیم ترازسفیدی مهیا است که شامل یک حالت اتوماتیک (Auto)، یک حالت دستی (Manual) و 7 حالت پیش‌فرض می‌شوند. دو تا از آن‌ها برای عکاسی در زیر آب می باشند و یک حالت برای تنظیم دستی نیز وجود دارد. علاوه بر مودهای Intelligent Auto و Program این دوربین از 16 مود صحنه ی مختلف بهره می‌گیرد که شامل High Sensitivity, Twilight, Twilight Portrait, Soft Snap, Landscape, Beach, Snow, Fireworks, Hi-Speed Shutter, Underwater, Gourmet, Pet, Handheld Twilight, Anti Motion Blur, و Intelligent Sweep Panorama, و Backlight Correction HDR می‌شوند. مود آخری امکانی است که بر روی دوربین‌های عکاسی DSLR سری آلفای سونی دیده می‌شود که حال بر روی دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7 نیز قرار دارد. این مود با گرفتن متعدد عکس و ترکیب آن‌ها با یکدیگر گستره‌ی دینامیکی عکس را افزایش می‌دهد. دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7   از فلاش با چهار مود مختلف به علاوه‌ی کاهنده‌ی سرخی چشم بهره می‌برد. برد فلاش در حالت واید از 0.08 متر تا 3.8 متر و در حالت زوم از 0.5 متر تا 3.1 متر است.

در پایان باید بگوییم کمپانی سونی اعلام کرد با این باتری که به نام باتری لیتیوم-یونی مدل NP-BN1 است, میتوان در صورت پر بودن شارژ حدود 250 تا عکس گرفت. عکس‌ها و ویدیوهای گرفته شده بر روی کارت‌های حافظه‌ی Memory Stick Duo, PRO Duo (Mark 2 only), PRO Duo High Speed, or PRO-HG Duo cards علاوه بر SD و SDHC ذخیره می‌شوند. اضافه بر این ها  دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7  از 45 مگابایت حافظه‌ی داخلی نیز بهره می‌برد. دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-TX7   علاوه بر پورت‌های ویدیویی استاندارد NTSC و PAL از خروجی HDMI برای نمایش بر روی HDTV نیز بهره می‌گیرد.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X