حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی محبوب سونی Sony Cyber-Shot DSC-WX7

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز یکی دیگر محصولات سونی یعنی سونی Sony Cyber-Shot DSC-WX7 را نقد و بررسی کنیم.

دوربین هایی که سونی تحت نام سایبرشات روانه بازار میکرد دورین هایی هستند میتوان بهشان اعتماد کرد یعنی اگر یک عکاس حرفه ای هستید پیشنهاد ما دوربین های سایبرشات سونی است. اکنون دوربین سونی سایبرشات WX7 به همراه WX9 و WX10 معرفی شده است که همگی از ویژگی یکسان در سنسور 16.4 مگاپیکسلی Back illuminated CMOS بهره می‌برند. چنین سنسوری قابلیت عکاسی با کیفیت بالا و نویز بسیار کم را به خصوص در محیط‌های کم نور و تاریک را برای دوربین به ارمغان آورده است.

از دیگر ویژگی‌های این دوربین کامپکت می‌توان به بدنه‌ی فلزی باریک و بسیار خوش ساخت، توانایی ضبط ویدیویی بسیار با کیفیت 1080p Full HD، لنز بسیار سریع و واید 125-25 میلی‌متری با توانایی زوم اپتیکال 5 برابر، گستره‌ی خوب حساسیت سنسور (ISO) از 100 تا 3200 و نمایشگر بسیار با کیفیت 2.8 اینچی 460,000 نقطه‌ای اشاره کرد. این دوربین در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، صورتی و سفید ساخته شده است. دوربین سونی سایبرشات WX7 مناسب علاقه‌مندان به عکاسی می‌باشد که حوصله و وقت درگیر شدن با تنظیمات نوردهی و دستی دوربین را ندارند و به دوربینی Point to Shoot یا نشانه و عکس احتیاج دارند که در ضمن بتواند عکس‌های بسیار با کیفیتی برای آن‌ها بگیرد.

تصاویر و فیلم های دوربین عکاسی سونی WX7

دوربین عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات WX7 قابلیت فیلم برداری با سرعت 60i و با کیفیت 1080 و فرمت AVCHD دارد و این برای یک دوربین عکاسی فوق العاده است. این قابلیت درست مانند دوربین های هندی کم است ،‌دوربین Sony WX7 دارای حالت Dual Rec است یعنی همزمان می تواند فیلم برداری و عکاسی کنید. که کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل خواهد بود. این دوربین جدید دارای دکمه ی فیلم برداری و دکمه ی عکاسی مجزا است. در حالت 60p ویژگی ضبط دوگانه کار نمی کند.

-camera-reviews  - نقد و بررسی محبوب سونی Sony Cyber-Shot DSC-WX7

دوربین WX7 همین ویژگی‌ها را دارد و در عین آسان استفاده بودن، می‌توان عکس‌های بسیار با کیفیتی را به کمک سنسور 16.4 مگاپیکسلی با آن گرفت. کافی است با استفاده از مود intelligent Auto دوربین را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا با کیفیت‌ترین عکس با مناسب‌ترین نوردهی و بهترین تنظیمات برای شما گرفته شود. این دوربین همچنین از لنز واید 25 میلی‌متر Carl Zeiss ساخت کمپانی آلمانی که یکی از مشهورترین و بهترین برندهای اپتیک در جهان است بهره می‌برد. این در حالی است که دوربین پیشین یعنی WX5 از لنز سری G سونی استفاده می‌کرد. لنز WX7 بسیار واید می‌باشد به طوری که به راحتی می‌توانید عکس چشم‌اندازهای گسترده‌ی طبیعی را که به میدان دید زیادی احتیاج دارند را با آن بگیرید. بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم این لنز در حالت واید F2.6 می‌باشد که چندان زیاد نیست ولی باز هم قابلیت عکاسی در شرایط نوری ضعیف این دوربین عکاسی را کمی افزایش خواهد داد.

یک صفحه نمایش 2.8 اینچی با کیفیت در قسمت پشتی این دوربین عکاسی فوق العاده  یکی دیگر از ویژگی های این دوربین است. البته این نمایشگر به اندازه‌ی نمایشگرهای 3 اینچی بزرگ نیست اما کیفیت آن واقعا عالی می‌باشد. کیفیت 460,000 نقطه واقعا از 230,000 نقطه بهتر است. در سمت راست نمایشگر و در بالا، یک دکمه‌ی لغزنده‌ی سه مرحله‌ای که به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند مشاهده می‌شود. از طریق این دکمه‌ی لغزنده می‌توانید مودهای عکاسی را عوض کنید. این مودها از بالا به ترتیب شامل مود عکاسی معمولی، مود عکاسی Sweep Panorama و مود فیلم‌برداری می‌شوند. این توضیح را بدهیم که دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 مشابه دوربین‌های WX5, WX9, WX10 توانایی عکاسی 3D Sweep Panorama و Sweep Panorama را هم دارد. کافی است که بر روی مود وسط یعنی Sweep Panorama بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید و بسته به اینکه چه حالتی را انتخاب کرده باشید (پانارومای افقی و یا عمودی) می‌توانید دوربین عکاسی را به سمت راست، چپ، بالا یا پایین بچرخانید تا عکس‌های بعدی گرفته شوند. این عکس‌ها به طور خودکار گرفته می‌شوند و به هم متصل می‌شوند.  شما کافی است که تنها دوربین عکاسی را از سویی به سوی دیگر نشانه بروید تا یک عکس پانوراما با زاویه‌ی بسیار باز را به ثبت برسانید.

-camera-reviews  - نقد و بررسی محبوب سونی Sony Cyber-Shot DSC-WX7

اصلاح نور پس زمینه HDR در  دوربین عکاسی سونی WX7 : اصلاح نور پشت تصویر Backlight Correction HDR که در دوربین سونی WX9 وجود دارد، می توانید در شرایطی که نور مناسب نیست، بهترین عکس ها را بگیرید.

شاید جتالب باشد برای شما بیان کنیم که یکی از روش های کمپانی سونی برای خوش دست کردن دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 این بوده که تمام دکمه های این دوربین عکاسی جذاب را کوچک کرده که باعث استفاده آسان آن شده است.. حتی دکمه‌ی پاور در لبه‌ی بالایی دوربین کمی درون بدنه فرو رفته است. این دوربین از یک Superior Auto Mode هم بهره می‌برد که به صورت متوالی سه عکس بسیار سریع و پشت سر هم می‌گیرد و سپس به سرعت آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا با کیفیت‌ترین عکس با بهترین میزان نوردهی و شارپنس عالی بدست آید. یک مود Program هم بر روی این دوربین وجود دارد که اختیارات بیشتر ولی در محدوده‌ی مشخصی از تنظیمات دستی را برای عکاسی خلاقانه‌تر در رابطه با نوردهی و دیگر تنظیمات به کاربر می‌دهد. عکاسی 3D یا سه بعدی این دوربین هم بدین صورت است که وقتی بر روی این مود بروید خود دوربین دو عکس پشت سر هم می‌گیرد. سپس دوربین با ترکیب این دو عکس، عکسی استریوسکوپیک که تقلیدی از عکس‌های سه بعدی است را به شما بدهد. البته این کار دقیقا ساختن یک عکس سه بعدی واقعی نیست که با دوربین‌ عکاسی های دو لنزی انجام می‌گیرد.

گفتنیست در همان قسمت بالا و سمت راست پشت دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 یک دکمه‌ی Record با دایره‌ای قرمز رنگ در وسط آن دیده می‌شود. شما حتی اگر در مود ضبط ویدیویی هم نباشید می‌توانید با استفاده از این دکمه فیلم‌برداری کنید. برای مثال اگر در مود عکاسی باشید و قصد فیلم‌برداری داشته باشید می‌بایست انگشت خود را در حین فیلم‌برداری بر روی دکمه‌ی Record نگه دارید زیرا اگر بردارید فیلم‌برداری به سرعت قطع می‌شود. این را هم بگوییم که WX7 توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را دارد. کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین عکاسی عالی می باشد. به خصوص به مدد بهره‌گیری از لنز Carl Zeiss شارپنس عکس‌های گرفته شده تا حد بسیار زیادی افزایش یافته است. کیفیت ویدیوهای Full HD نیز واقعا عالی است. ضبط صدای استریو نیز به خوبی صورت می‌گیرد و امکان زوم اپتیکال هم در هنگام فیلم‌برداری وجود دارد. این دوربین دارای پورت HDMI برای اتصال به HDTV را دارد. WX7 همچنین مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال-مکانیکی می‌باشد تا به خصوص در شرایط نوری ضعیف بتواند لرزش دست شما را جبران کند تا اثر کمتری بر روی عکس نهایی داشته باشد و تصاویر تار نشوند. لنز دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 قابلیت فوکوس از فاصله‌ی 5 سانتی‌متری بر روی سوژه را دارد که بسیار عالی است و بدین صورت می‌توانید با وضوح بسیار عالی از سوژه‌هایی به نزدیکی 5 سانتی‌متر عکاسی بکنید.

در مجموع میتوانیم بگوییم دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 یکی از پیشرفته ترین دوربین عکاسی های سونی می باشد که ارزش خرید بالایی دارد. دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 مناسب عکاسانی می‌باشد که به دوربین عکاسی جیبی، قابل حمل، آسان استفاده و با کیفیت احتیاج دارند. امکانات بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای در دوربین عکاسی سونی سایبرشات WX7 به کار رفته است که از آن جمله می‌توان به قابلیت عکاسی سه بعدی پانورما، سنسور بسیار با کیفیت 16.4 مگاپیکسلی Back illuminated CMOS و قابلیت ضبط ویدیویی Full HD 1080p اشاره کرد. دوربین سونی WX5 دارای بدنه‌ی فلزی کاملا خوش ساخت، استایلیش و با کیفیتی می‌باشد که قابلیت گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بسیار خوب و کم نویز را داراست.

قابلیت عدم فوکوس تصویر پس زمینه:  دوربین عکاسی سونی WX7 دارای حالت عدم فوکوس روی پس زمینه است که باعث می شود سوژه برجسته تر شود.

قابلیت های بارز دوربین عکاسی دیجیتال Sony WX7 :

  • دارای لنز سونی سری Carl Zeiss بسیار با کیفیت
  • دارای سنسور تصویر بسیار با کیفیت 16.4 مگاپیکسلی EXMOR R CMOS
  • دارای زوم اپتیکال 5 برابر بسیار نرم و بی صدا
  • دارای طراحی شیک و منحصر به فرد با ابعادی کاملا جمع و جور
  • دارای عملکرد فوق‌العاده عکاسی به خصوص در شرایط نوری ضعیف
  • دارای نمایشگر واقعا عالی با رزولوشن بالا و کاملا درخشان
  • دارای یکی از بهترین دوربین های کامپکت مجهز به حسگر CMOS و کیفیت ساخت بالا
  • توانایی فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالای فول اچ دی Full HD 1080p
  • حالت عکاسی بسیار کاربردی و حرفه‌ای (Background Defocuse) برای محو کردن زمینه و برجسته‌تر کردن سوژه اصلی (همچون عکس‌هایی که با دوربین‌های SLR و با اپتیک‌های حرفه‌ای‌تر خلق می‌شود)
  • امکان استفاده از زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
  • دارای کیفیت بسیار مطلوب عکس‌ها در حالت اتوماتیک
  • توانایی تجهیز دوربین به قابلیت عکاسی سه بعدی پانوراما
  • مجهز به خروجی HDMI برای نمایش عکس و فیلم با بالاترین کیفیت ممکن بر روی تلویزیون‌های HDTV
  • منوهای زیبا و کارآمد برای استفاده هرچه بهتر و لذت بخش‌تر از عکاسی
  • توانایی فوکوس دقیق و سریع در اغلب شرایط
  • دارای تنوع رنگ در تولید این مدل (مشکی، نقره‌ای، آبی، صورتی، سفید)
  • داشتن ارزش بسیار بالا در برابر قیمت

منبع: منابع مختلف اینترنتی

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X