حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی کامل گلکسی اس 8 سامسونگ : فیلی در یک اتاق

 

پرچمدار سامسونگ با نام گلکسی اس 8 / Galaxy S8 سامسونگ گوشی پرچمدار کره‌ای با مشخصات فنی قدرتمند شامل پردازنده اکسینوس 8895 و اسنپدراگون 830 و قیمت 700 دلار در دو هفته گذشته به بازار معرفی شده است. در این مقاله قصد داریم یک نقد و بررسی کامل از این گوشی لوکس برای شما انجام دهیم. به امید به اینکه مورد توجه قرار بگیرد.

شرک کره ای بسیار مشهور سامسونگ هنوز تجربه های بد سال گذشته را فراموش نکرده است. این شرکت بعد از توزیع پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ خود در دسته‌ی فبلت‌ها، با مشکلات متعددی مواجه شد؛ مشکلاتی که بالاخره این تولیدکننده را مجبور به توقف تولید این موبایل هوشمند کرد؛ با اینحال کره‌ای‌ها با درس گرفتن از این مسئله، تمام تلاش خود را به‌ کار دریافت کردند تا پرچم‌دار بی‌نقصی برای سال ۲۰۱۷ تدارک ببینند و تمام خاطرات بد سال قبلی را از فکر مصرف کنندگان پاک کنند.

حالا اما برای علاقه مندان این شرکت کره ای ، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از راه رسیده‌اند؛ موبایل‌های هوشمند دلچسب و خوش‌دستی که قادر اند نظر هر کسی را به خود جلب کند. با اینحال باید دید تفاوت انجام‌شده کافی هستند و قادر اند این موبایل‌ها را به کالایی پرفروش بدل کنند؟ در این مقاله با بررسی موبایل هوشمند گلکسی اس ۸ سعی در یافتن جواب این سؤال و سئوالات شبیه به خواهیم داشت. با سایتهای اینترنتی و بررسی کهکشانی هشتم که به وسیله دفتر سامسونگ در ایران در دست سایتهای اینترنتی قرار گرفته است، همراه باشید.

مهمترین قسمت هر نقد و بررسی خصوصیات فنی این نقد محسوب میشود. در اینجا نگاهی به ویژگیهای تکنیکی گلکسی اس ۸ خواهیم داشت. سامسونگ مطابق معمول، پرچم‌دار خود را بهمراه بروزترین ورژن از پردازشگر‌ی ویژه و پیشرفته‌ی خود، یعنی اکسینوس ۸۸۹۵ روانه‌ی بازار کرده است؛ با این وجود این موبایل در عده ای از بازارها از نمونه آمریکا با پردازشگر پیشرفته‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام معرفی می‌شود.

مشخصات / موبایل گلکسی اس 8 گلکسی اس 7
پردازشگر Exynos 8895/Snapdragon 835 Exynos 8890/Snapdragon 820
سیستم‌عامل Android 7.0 Android 6.0, upgradable to 7.0
حافظه‌ی رم 4GB 4GB
نمایشگر 5.8-inch Curved Super AMOLED, 1440 x 2960 pixels 5.1 inches, Super AMOLED, 1440 x 2560 pixels
محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 5 Corning Gorilla Glass 4
حافظه ذخیره‌سازی 64GB 32/64 GB
microSD up to 256GB up to 256 GB
دوربین اصلی 12MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording 12 MP, f/1.7, 26mm, phase detection autofocus, OIS, LED flash
دوربین جلو 8MP, f/1.7 aperture, Autofocus 5 MP, Auto HDR
ارتباطات 4G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, GPS, NFC, USB Type-C, Bluetooth 5.0 4G LTE, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, GPS, NFC, microUSB
سیم کارت Nano SIM Nano SIM
باتری Non-removable Li-Ion 3000 mAh Non-removable Li-Ion 3000 mAh battery
وزن 152 g 152 g
ابعاد 148.9 x 68.1 x 8.0 mm 142.4 x 69.6 x 7.9 mm
رنگ‌ها Black, Blue, Gold, Orchid Gray, and Silver Black, White, Gold, Silver, Pink Gold
هزینه € 799.00 € 500.00

دیزاین یا طراحی s8

مدتهاست سامسونگ از یک رویه ثابت در طراحی سود میبرد. این شرکت ترکیب شیشه و فلز را از کهکشانی ششم خود شروع کرد و آن را هرساله با اعمال تغییراتی از قبیل خمیده کردن لبه‌های موبایل و کم کردن برآمدگی دوربین افزایش داد. همین روند در گلکسی اس ۸ نیز ادامه یافته است؛ با اینحال این دفعه غیر از افزایش دو مورد قبل، یعنی حذف برآمدگی دوربین در پشت ابزار و افزایش خمیدگی لبه‌های نمایشگر، بیننده باریک‌تر شدن حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر، حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم، افزودن سنسور اثر انگشت به پشت ابزار و ممکن است از همه تأثیرگذارتر، بهره برداری از نسبت تصویر تازه ۱۸.۵ به ۹ هستیم. با اینحال این تفاوت چه تأثیری در جلوه‌ی ظاهری و تست کاربری گلکسی اس ۸ دارند؟

Samsung Galaxy S8

طراحی بدنه : زیبایی روی موج خمیدگی

این گوشی حقیقتا طراحی جالبی دارد، مطمئن باشید از ارگونومی، کیفیت تولید و دیزاین ممتازی آن شوکه می‌شوید. به توجه به نمایشگر بزرگ، در دست گرفتن این موبایل بسیار راحت و دلچسب است. بی تردید هم اینک سامسونگ گلکسی اس ۸ پیش‌رو بخش دیزاین در جهان موبایل است.

نکته جالب اینکه نمایشگر بسیار بزرگ در موبایل هوشمندی که کوچک به ذهن خطور میکند

اگر درباره ابعاد این گوشی بخواهیم نطر بدیهم باید بگوییم که  گلکسی اس ۸ با توجه به اینکه عرض کمتری در مقایسه با گلکسی اس ۷ دارد و با این وجود کمی ارتفاع آن بیشتر است؛ با اینحال ارگونومی کم‌نظیری دارد و محشر در دست جای می‌گیرد. کم شدن عرض موبایل به دلیل بهره برداری از نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ در مقایسه با ۱۶ به ۹ در نسل قبلی، جدی ترین تأثیر را در افزایش ارگونومی موبایل داشته است. از جهت دیگر حذف حاشیه‌های کنار موبایل و باریک‌تر شدن حاشیه‌های بالا و پایین، منجر شده است که به جای نمایشگر ۵.۱ اینچیِ اس ۷، در گلکسی اس ۸ بیننده یک نمایشگر بسیار بزرگ ۵.۸ اینچی باشیم. اولین باری که موبایل را در دست می‌گیرید، باورتان نمی‌شود که این یک موبایل ۵.۸ اینچی است.

در واقع باید بگوییم که  گلکسی اس ۸ بسیار خوب در دست جای می‌گیرد و بهره برداری از آن با یک دست نیز بسیار راحت است؛ با این وجود به شرط اینکه نخواهید نوار اعلان را به سمت پایین بکشید، چرا که گسترش ارتفاع موبایل باعث شده است با یک دست نتوان قسمت بالای موبایل را لمس و نوار اعلان را اکتیو کرد. با این‌ حال سامسونگ برای حل این سخت، حالت کار کردن با یک دست را از روش سه بار لمس دکمه‌ی لمسی هوم، در معرض کاربر قرار داده است.

گلکسی اس ۸ تنها ۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۵ گرم وزن دارد و عرض و ارتفاع آن، به ترتیب ۶۸.۱ و ۱۴۸.۹ میلی‌متر است. این در حالی است که گلکسی اس ۷ با نمایشگر ۵.۱ اینچی ۱۵۲ گرم وزن، ۷.۹ میلی‌متر ضخامت و عرض و ارتفاعی برابر ۶۹.۶ در ۱۴۲.۴ میلی‌متر دارد.

این موضوع در تمامی ورژن‌های گلکسی اس ۸ تکرار شده است ، قسمت جلوی ابزار بطور کلی مشکی است و این مسئله بهمراه حذف دکمه‌ی فیزیکی و جایگزین شدن آن با دکمه‌ی لمسی، باعث شده‌اند وقتی نمایشگر خاموش است، بیننده دیزاین دلچسب و یکنواختی باشیم و از جهت دیگر سنسورهای مختلف موبایل که در قسمت بالای نمایشگر جا گرفته‌اند، باعث به‌هم‌ریختگی در دیزاین ابزار نشوند.

از بابت قاب باید بگوییم که فریم فلزی و مستحکم موبایل با دقت مثال‌زدنی در دل پوشش شیشه‌ای جلو و پشت موبایل جای گرفته است تا بیننده دیزاین یکپارچه و یکنواختی در بخش‌های مختلف کالا باشیم. دوربین پشت نیز بهمراه فلاش و سنسور اثر انگشت به‌خوبی در دل بدنه جای گرفته‌ است تا برآمدگی آن آزار دهنده نشود.

دکمه های این گوشی پرچمدار تغییر زیادی نکره اند. در اس ۸ دکمه‌ی پاور بازهم در لبه‌ی راست و دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا در لبه‌ی چپ قرار دارند؛ با اینحال سامسونگ در کهکشانی امسال خود یک دکمه‌ی ویژه در پایین دکمه‌های حجم صدا قرار داده است تا دستیار هوشمند تازه متولدشده‌ی این تولیدکننده با اسم بیکس‌بی (Bixby) را اکتیو کند. پیشتر‌ی بررسی به‌طور مفصل به این دستیار صوتی خواهیم پرداخت؛ با اینحال مشکلی که در دیزاین این دکمه می باشد آن است که برنامه مخصوصی روی آن مقرر کرده نشده است تا کاربر به اشتباه آن را به جای دکمه‌ی کم کردن حجم صدا فشار ندهد. بیکس‌بی به شما یاری مینماید تا به شکل هوشمندتری از موبایل خود استفاده کنید.

مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و غبار تایید شده است. باید بگوییم که گلکسی اس ۸ در مقابل نفوذ مایعات و گردوغبار مقاوم است و پیرامون همین مسئله، استاندارد IP68 نیز کسب کرده که به خاطر آن، موبایل توانایی دارد به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب تداوم بیاورد. خدمات رسانی از این توانایی باعث میگردد با خیال راحت در پایین باران از موبایل خود استفاده کنید و نگران افتادن موبایل در جوی آب و موارد شبیه به نباشید.

گلکسی اس ۸ به درگاه حافظه‌ی USB نوع C تجهیز شده است و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در آن می باشد تا قادر باشید از اتصال هدفون AKG داخل جعبه‌ی موبایل یا هدفون‌های فعلی خود استفاده کنید. این موبایل از تکنولوژی شارژ بی‌سیم نیز خدمات رسانی می‌کند.

نمایشگر گلکسی اس ۸

لذت بخش ترین ابزار یه گوشی هوشمند نمایشگر آن است. و این یک حقیقت است. پیوسته نمایشگر از جمله مهمترین نقاط قوت موبایل‌‌های پرچم‌دار سامسونگ بوده است و گلکسی اس ۸ نیز از این سنت جدا نیست. کره‌ای‌ها طی سالیان اخیر به مهارت مخصوصی در تولید پنل‌های امولد (AMOLED) رسیده‌اند. برخلاف سال قبلی که سامسونگ گلکسی اس ۷ را در دو ورژن و با نمایشگر های مسطح (گلکسی اس ۷) و خمیده (گلکسی اس ۷ اج) روانه‌ی بازار کرد، امسال خبری از نمایشگر مسطح نیست و لبه‌های نمایشگر هر دو موبایل گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خمیده هستند. با این وجود این خمیدگی انحنای اندکی کمتر از گلکسی اس ۷ اج دارد و سامسونگ نیز تأثیر منفی لمس ناخواسته‌ی لبه‌ها را از بین برده است تا در لحظه استفاده اگر دست‌تان به لبه‌ها برخورد کرد، مشکلی در عملکرد موبایل ایجاد نکند.

چیزی که سامسونگ در این گوشی زیبا بکار برده است نمایشگری از نوع Super AMOLED، با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۹۶۰ پیکسل یا +WQHD و ابعاد ۵.۸ اینچی است. این رزولوشن تراکم بالای ۵۷۰ پیکسل بر اینچ به ارمغان می‌آورد؛ از اینرو عکس ها و متون با وضوح بالایی به نمایش درمی‌آیند. به جرأت می‌توان گفت نمایشگر گلکسی اس ۸، یکی از بهترین نمایشگرهایی است که تا به‌حال در یک موبایل هوشمند به‌ کار رفته است. این نمایشگر عکس ها فوق‌العاده شارپ و پویایی به نمایش می‌گذارد و دقت رنگ‌های تولیدشده نیز در حد بسیار بالایی است. نمایشگر گلکسی اس ۸ از تکنولوژی HDR نیز خدمات رسانی می‌کند و از اتحاد UHD گواهی Mobile HDR Premium کسب کرده است. به‌باعث این توانایی، عکس ها پویا و نزدیک به حقیقت نمایش داده می‌شوند؛ با این وجود برای اینکه قادر به سود‌گیری از توانایی باشید، باید محتوای مورد نظرتان نیز HDR باشد.

روشنایی این نمایشگر هم بنوع خود ممتاز است. روشنایی این نمایشگر در بالاترین حالت به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که عدد بسیار زیادی است؛ از اینرو در محیط‌های روشن و پایین نور آفتاب، کار کردن با موبایل به هیچ وجه دشوار نخواهد بود. با این وجود در مقایسه‌هایی که بین این موبایل و گلکسی اس ۷ اج داشتیم، به‌نظر می‌رسید میزان روشنایی حداکثر نمایشگر گلکسی اس ۷ اج از گلکسی اس ۸ بیشتر است. همان‌طور که از یک پرچم‌‌دار در سال ۲۰۱۷ حدسیات می شود، نمایشگر گلکسی اس ۸ زاویه‌ی دید گسترده‌ای نیز به ارمغان می‌آورد و در زوایای مختلف، بیننده کاهش دقت رنگ‌ها نیستیم.

نسبت تصویر در این گوشی پیش از این در هیچ گوشی موبایلی استفاده نشده است. شرکت کره ای سامسونگ نسبت تصویر تقریبا نامتعارف ۱۸.۵ به ۹ برای این موبایل مقرر کرده است و این مسئله باعث شده است موبایل درمقایسه با نسل پیشین خود باریک‌تر و بلندتر به نظر برسد. البته این موضوع به زیبایی وراحتی استفاده از این گوشی افزوده است.  سامسونگ نمایشگر گلکسی اس ۸ را Infinity Screen می‌نامد؛ نمایشگری که تقریبا از دو طرف بدون حاشیه است و حاشیه‌های بالا و پایین آن نیز بسیار باریک هستند، این مسئله باعث میگردد کاربر تست فراگیری از تماشای محتوا در نمایشگر گلکسی اس ۸ داشته باشد.

ولی باید اینجا اقرار کنیم که نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ مزایا و معایبی نیز با خود بهمراه دارد؛ جدی ترین مزیت، نسبت تصویر آن است که به دلیل بلند‌تر بودن نمایشگر، محیط بیشتری برای مالتی‌تسکینگ و اجرای همزمان دو اپ همراه با یکدیگر، در دست کاربر قرار می‌گیرد؛‌ با اینحال از آنجایی که هم اینک محتوای تصویری با نسبت ۱۸.۵ به ۹ تولید نمی‌شود، در اغلب مواقع، حین تماشای فیلم یا ویدیو، بیننده دو نوار مشکی در دو طرف تصویر خواهید بود که این امر امکان دارد برای عده ای خوشایند نباشد، با این وجود سامسونگ برای این شرایط، قابلیتی نرم‌افزاری مقرر کرده است که از روش کراپ تصویر، امکان تماشای تمام‌صفحه‌ی آن را ممکن می‌کند؛ با اینحال تحت این شرایط، بخش‌هایی از تصویر را از دست می‌دهید.

اسپیکر گلکسی s8

اگر بر روی کیفیت پخش صدای اسپیکر گوشی خود دقت میکنید باید بگوییم که شاید بتوان یکی از نقاط ضعف گلکسی اس ۸ را اسپیکر آن دانست. در شرایطی که اکنون عده ای از کمپانی‌ها نظیر اپل و اچ‌تی‌سی در موبایل‌های خود از اسپیکرهای استریو یا دوگانه سود می‌برند، سامسونگ کماکان به انتخاب پیشین خود وفادار مانده و در گلکسی اس ۸ از یک اسپیکر تکی استفاده کرده است. این اسپیکر مثل نمونه‌ی به‌کاررفته در گلکسی اس ۷، در لبه‌ی پایینی موبایل و همراه با پورت USB نوع C قرار گرفته است. وضوح و کیفیت صدای این اسپیکر در حد قابل قبولی است؛ با اینحال بلندی صدای آن را نمی‌توان با موبایل‌هایی با اسپیکر دوگانه مقایسه کرد.

این شرکت کره ای اما هم‌چنان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون وفادار مانده و در موبایل گلکسی اس ۸ نیز از این جک استفاده کرده است، ضمن اینکه سامسونگ به‌همراه این موبایل هدفونی از برند AKG و به ارزش ۱۰۰ دلار نیز پخش خواهد کرد؛ با اینحال متأسفانه در لحظه بررسی موبایل، ما به هدفون ذکر شده دسترسی نداشتیم؛ از اینرو نمی‌توانیم در مورد عملکرد و کیفیت آن اظهار نظر کنیم.

توانایی‌های ایمنی گلکسی اس 8

سامسونگ در این گوشی نگاه ویزه ای به توانایی های ایمنی انداخته است. این شرکت  با موبایل گلکسی اس 8، سری‌ای متنوع از توانایی‌های ایمنی بایومتریک معرفی می‌دهد؛ این توانایی‌ها شامل سنسور اثر انگشت، سنسور تشخیص چهره و سنسور عنبیه‌ هستند. توانایی ایمنی اول گلکسی اس ۸ مانند بسیاری از موبایل‌های هوشمند حال حاضر، سنسور اثر انگشت است، همان‌طور که در بخش دیزاین اشاره کردیم، سامسونگ برای آنکه قادر به کاهش ضخامت حاشیه‌ی پایینی نمایشگر باشد، کلید‌های فیزیکی را از گلکسی اس ۸ برداشته است و به تبع آن، محل سنسور اثر انگشت از پنل جلو به پنل پشت و سمت راست دوربین تغییر کرده است. سنسور اثر انگشت به سادگی و در چند مرحله راه‌اندازی می‌شود و بعد از اتمام روش راه‌اندازی، تنها با لمس سنسور، قفل موبایل در کسری از ثانیه باز می‌شود.

توانایی ایمنی دیگر گلکسی اس ۸، سنسور تشخیص چهره‌ی آن است.‌ این توانایی ایمنی را می‌توان به‌سادگی و تنها با ثبت یک تصویر راه‌اندازی کرد؛ با این وجود تنها می‌توان یک چهره را در موبایل ثبت کرد. این سنسور بسیار سریع است و به‌ لطف آن، روش شناسایی کاربر و باز شدن قفل موبایل به‌صورت آنی انجام می‌‌شود. طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر امکان فریب سنسور تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۸ با بهره برداری از یک تصویر، در محیط مجازی پخش شده بود؛ با اینحال در بررسی‌های ما این سخت پیش نیامد و ما قادر به باز کردن قفل موبایل از روش تصویر خود نبودیم.

بالاخره باید به سنسور عنبیه‌ اشاره کنیم؛ قبل از این، ورژن‌ای از توانایی ایمنی مطرح شده را در موبایل گلکسی نوت ۷ دیده بودیم. برای راه‌اندازی سنسور عنبیه، از کاربر درخواست می‌شود بدون عینک یا لنز اقدام به این کار کند و موبایل را در فاصله‌ی ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متری از چهره‌ی خود و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارد، ضمن اینکه برای بهره برداری از سنسور عنبیه جهت باز کردن قفل موبایل نیز هر بار باید این روند را تکرار کنید؛ از اینرو ممکن است بهتر باشد کاربری که از عینک یا لنز استفاده می‌کند، از سنسور اثر انگشت یا سنسور تشخیص چهره سود ببرد.

سنسور عنبیه هم شبیه سنسور تشخیص چهره، تنها قادر به ثبت عنبیه‌ی یک نفر است و بالاخره باید خاطرنشان کنیم که تنها میتوانید یکی از دو توانایی تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه را انتخاب کنید و امکان اکتیو کردن همزمان آن‌ها نیست.

دوربین گلکسی اس 8 :

تکرار یک تجربه موفق

مهمترین موضوعی که ما را برای این نقد و بررسی مصمم کرد دوربین عکاسی این گوشی پر سرو صدا بود. سامسونگ باز هم مانند نسل‌های قبلی از دو سنسور دارای اختلاف برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سود برده است. عده ای از گلکسی اس ۸-ها به سنسور IMX333 تولید سونی تجهیز هستند و عده ای دیگر به 5K2L2 ISOCELL که به وسیله System LSI (یکی از کمپانی‌های تحت کنترل سامسونگ) ساخته می‌شود. با وجود این این دو سنسور دارای اختلاف هستند؛ با اینحال ویژگیهای تکنیکی یکسانی دارند؛ هر دو ۱۲.۲ مگاپیکسلی و 1/2.55 اینچی هستند. هر دو سنسور از فوکوس بسیار سریع Dual Pixel بهمراه لنزی با f/1.7 خدمات رسانی می‌کنند. سایز پیکسل‌ها نیز در هر دو ورژن یکسان و برابر ۱.۲۲ میکرومتر است. براساس تست‌هایی که صاحبنظران مختلف انجام داده‌اند، اختلاف چندانی بین کیفیت تصویر و عملکرد این دو سنسور نیست و از این بابت نگران کننده نیست.

شاید شباهت زیادی در دو دوربین عکاسی گلکسی اس7 و اس8 باشد . با اینحال سنسور به‌کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ درمقایسه با نسل قبل خود دارای اختلاف است. این سنسور بازهم از لرزش‌گیر اپتیکال خدمات رسانی می‌کند و علاوه‌بر خدمات رسانی از تکنولوژی Dual Pixel، از PDAF یا سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز خدمات رسانی می‌کند.

موبایل گلکسی اس ۸ که ما مورد بررسی قرار دادیم، به سنسور ISOCELL تجهیز شده است و ما عملکرد آن را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم.

سامسونگ در گلکسی اس ۸ نیز تمرکز ویژه‌ای بر دوربین سلفی داشته است. یک سنسور ۸ مگاپیکسل و 1/3.6 اینچی بهمراه لنز با F1.7 و توانایی فوکوس خودکار در این موبایل استفاده شده است. سامسونگ توانایی فوکوس خودکار هوشمند نیز در دوربین سلفی قرار داده است تا حتی وقتی که از مونوپاد استفاده می‌کنید، همه‌ی مردم در قاب تصویر، در فوکوس باشند. در این سیستم به‌صورت خودکار چهره‌ها تشخیص داده می‌شود و روی آن‌ها فوکوس می‌شود.

در گلکسی اس ۷ بیننده بهره برداری از تکنولوژی دوال پیکسل بودیم که سرعت فوکوس روی سوژه را به شکل خارق‌العاده‌ای گسترش می‌داد. این تکنولوژی که بیشتر در دوربین‌های حرفه‌ای DSLR می باشد، در گلکسی اس ۸ نیز استفاده شده است تا حتی سوژه‌های سریع را نیز هیچ وقت از دست ندهد و دوربین به سرعت کم‌نظیری روی سوژه فوکوس کند. در تست‌هایی که انجام دادیم فوکوس حتی در محیط‌های کم نور نیز بی‌نهایت سریع است و در تمام شرایط، فورا بعد از لمس دکمه‌ی شاتر یا دکمه‌های فیزیکی کم و زیاد کردن حجم صدا، تصویر ذخیره می‌شود.

سرعت بالای فوکوس و ذخیره‌ی عکس ها در سنسور گلکسی اس ۸ باعث شده است سامسونگ برای ارتقاء کیفیت عکس ها از روش مخصوصی سود بگیرد که در آن با هر بار فشار دادن شاتر به جای یک تصویر، چند تصویر از صحنه‌ی مورد نظر کاربر گرفته شود و سپس عکس ها گرفته‌شده با یکدیگر ترکیب شوند و یک تصویر با کیفیت را خروجی دهند. کاربر برای بهره برداری از این خصوصیت الزامی به اکتیو کردن یا اعمال تنظیم مخصوصی ندارد و عملیات به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

رابط کاربری دوربین گلکسی اس ۸ نیز تغییر چندانی درمقایسه با نسل قبل نکرده است و بازهم با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت چپ، ضبط ویدیو اکتیو می‌شود و با انجام همین‌ کار به سمت راست، منوی انتخاب حالت‌های عکاسی به نمایش در می‌آید. اگر کاربر حرفه‌ای باشید، میتوانید از حالت Pro Mode استفاده کنید تا کنترل کاملی روی تنظیم وایت‌بالانس، ایزو، سرعت شاتر، میزان نوردهی و فوکوس دوربین داشته باشید.

در گلکسی اس ۸ تغییراتی در حالت‌های فوکوس نیز اجرا شده است؛ شما میتوانید روی سوژه یا پس‌عرصه فوکوس کنید یا اگر چند سوژه با فواصل مختلف درمقایسه با دوربین قرار دارند، میتوانید روی یک سوژه فوکوس کنید و دیگری را به حالت محو یا به اصلاح فلو در آورید. این بخش به‌صورت نرم‌افزاری سوژه را واضح و باقی صحنه را محو می‌کند تا ایجاد افکت بوکه شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR میسر شود.

حالت Auto HDR از قبیل نسل قبل، در گلکسی اس ۸ محشر رفتار می‌کند و در شرایطی که در حال عکاسی از صحنه‌هایی با نقاط روشن و تاریک باشید، به‌صورت خودکار اکتیو می‌شود.

با همه‌ی این‌ها، در نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۸ هیچ حالت عکاسی تازه ای اضافه نشده است و همان حالت‌های عکاسی نسل قبلی حفظ شده‌اند.

کیفیت عکاسی با دوربین گلکسی اس 8

همانطور که گفتیم در گلکسی اس ۸ از سنسور تازه ای درمقایسه با نسل قبل این موبایل استفاده شده است؛ با اینحال کیفیت عکاسی با دوربین این موبایل درمقایسه با نسل قبل اختلاف محسوسی ندارد. با این وجود گلکسی اس ۸ از قبیل نسل قبل خود، در شرایط مختلف، تصویر‌های قابل قبولی می‌گیرد و عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور بهتر شده است. نویز عکس ها در محیط‌های کم‌نور، کمتر شده و جزئیات عکس ها نیز افزایش یافته است.

وجود لرزش‌‌گیر اپتیکال در گلکسی اس ۸ نه‌تنها باعث افزایش عملکرد این موبایل در عکاسی در نور کم شده است، حتی تأثیر منفی لرزش‌ دست در عکس برداری را نیز کاهش می‌دهد. این موبایل ویدیو 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌گیرد. اگر هم مایل به تصویر برداری حرکت آهسته باشید، در رزولوشن 720p امکان تصویر برداری با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه می باشد. گلکسی اس ۸ به خاطر پردازشگر قوی و الگوریتم‌های مختلف نرم‌افزاری، می‌تواند چهره را تشخیص دهد یا سوژه‌ی مورد نظر شما را دنبال کند تا در لحظه تصویر برداری حتی سوژه‌های متحرک پیوسته در فوکوس باشند. اگر در لحظه تصویر برداری 4K نیاز به تهیه‌ی یک تصویر از صحنه‌ای خاص داشته باشید، میتوانید با فشار دادن دکمه‌ی شاتر یک تصویر ۹ مگاپیکسلی نیز تهیه کنید.

نرم‌افزار

سامسونگ موبایل هوشمند گلکسی اس ۸ را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۰ نوقا روانه‌ی بازار کرده است و این سیستم عامل را ورژن‌ی ۸.۱ از رابط کاربری ویژه و تازه سامسونگ موسوم به Samsung Experience همراهی می‌کند. رابط کاربری تازه به‌هیچ وجه مثل تاچ‌ویز سنگین و کند نیست و همه‌چیز در آن سریع و روان اجرا می‌شود. زبان دیزاین تازه ای که سامسونگ در رابط کاربری خود به‌ کار گرفته، بسیار مینیمالیستی است و در همان نگاه اول شیفته سادگی آن خواهید شد. با اینکه دیگر خبری از اپ‌های بی‌‌شمار و زائد نیست؛ با اینحال باز هم بیننده تعدادی اپ مانند تقویم، یادآور و گالری هستیم که گوگل نیز نمونه‌‌ی آن‌ها را برای سیستم عامل اندروید پیشرفت داده است.

رابط کاربری سامسونگ مانند قبلی قابلیت ها کاربردی فراوانی دارد؛ به نوعی مثال، امکان تغییر پوسته (تم) و فونت موبایل می باشد و ارتفاع کیبورد نیز به دلخواه کاربر قابل تنظیم است. توانایی Always On نیز که برای بار نخست در موبایل گلکسی اس ۷ معرفی شد، در گلکسی اس ۸ تغییراتی به خود دیده است و اکنون می‌توان علاوه‌ بر مواردی مانند ساعت و اعلان‌های سیستمی، کلید هوم را در حالت استندبای مشاهده کرد، ضمن اینکه تحت این شرایط امکان کنترل موسیقی نیز می باشد و به علاوه از طرف دیگر نمایش این معلومات در لبه‌ی نمایشگر (اج) امکان دارد.

سامسونگ برای سود‌‌ بردن از لبه‌های خمیده‌ی موبایل نیز قابلیتی نرم‌افزاری موسوم به Edge Panels‌ در دست کاربر قرار می‌دهد. اج پنلز در حقیقت سری‌ای از پنل‌ها است که کاربر می‌تواند از روش سوایپ کردن از لبه‌ی نمایشگر بین آن‌ها جابه‌جا شود. این پنل‌ها که امکان شخصی‌سازی و تغییر آن‌ها نیز می باشد، سری‌ای متنوع از توانایی‌ها را در دست کاربر قرار می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توان به Smart Select برای کراپ بخشی از تصویر و بهره برداری از آن به نوعی تصویر یا تصویر متحرک، Apps Edge برای دسترسی سریع به اپ‌های دلخواه کاربر و People Edge برای دسترسی سریع به مخاطب‌های منتخب اشاره نمود، ضمن اینکه امکان دانلود پنل‌های بیشتر نیز می باشد و به نوعی مثال، برای اپ‌های تلگرام و اینستاگرام نیز پنل‌هایی پیشرفت داده شده است.

بیکسبی

جدی ترین توانایی نرم‌افزاری گلکسی اس ۸ را می‌توان دستیار دیجیتال تازه سامسونگ، موسوم به بیکسبی دانست. به ذهن خطور میکند این دستیار اهمیت فراوانی برای سامسونگ دارد؛ چرا که این تولیدکننده کره‌ای مدت فراوانی از لحظه معرفی گلکسی اس ۸ را به آن اختصاص داد. آن‌ها حتی بنیادی ویژه نیز برای بیکسبی مقرر کرده‌اند.

سامسونگ بیکسبی را یک راه حل بطور کلی تازه برای تعامل کاربر با گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس می‌داند. شما میتوانید از روش صدا، متن یا لمس، خواسته‌ی خود را بیان کنید و بیکسبی همه‌ی آن‌ها را درک می‌کند. شما حتی میتوانید خواسته‌ی خود را به کمک دوربین موبایل نیز جستجو کنید.بیکسبی به‌طور کامل با گلکسی اس ۸ یکپارچه شده و از آنجایی که بنا شده بر هوش مصنوعی است، می‌تواند به‌مرور با شناخت شما، عملکرد خود را افزایش ببخشد.

با فشردن دکمه‌ای که سامسونگ برای بیکسبی تدارک دیده است، وارد صفحه‌ی Bixby Home می‌شوید و در آنجا میتوانید از روش هریک از سه راه حل (صوت، نوشتار یا لمس) با بیکسبی به صحبت هزینه کنید. شما میتوانید برای کسب اطلاعاتی در مورد یک کالا خاص، پیدا کردن رستورانی در مجاورت خودتان یا ترجمه‌‌ی یک متن، از بیکسبی کمک بگیرید.

با فشردن دکمه‌ی بیکسبی یا سوایپ از لبه‌ی سمت چپ نمایشگر؛ سری‌ای از معلومات، نظیر قرارهای ملاقات، موقعیت هوا و یادآورها، در شکل تعدادی کارت در دست کاربر قرار می‌گیرد و بیکسبی می‌تواند به‌ مرور لحظه و با شناخت بهتر شما، معلومات بهتر و خوب‌تری در دست شما قرار دهد. بیکسبی می‌تواند به شما در تولید یادآورهای هوشمندانه نیز کمک کند.

ولی باید گفت بیکسبی، صرف‌نظر از چند توانایی جزئی، نظیر Bixby Vision‌ که یک موتور جستجوی تصویری، برای جستجوی معلومات مرتبط با عکس ها دلخواه کاربر است، قابلیت ها متفاوتی  درمقایسه با Google Now و Google Assistant در دست کاربر قرار نمی‌دهد؛ از اینرو با استناد به سابقه‌ی نسبتا بیشتر گوگل در عرصه‌ی هوش مصنوعی، می‌توان حدس زد که بسیاری از مصرف کنندگان، بهره برداری از خدمات‌های گوگل را به بیکسبی ترجیح دهند.

با این وجود در لحظه بررسی گلکسی اس ۸، به جز تعدادی کارت در صفحه‌ی بیکسبی هوم، مانند مناسبت‌ها و موقعیت هوا، بخش عمده‌ای از توانایی‌های بیکسبی، مانند فرمان‌های صوتی و بیکسبی‌ویژن در معرض نبودند؛ از اینرو موفق به بررسی کامل عملکرد‌های بیکسبی نشدیم.

بازده و عملکرد

گلکسی اس ۸ با دو نمونه پردازشگر مختلف، یکی با اسنپدراگون ۸۳۵ و دیگری اکسینوس ۸۸۹۵ در بازارهای مختلف معرفی می‌شود. گلکسی اس ۸-هایی که وارد بازار کشور می‌شوند، به پردازشگر اکسینوس تجهیز شده‌اند؛ با اینحال پردازشگر Exynos 8895 برپایه‌ی روش تولید ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شده است که درمقایسه با پردازشگر‌های ۱۴ نانومتری، مصرف انرژی بهینه‌تر و ابعاد کوچک‌تری دارد و گرمای کمتری ایجاد می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که پردازشگر‌های ۱۰ نانومتری این تولیدکننده درمقایسه با ۱۴ نانومتری‌های LPE FinFET حدود ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتر و ۲۷ درصد بازده‌ بالاتری دارند. این سیستم-روی-یک-چیپ حاوی یک مودم LTE-A با توانایی خدمات رسانی از سرعت یک گیگابیت بر ثانیه است.

سیستم‌-روی-یک-چیپ Exynos 8895 از ۸ هسته‌ی پردازشی سود می‌برد که ۴ هسته‌ی کم‌مصرف آن با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بنا شده بر معماری Cortex-A53 و ۴ هسته‌ی پر قدرت آن بر پایه‌ی معماری سفارشی شده‌ی Samsung M2 هستند که با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کند. سامسونگ برای بار نخست در اکسینوس ۸۸۹۰ از پردازشگر با هسته‌های سفارشی خود استفاده کرد و اکنون در نسل دوم این هسته‌ها بیننده کاهش مصرف انرژی و گسترش سود‌وری هستیم. معماری تازه سامسونگ در هسته‌های M2 دسترسی بهینه‌تر به حافظه‌ی کش را برای هر دو پردازشگر CPU و GPU میسر می‌کند تا پردازش مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق سریع‌تر انجام شوند. هسته‌های M2 بر پایه‌ی ARMv8 ISA دیزاین شده‌اند.

در SOC تازه سامسونگ از پردازشگر گرافیکی Mali-G71 استفاده شده است که به وسیله آرم پیشرفت داده می‌شود. این GPU حاوی ۱۲ هسته‌ی پردازش گرافیکی است که ۶۰ درصد قدرت پردازش بیشتر در مقایسه با نسل قبلی معرفی می‌کنند. این پردازشگر از API-های مختلف از نمونه ولکان هم خدمات رسانی می‌کند تا اجرای بازی‌های تازه در بهترین‌ سطح ممکن میسر شود.

پردازشگر تازه سامسونگ از Multi-Format Codec نیز خدمات رسانی می‌کند. خدمات رسانی از MFC به معنی توانایی رمز‌گذاری و رمزگشایی فرمت‌های مختلف تصویری است که به وسیله سامسونگ و برای پردازشگر‌های این تولیدکننده پیشرفت داده می‌شوند.

Snapdragon 835 Exynos 8895 Snapdragon 821 Exynos 8890
هسته‌های CPU Semi-custom ARM Cortex Custom + A53 Kryo Custom + A53
پیکربندی CPU 4x 2.45GHz Kryo 280
4x 1.9GHz Kryo 280
4x 2.5GHz Samsung M2
4x 1.7GHz Cortex-A53
2x 2.35GHz Kryo
2x 1.6GHz Kryo
4x 2.3GHz Samsung M1
4x 1.6GHz Cortex-A53
GPU Adreno 540 Mali-G71 MP20 Adreno 530 Mali-T880 MP12
RAM 2x 32-bit LPDDR4X
1866 MHz
LPDDR4X 2x 32-bit LPDDR4X
1866 MHz
2x 32-bit LPDDR4
1794 MHz
خدمات رسانی از حافظه فلش eMMC 5.1/ UFS 2.1 eMMC 5.1 / UFS 2.0 eMMC 5.1/ UFS 2.0 eMMC 5.1 / UFS 2.0
خدمات رسانی از دوربین 32MP single / 16MP dual 28MP single / 28MP + 16MP dual rear 28MP single / 14MP dual 24MP rear
توانایی ضبط ویدیو 4K UHD @ 30fps 4K UHD @ 120fps 4K UHD @ 30fps 4K UHD @ 30fps
پخش ویدیو 4K UHD @ 60fps,
10-bit H.264 (AVC),
H.265 (HEVC), VP9 codecs
4K UHD @ 120fps,
HEVC (H.265), H.264, VP9 codecs
4K UHD @ 60fps,
10-bit H.264 (AVC),
H.265 (HEVC)
4K UHD @ 60fps,
264 (AVC),
H.265 (HEVC)
مودم داخلی 1000Mbps down,
150Mbps up
1000Mbps down,
150Mbps up
600Mbps down,
150Mbps up
600Mbps down,
150Mbps up
روش تولید 10nm FinFET 10nm FinFET 14nm FinFET 14nm FinFET

پردازشگر ۸۸۹۵ سامسونگ از پخش ویدیو با رزولوشن 4K UHD با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه بهمراه کُدک‌های H.265، H.264 و VP9 خدمات رسانی می‌کند. این تکنولوژی به علاوه از طرف دیگر یاری مینماید عکس ها با وضوح و کیفیت تصویری بالاتری پخش شوند تا تماشای ویدیو یا اجرای اپ‌های بنا شده بر محتوا در تولیدات تجهیز به این پردازشگر افزایش یابد.

سامسونگ بخشی ویژه در SOC خود مقرر کرده است تا وظیفه‌ی پردازش سیگنال‌های تصویر را برعهده داشته باشد. این پردازشگر که از آن با عنوان ISP یا Image Signal Processor یاد می‌شود، وظیفه‌ی پردازش عکس ها گرفته شده با دوربین و افزایش کیفیت آن‌ها را برعهده دارد. وجود این پردازشگر ویژه باعث میگردد تا در لحظه پردازش عکس ها گرفته شده با دوربین، به هسته‌های CPU فشار کمتری وارد شود و با این وجود مصرف انرژی کم شود.

برای افزایش امنیت معلومات کاربر، بخش ویژه در  اکسینوس ۸۸۹۵ مقرر کرده شده است تا معلومات مهم از نمونه الگوی اثر انگشت، چهره یا عنبیه‌ در آن پردازش شود و شکستن قفل موبایل از راه هک‌ کردن این بخش‌ها دشوار باشد.

پیشتر نتیجه آزمایشهای بنچمارک‌های متفاوتی را که روی موبایل گلکسی اس 8 اجرا کرده‌ایم، با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  18FPS
32FPS12FPS
19FPS4901
345865879  1701
399226FPS
26FPS16FPS
16FPS4896

3345

643594856

3256

645894823

2956

639894986

3568

665874869

3465

659864568

3569

645894789

3058

65489

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
تلفن / تبلت AnTutu 6 3DMark
IceStorm
Unlimited
PC Mark
Work 2.0
Overall /
Web Browsing
Geekbench 4
Single / Multi
GFX Bench
Manhaten 3.1
Offscreen /
GFX Bench
Car Chase
Offscreen /
GFX Bench
T-Rex
OffScreen /
Vellamo
Browser /
Metal
CF Bench
v1.3
Samsung Galaxy S8 171795 28659 5045

4773

1988

6627

23FPS

35FPS

13FPS

25FPS

58FPS

104FPS

4467

3348

54718
HTC U Ultra 148858 26849 6489

5789

1645

4014

44FPS

23FPS

18FPS

18FPS

57FPS

61FPS

5888

3091

67896
Huawei P10 120,852 22,923 6299

5521

1928

5608

18FPS

17FPS

12FPS

9.9FPS

52FPS

55FPS

6004

2737

55,639
Xiaomi Mi Mix 138654 26098 6798

5902

1821

4296

46FPS

22FPS

19FPS

19FPS

57FPS

63FPS

5978

3124

69034
Google Pixel Xl 138,423 25,856 6589

5871

1478

4218

44FPS

21FPS

18FPS

17FPS

57FPS

62FPS

5846

3087

68021
Huawei Mate 9 122,178 27,471 6321
5612
1940
5855
20FPS
20FPS
12FPS
11FPS
57FPS
62FPS
– / 3382 59,427
Moto Z 136846 24987
Xiaomi Mi5s 134568 25648
Xperia XZ 124589 24569
Apple iPhone 7 168242
Galaxy Note 7 132586 23989
OnePlus 3 141895 27546
LG G5 128459 26152
HTC 10 132456 24589
Galaxy S7 edge 127589 24046

باتری گلکسی اس 8

ابعاد گلکسی اس ۸ کمی بزرگ‌تر از گلکسی اس ۷ است؛ ولی باید گفت سامسونگ باز هم از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در این موبایل استفاده کرده است. ممکن است دلیل این مسئله اتفاقات به‌وجودآمده برای گلکسی نوت ۷ و مشکلاتی باشد که باتری این فبلت برای آن به بار آورد. به ذهن خطور میکند کره‌ای‌ها از آن وقت، در خصوص انتخاب نوع باتری تولیدات خود، محافظه‌کارانه‌تر از قبل رفتار می‌کنند. با این وجود ما انتظار داشتیم گلکسی اس ۸ به باتری بزرگ‌تری تجهیز شود.

گلکسی اس ۸ با سود‌گیری از نمایشگری که نسبتا بزرگ‌تر است، از یک باتری با ظرفیتی برابر با گلکسی اس ۷ سود‌ می‌برد. برای آنکه میزان مصرف باتری موبایل در حد کنترل‌شده‌ و قابل قبولی بماند، سامسونگ رزولوشن نمایشگر آن را به‌صورت پیش‌فرض روی +FHD تنظیم کرده است؛ با این وجود امکان انتخاب رزولوشن +WQHD‌ نیز می باشد؛ با اینحال تحت این شرایط پیغام خطایی مبنی بر گسترش میزان مصرف باتری نمایش داده می‌شود.

در تست‌هایی که در سایتهای اینترنتی انجام دادیم، این موبایل‌ هوشمند را تا ۱۰۰ درصد شارژ کردیم و سپس تصویری را به‌صورت ممتد با روشنایی ۵۰ درصد نمایشگر در لحظه غیرفعال بودن رابطه بی‌سیم و رابطه مخابراتی پخش کردیم که در این شرایط، باتری گلکسی اس ۸ موفق شد تا ۱۲ ساعت و نیم تداوم بیاورد. همان‌طور که اشاره کردیم، ثابت بودن ظرفیت باتری در گلکسی اس ۸ به توجه به گسترش سایز نمایشگر تأثیر خود را نشان داد؛ به‌طوری که گلکسی اس ۷ در همین تست تا ۱۳.۵ ساعت تداوم آورده بود.

در استفاده‌ی روزمره، گلکسی اس ۸ می‌تواند تا یک روز تداوم بیاورد که برای یک موبایل‌ هوشمند پرچم‌دار با سود‌گیری از نمایشگری ۵.۸ اینچی و به علاوه از طرف دیگر مشخصات سخت‌افزاری توانمند، خوب ارزیابی می‌شود. گلکسی اس ۸ از وجود تکنولوژی شارژ سریع نیز سود می‌برد؛ با اینحال به دلیل در دست نداشتن شارژر استاندارد گلکسی اس ۸، قادر نبودیم این موبایل را از جهت لحظه نیاز برای شارژ شدن مورد بررسی قرار دهیم.

جمع‌بندی بررسی گلکسی s8

تصور میکنیم این شرکت کره ای بعد از تجربه بد خود بسیاری از فوت و فن هایی که در گنجه قرار داده بود بیرون آورده تا مجددا اعتبار خود را بدست بیاورد. اصرار سامسونگ برای بهره برداری از نمایشگری با لبه‌های خمیده همراه با ترکیب شیشه و فلز نتیجه بخش بوده است و به‌جرات می‌توان ادعا کرد که گلکسی اس ۸ بهترین موبایل‌ هوشمندی است که این تولیدکننده کره‌ای تا به امروز راهی بازار کرده است. با نگاهی به گلکسی اس ۸، ممکن است بتوان سخت ایجادشده برای گلکسی نوت ۷ را اتفاقی فرخنده خواند؛ چراکه سامسونگ با وسواسی خاص اقدام به تولید این موبایل کرده و بازخورد آن، کالا بسیار دلچسب، دلچسب و دوست‌داشتنی شده است.

گلکسی اس 8 نه تنها در جنبه‌ی فنی و سخت‌افزاری، کالایی مهم است؛ حتی در مورد نرم‌افزار نیز به بلوغی مثال‌زدنی رسیده است. هرچند وجود نقاط ضعف و کاستی‌ها، بخشی جدانشدنی از هر کالا تولید بشر است؛ با اینحال باید به این مسئله اذعان کرد که سامسونگ مسیر تکامل را به خوبی طی کرده است و غیر از القای حسی خوب از بهره برداری از گلکسی اس ۸، مصرف کنندگان را برای انتظار کشیدن به منظور مشاهده‌ی تفاوت و بهبودها در فبلت سال بعدی خود علاقه مند‌تر می‌کند. سامسونگ به توجه به بهره برداری از نمایشگر ۵.۸ اینچی، دقت و ظرافت بالایی معطوف دیزاین ظاهری گلکسی اس ۸ کرده است، به‌طوری‌که با در دست گرفتن آن، نباید ترسی از احتمال سر خوردن و افتادن این موبایل به دل راه داد؛ چون گلکسی اس ۸ به خاطر بدنه‌ی کم عرض و بلند‌ی که دارد، محشر در دست جای می‌گیرد.

گلکسی اس ۸ بسته‌ای کامل از نرم‌افزار و سخت‌افزار روز جهان موبایل است و نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه‌ی آن نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

نکات مثبت گلکسی s8

  • دیزاین و طراحی چشم‌نواز و دلچسب
  • دوربین عکاسی اصلی و سلفی کارآمد
  • صفحه نمایشگر بسیار باکیفیت
  • عملکرد سریع و روان
  • خوش‌دست بودن به توجه به بهره برداری از نمایشگر با لبه‌های خمیده

نکات منفی گلکسی  s8

  • محل نه‌چندان خوب سنسور اثر انگشت برای دسترسی سریع
  • عدم سازگاری اپ‌ها و نبود محتوای کافی سازگار با نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X