حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی ویژه به دوربین سونی Sony Cyber-shot DSC-WX500

هنگامی سونی در سال 2013 میلادی به طور رسمی از دوربین Cyber-shot HX50V خود رونمایی کرد، این محصول در واقع سبک‌ترین و کوچک‌ترین دوربین بهره‌مند از قابلیت زوم 30x محسوب می‌شد. حال که چیزی در حدود 2 سال از آن هنگام می‌گذرد، کمپانی سونی مجددا با رونمایی از دو دوربین HX90V و WX500 رکوردی جدید را برای خود به ثبت رسانده است.

قبل از هرچیز باید بگوییم هم اکنون دوربین HX90V سونی رسما به عنوان کوچک‌ترین دوربین با قابلیت زوم 30x و بهره‌مند از “منظره یاب الکترونیکی ” با ابعاد 3.5*5.8*10 سانتیمتر به شمار می‌رود. شایان ذکر است که منظور از “منظره یاب الکترونیکی ” یا “Electronic ViewFinder” بخشی از اجزای دوربین است که از نمایش خارجی به عنوان نمایشگر دستگاه شناخته می‌شود. این جزء در داخل دوربین به اجزای گوناگون و متعدد دیگری در ارتباط است و به کلیه‌ی قسمت‌های مربوط به آن اصطلاحا “منظره یاب الکترونیکی ” گفته می‌شود. همچنین وزن نهایی دوربین HX90V سونی برابر با 218 گرم خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین WX500 سونی به نوبه‌ی خود کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین بهره‌مند از “منظره یاب الکترونیکی ” با ابعاد 3.5*5.8*10 سانتیمتر به شمار می‌رود که وزنی معادل با 209 گرم را به همراه خواهد داشت. شایان ذکر است که کمپانی سونی نمایشگرها یا بهتر بگوییم “منظره یاب الکترونیکی ” این دو دوربین خود را از نوع OLED در نظر گرفته که این موضوع سبب شده عملکرد آن نسبت به سایر دوربین‌های بهره‌مند از “منظره یاب‌های الکترونیکی ” یا EVF مطلوب‌تر و رضایت‌بخش‌تر محسوب گردد. سونی همچنین در طراحی این دو دوربین مجهز به “منظره یاب الکترونیکی ” از سنسور اختصاصی استفاده کرده که به موجب آن هنگامی که دوربین را به سمت بالا کشانده و مقابل چشمان خود قرار دهید به طور خودکار عملیات صفحه نمایش قطع شده و نمایشگر دستگاه منظره‌ی پیش روی شما را به منظور عکسبرداری تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

مقایسه دوربین‌ های HX90V و WX500 سونی

لنز دوربین به کار گرفته شده در این دوربین جدید سونی با دیافراگم F3.5 و 22 میلیمتری در نظر گرفته شده که در هنگام زوم ماکسیمم این لنز به لنزی با دیافراگم F6.4 و 720 میلیمتری تبدیل خواهد شد. دوربین HX90V سونی از قابلیت تثبیت کننده‌ی تصویر 5 محوری نیز بهره‌مند است که به موجب آن لرزش‌های دست کاربر در حین عکسبرداری یا فیلمبرداری کاملا خنثی شده و تصویر نهایی ضبط شده با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌شود. هر دو دوربین نامبرده شده قابلیت‌های اتصال NFC و GPS را نیز به همراه دارند. سنسور دوربین به کار گرفته شده در این دوربین هم سنسوری 18 مگا پیکسلی است که قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ فریمی 30 فریم در هر ثانیه را به همراه دارد.

اکنون با وجود این دوربین در دستانتان بهترین عکس های سلفی را می توانید تهیه کنید ، می توانید خود را ببینید و بهترین پز خود را انتخاب کرده و شاتر را بفشارید. صفحه نمایش این دوربین که 180 درجه رو به بالا می چرخد اندازه ای 3 اینچی دارد و دقت آن 921000 نقطه است. 

دوربین HX90V سونی طی ماه ژوئن (June) سال جاری عرضه خواهد شد و قیمت آن چیزی در حدود 430 دلار در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دوربین WX500 سونی با قیمتی در حدود 330 دلار در همین بازه‌ی زمانی عرضه می‌شود؛ بنابراین شما با خرید دوربین WX500 سونی قابلیت‌های نسبتا مشابهی را با قیمتی در حدود 100 دلار ارزان‌تر از دوربین HX90V در اختیار خواهید داشت.

ویژگی هاو قابلیت های اساسی و عمده دوربین عکاسی دیجیتال سونی Sony WX500

  • دارای حسگر18.2 مگا پیکسلی Exmor R CMOS با اندازه ی 1/2.3 اینچ
  • دارای پردازشگر نسل جدید  BIONZ X™
  • دارای صفحه نمایش 3 اینچی با دقت 921000 نقطه
  • امکان کنترل کامل دستی دوربین
  • توانایی فیلمبرداری اچ دی HD با کیفیت 720
  • توانایی  اتصال به  WiFi و NFC

 

برگرفته از پارس کانن و دیگر منابع اینترنتی

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X