حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

کانن رقیب اصلی Nikon D5 را تحت نام Canon EOS-1D X Mark II معرفی کرد

شرکت کانن رقیب دوربین D5 نیکون را معرفی کرده است. دوربین جدید EOS-1D X Mark II درست برای رقابت با D5 شرکت نیکون ساخته شده و عکاسان حرفه‌ای ورزشی را هدف گرفته است.

ثبت موضوعاتی که در حال حرکت هستند از توانایی‌های اصلی این دوربین جدید است و به همین دلیل هم بدنه‌ای مقاوم به محیط‌های سخت دارد.

دوربین کانن 1D X Mark II تقریبا ویژگی های بسیار مشابهی با Nikon D5 دارد و کاملا مشخص است که برای مبارزه با آن به میدان آمده است.

این دوربین مجهز به یک سنسور فول فریم 20.2 مگاپیکسلی در ابعاد 35.9 در 23.9 میلی متر است. دو پردازنده ی قدرتمند +DIGIC 6 نیز وظیفه ی پردازش تصاویر در این دوربین فوق العاده را بر عهده دارند.

محدوده ی حساسیت (ISO) این دوربین بین 100 تا 51200 است که می تواند تا 409600 هم برسد. درست است که این عدد با حساسیت نجومی Nikon D5 اصلا قابل مقایسه نیست. اما شما باز هم می توانید در کمترین نور، بهترین عکس ممکن را بیاندازید.

تجربه نشان داده که دوربین های سری Mark II کانن به سرعت بالایشان معروفند. Canon EOS-1D X Mark II نیز از این قاعده مستثنی نیست و به لطف دو پردازنده ی قدرتمندش می تواند تا 14 فریم عکس را در یک ثانیه ثبت کند. در ضمن اگر از مد Live View استفاده کنید می توانید تا 16 فریم عکس نیز در یک ثانیه بیاندازید.

Canon EOS-1D X Mark II از سیستم فوکوس 61 نقطه ای بهبود یافته استفاده می کند که بسیار سریع و دقیق است.

در قسمت ویدیو هم این دوربین بسیار خوب عمل کرده و می تواند فیلم هایی در فرمت 4K با رزولوشن 4096 در 2160 پیکسل تهیه کند که از رزولوشن 3840 در 2160 پیکسلی رقیب خود Nikon D5 کمی بالاتر است. البته این مورد را نمی توان یک ایراد به حساب آورد. ابعاد تصویر Nikon D5 برابر 16:9 است ولی Canon EOS-1D X Mark II در ابعاد 5:4 فیلمبرداری می کند. اما در هر صورت اگر ضبط ویدیویی برای شما مهم است، کانن گزینه ی بسیار بهتری نسبت به نیکون است.

دوربین جدید Canon EOS-1D X Mark II همان طور که می بینید، دقیقا مانند یک تانک، مقاوم است و بدنه ی 158 در 168 در 83 میلی متری آن از جنس آلیاژ مگنزیوم ساخته شده است و در حدود 1340 گرم وزن دارد.

بدنه ی بدون لنز این دوربین قیمتی معادل 6000 دلار دارد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X