حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

کدام گوشی مناسب عکاسی است؟ (تابستان ۹۴)

 

اگر دوست دارید با موبایل خود عکاسی کنید شاید بهتر باشد بهترین موبایلها را برای این موضوع بشناسید. این مقاله از دیجی کالا در اینباره توضیحات خوبی دارد که برای علاقه مندان به عکاسی با موبایل توصیه میشود

در ابتدا باید بگوییم تا چند سال پیش کمتر کسی برای عکاسی بر روی دوربین گوشی ‌همراه‌اش حساب می‌نمود. ولی در حال حاضر دوربین خوب به یکی از فاکتور‌های اصلی انتخاب گوشی ‌همراه تبدیل شده می باشد. علاوه بر این ها با فراگیر شدن تب سلفی و شبکه‌های اجتماعی مانند «اینستاگرام»، به نوعی تمامی افراد ترغیب می‌شوند تا دوربین خوب را به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب گوشی‌ مدنظر قرار دهند. شاید شما هم جزو اشخاصی باشید که به‌ زودی قصد خرید گوشی جدیدی را دارید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی را به شما معرفی نماییم.

گفتنیست به طور معمول در خرید گوشی‌ همراه برای عکاسی چند معیار کلی مدنظر قرار می گیرد. دوربین سلفی با کیفیت خوب و لنزی واید یکی از این معیارها می باشد. البته در بین این معیارها باید به عکاسی خوب در شرایط نامناسب نوری و همچنین دسترسی سریع به دوربین برای عکاسی در لحظه‌های حساس هم اشاره نمود.

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 Mobile Phone LG G4 32G99d62e1 e1436095742355 - کدام گوشی مناسب عکاسی است؟ (تابستان ۹۴)

۱. ال‌جی G4

قابل ذکر است که گوشی «ال‌جی G4» یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی به شمار می‌آید. این گوشی مجهز به دوربینی با اندازه‌ی سنسور ۱/۲٫۶ اینچ و رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 می باشد. البته به‌کارگیری «سنسور طیف رنگ» (Color Spectrum Sensor) جدید در کنار دوربین و «لرزش‌گیر اپتیکال نسخه‌ی ۲» (OIS 2.0)، ال‌جی G4 را به یکی از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی تبدیل کرده می باشد. دوربین ال‌جی G4 قادر است تصاویری با نهایت رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ پیکسل را ثبت نماید. دوربین G4 به گونه‌ای طراحی شده تا عکاسان حرفه‌ای هم بتوانند به کمک آن تصاویر ایده‌آل‌شان را ثبت‌ ‌کنند. تمامی تنظیمات مانند سرعت شاتر، درجه‌ی ISO، فاصله‌ی فوکوس و کنترل تراز سفیدی در رابط کاربری این گوشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به صورت «دستی» (Manual) قابل کنترل باشند. امکان دستیابی سریع به دوربین G4 با دوبار فشردن کلید کاهش صدا فراهم شده امی باشد. علاوه بر اینها کمپانی ال‌جی یک دوربین با سنسور ۸ مگاپیکسل برای عکاسی سلفی G4 در نظر گرفته تا خیال سلفی‌ دوستان از این بابت هم راحت باشد.

 

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 Mobile Samsung Galaxy S 6 Edge 32GB SM G925Fd5fe491 e1436095400506 - کدام گوشی مناسب عکاسی است؟ (تابستان ۹۴)

۲.سامسونگ گلکسی S6

باید بگوییم  گوشی‌های کمپانی«سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6 اج» هم از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن دوربینی خوب در قاب گوشی ‌همراه می باشند. این گوشی دوربینی ساخت شرکت سونی با سنسور با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 داراست. در ادامه باید بگوییم این دوربین زیبا مجهز به «لرزش‌گیر اپتیکال» (OIS) و فلش LED می باشد. دوربین گلکسی S6 می‌تواند تصاویری با نهایت رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ پیکسل را ثبت نماید. با تنظیمات اتوماتیک در این گوشی می‌توانید از ثبت تصویری باکیفیت و روشنایی مطلوب اطمینان حاصل کنید. البته در تنظیمات این گوشی حالتی به نام «حرفه‌ای» (Pro) وجود دارد تا کاربر بتواند سرعت شاتر، درجه‌ی ISO، فاصله‌ی فوکوس و کنترل تراز سفیدی را به‌صورت دستی کنترل کند. با دو بار زدن دکمه «خانه» (Home) به‌راحتی می‌توانید دوربین را در هر شرایطی فراخوانی نماییید. دوربین سلفی در گلکسی S6 دارای عدسی واید و سنسوری با رزولوشن ۵ مگاپیکسل می باشد.

 

 

-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%87 Mobile Phone Apple iPhone 6 64GB7cbebe1 e1436095709306 - کدام گوشی مناسب عکاسی است؟ (تابستان ۹۴)

۳. اپل آیفون ۶

شایان ذکر است«اپل آیفون ۶ و ۶ پلاس» از گوشی‌هایی می باشند که می‌توانید آن‌ها را در انتخاب خود مدنظر داشته باشید. بعد از سه نسل از آیفون، طراحان اپل باز هم ترجیح می‌دهند تا از یک دوربین با سنسور ۸ مگاپیکسل در آیفون ۶ استفاده کنند. اما این بار اندازه‌ی سنسور ۱/۳ اینچ شده و اندازه‌ی هر پیکسل روی سنسور ۱٫۵میکرومتر می باشد. این دوربین  زیبا دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و فلش LED از نوع دوگانه دارد. اگر اعداد و ارقام برای شما اهمیت دارد باید بدانید این دوربین می‌تواند تصاویری با نهایت رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل را ثبت نماید. تنظیمات این دوربین جذاب بسیار ساده می باشند  و اما گزینه‌های کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید با همین گزینه‌های اندک هم عکس‌های فوق‌العاده را ثبت نمایید. علاوه بر این ها برای دسترسی سریع به دوربین، میانبری در صفحه‌ی قفل دستگاه وجود دارد تا در لحظات حساس ثبت تصاویر به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. دوربین سلفی آیفون هم سنسوری ۱٫۲ مگاپیکسلی داراست.

باید ذکر کنیم که اگر انتخاب در بین این گوشی‌ها برای  شا دشوار می باشد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا وضعیت جیب‌تان را مدنظر قرار دهید. اما اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید باید گفت، بهترین دوربین در هر شرایطی در اختیار گوشی ال‌جی G4 می باشد. به کمک دوربین G4 قادر هستید در هر شرایطی از طریق حالت «دستی» (Manual) تصاویر حرفه‌ای و منحصربه‌فردی را ثبت کنید. حتی در شرایط بد نوری هم این گوشی عملکردی فوق‌العاده دارراست. اما اگر نمی‌خواهید زیاد با تنظیمات گوشی هوشمندتان سروکله بزنید انتخاب هوشمندانه برای شما آیفون۶ یا ۶ پلاس است. این گوشی می‌تواند در شرایط اتوماتیک بهترین عکس‌ها را بت نماید. به عبارتی وقتی گوشی را از جیب‌تان خارج می‌کنید می‌توانید اطمینان داشته باشید که اگر تصویری را ثبت نمایید، بهترین عکس ممکن را ثبت کرده اید.

در پایان باید بگوییم با گوشی سامسونگ گلکسی S6 یا S6 اج می‌توانید در شرایط مختلف و حالات اتوماتیک یا دستی بهترین تصاویر را ثبت نمایید. دوربین این گوشی یکی از بهترین سخت‌افزارها را در کنار رابط‌های کاربری با گزینه‌های مناسب داراست.

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X