حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آخرین اخبار درباره کنفرانس WWDC 2017 اپل (معرفی محصولات)

امسال نسبت به سال گذشته خبرهای کمتری از آنچه که در کنفرانس WWDC 2017 خواهیم دید به بیرون درز کرده بود . یک رفتار حرفه ای که از اپل دیده میشود معرفی جدیدترین محصولات در کنفرانس های سالیانه است. امسال همانطور که میدانید برای کنفرانس WWDC 2017 ، اپل به سن خوزه رفت تا در این کنفرانس سالیانه‌ی پیشرفت‌دهندگان، تولیدات و سخت‌افزارهایی تازه را به علاقه مندان خود معرفی کند. بطور کلی در این کنفرانس هیجان انگیز بزرگ‌ترین کالا به نمایش قرار داده شده را باید HomePod، یک اسپیکر تجهیز به Siri دانست. با این وجود این کالا تنها نبود و همراه با آن تولیداتی مانند آی‌پد پرو 10.5 و نمونه‌های تازه مک‌بوک و آی‌مک نیز معرفی شدند. مضاف بر اینکه بروزترین توانایی‌های iOS 11 و WatchOS 4 و TV OS نیز به نمایش قرار داده شدند. با پیکسل همراه باشید تا پیشتر به روش خلاصه به بررسی این کنفرانس بپردازیم:

معرفی HomePod

باید صادقانه بگوییم که برعکس آنچه در بین منتقدین تصور می‌شد، اپل تنها یک دستیار صوتی هوشمند نساخته است، حتی کالایی را با محوریت موسیقی معرفی کرده است. HomePod که در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد توانایی‌های صوتی پیشرفته‌تری درمقایسه با دیگر دستیارهای صوتی دارد و میکروفن Wide-array که در آن مورد بهره برداری قرار گرفته است می‌تواند صداها را حتی لحظه پخش موسیقی نیز تشخیص دهد و دستورات را اجرا نماید. به علاوه از طرف دیگر توانایی دارد دیوایس‌های خانگی سازگار را نیز کنترل کند. این دیوایس با هزینه ای حدود 350 دلار از دسامبر 2017 در معرض خواهد بود.

معرفی جدیدترین مک‌بوک و آی‌مک

مثل همیشه و هرساله آی‌مک‌های تازه صفحه‌نمایش‌های بهتر، حافظه‌ی بزرگ‌تر و 2 کانکتور Thunderbolt/USB-C را بهمراه نسل هفتم پردازشگر‌های اینتل و کارت گرافیک‌های یکپارچه‌‌‌ی تازه را به علاقه مندان اپل معرفی می‌کنند. نمونه‌های Retina 4K بهمراه discrete RX500 و نمونه‌های تازه 5K همراه با پردازشگر‌‌‌ی گرافیکی Radeon RX500 توزیع می گردند. هزینه آی‌مک‌های 21.5 اینچی از حدود 1100 دلار شروع می‌شود و برای نمونه‌های 4K و 21.5 اینچی باید بیش از 1300 دلار پرداخت. نمونه پرچم‌دار 5K و 27 اینچی نیز با حداقل هزینه 1800 دلار معرفی می‌شود.

امسال در این کنفرانس نمونه تازه آی‌مک پرو نیز در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد. این آی‌مک قدرتمندترین نمونه مک تا به این لحظه محسوب میشود و سیستم خنک‌کننده‌‌ی بهتری درمقایسه با نمونه‌های معمولی دارد. آی‌مک پرو از پردازشگر 18 هسته‌ای Xeon و کارت گرافیکی Radeon Vega همراه با 128 GB حافظه‌ی ECC و 4 ترابایت حافظه‌‌ی داخلی SSD سود می‌گیرد. این نمونه نیز از دسامبر 2017 و با هزینه ای بیش از 5000 دلار توزیع خواهد شد.

مک‌بوک‌ها نیز با بهره برداری از چیپ‌های نسل هفتم اینتل و گرافیک‌های بهتر آپدیت شدند و هزینه نمونه 13 اینچی بدون تاچ‌بار هم کاهش می‌یابد.

آی‌پد پرو 10.5

نمونه 10.5 اینچی از آی‌پد پرو با حاشیه‌های باریک‌تر و ابعادی شبیه به نمونه 9.7 اینچی در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد. این نمونه از صفحه‌نمایش تازه با گام رنگ  DCI-P3 و روشنایی 600 نیت سود می‌گیرد. توانایی تازه Pro Motion نیز نرخ رفرش را به 120 هرتز گسترش داده است. لحظه تصویر‌العمل قلم اپل نیز به 20 میلی‌ثانیه کاهش یافته است.

دوربین بهتر و صفحه‌نمایش 4K بهمراه شارژ از روش USB-C نیز از دیگر توانایی‌های این کالا تازه هستند. قدرت پردازش گرافیکی این کالا به وسیله پردازشگر 12 هسته‌ای تامین می‌شود و پردازشگر اصلی از نوع 6 هسته‌ای Fusion A10X است. حداقل حافظه‌ی داخلی 64 GB نیز به جذابیت این کالا می‌‌افزاید.

توانایی‌های مخصوصی نیز برای آی‌پد در iOS 11 جای داده شده است تا عملکردی نزدیک‌تر به مک داشته باشد.

معرفی iOS 11

طی کنفرانس WWDC 2017 اپل تازه ترین ورژن از سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 11 را نیز معرفی کرد. توانایی‌ها و اصلاحات زیادی در این ورژن‌‌ی تازه دیده می‌شوند:

رابط کاربری تازه با منوی اپ‌های عمودی، Control Center اصلاح شده و نمایش تمام نوتیفیکیشن‌ها در صفحه‌ی قفل. iMessage نیز حاوی توانایی هم‌گام‌سازی با دیگر دیوایس‌ها از روش iCloud است. Apple Pay را نیز می‌توان برای پرداخت فرد به فرد مورد بهره برداری قرار داد که با iMessage هم سازگاری دارد.

Siri نیز بیننده اصلاحاتی بوده است و اکنون صدایی طبیعی‌تر دارد. به علاوه از طرف دیگر قادر به ترجمه است و رابط گرافیکی آن نیز دستخوش تغییر شده است. ویدیوها به وسیله دوربین با فرمت H.265 ضبط می‌شوند که فرمتی بهینه‌تر است و محیط کمتری را اشغال می‌کند. App Store نیز مورد تکمیل قرار گرفته است.

معرفی MacOS High Sierra

سیستم‌عامل دسکتاپ اپل نیز در کنفرانس WWDC 2017 مورد استقبال قرار گرفت. با این وجود این سیستم‌عامل مورد آپدیت جامع قرار نگرفت و تنها بیننده اصلاحاتی بود. این اصلاحات در مرورگر Safari، ایمیل، Photos و خدمات رسانی از فرمت‌های تازه تصویری و ساختار گرافیکی تازه قابل دیدن هستند.

معرفی WatchOS 4

سیستم‌عامل ساعت اپل هم در کنفرانس WWDC 2017 مورد اشاره قرار گرفت. ظاهر تازه صفحه‌نمایش با قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های تازه، مساله‌های تازه سلامتی، رابط کاربری تازه برای اپ ورزش، توانایی انتقال و دریافت معلومات از ابزار‌های ورزشی و هم‌گام‌سازی بهتر با Apple Music از نمونه بهبودهای ورژن‌ی تازه WatchOS هستند.

با استناد به معرفی این سیستم‌عامل تازه احتمالا باید منتظر معرفی اپل واچ سری 3 نیز باشیم.

بالاخره نیز باید به TV OS تازه و افزودن خدمات Amazon Prime به Apple TV اشاره کنیم. با استناد به معرفی‌‌ی سیستم‌عامل تازه برای Apple TV امکان دارد بیننده معرفی سری تازه از این کالا طی سال 2017 نیز باشیم.

در مجموع به نظر می‌رسد کنفرانس WWDC امسال به یکی از هیجان‌انگیزترین کنفرانس‌های اپل در سال‌های اخیر تبدیل شد

به شما وعده میدهیم که در روزهای آینده هم جدیدترین خبرها را از کنفرانس WWDC 2017 در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

کلیدواژه : صفحه‌نمایش 4k
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X