حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آشنایی با دوربین فیلمبرداری Sony DCR-DVD810

دوربین فیلم برداری دیگری که شرکت سونی در سری دی وی دی به بازار عرضه کرده است دوربین سونی DCR – DVD810 نام دارد . این دوربین فیلمبرداری  دارای قابلیت هایی از قبیل : نمایشگر لمسی 2.7 اینچ ، زوم اپتیکال 25 برابر ، زوم دیجیتال 2000 برابر ، لنز کارل سایز Vario- Tessar و قابلیت ضبط هیبریدی میباشد . در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810 دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌شود. دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810   به شما این امکان می‌دهد ویدیوی خود را مستقیما بر روی DVD، فلش 8 گیگابایتی یا هر ابزار دیگری ضبط نمایید. این دوربین زیبا به توانایی ضبط هیبریدی، میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال 25 برابر، زوم دیجیتال 2000 برابر، عکس‌های 1 مگاپیکسلی، پشتیبانی از کارت‌های PRO Duo و صفحه‌نمایش لمسی 2.7 اینچی مجهز شده می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم شما با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD810 به راحتی قادر هستید فیلم‌برداری کنید و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تنظیمات ساده و مشخصه‌های کارآمدی در این دوربین ارائه شده است. صفحه نمایش آن نیز یک صفحه نمایش لمسی 2.7 اینچی با نسبت 16:9 است که حالت وایداسکرین دارد و در کنار زوم‌های اپتیکال و دیجیتال کارآمدی که ارائه شده کیفیت خوبی را تجربه خواهید کرد. لرزش‌گیر به کار رفته در DCR-DVD810 از نوع Super Steady Shot است. از دیگر مزیت‌های به کار رفته در این دوربین جالب می‌توان به تکنولوژی Super NightShot® Plus اشاره نمود که در نور بسیار کم هم به داشتن عکس‌هایی بسیار خوب و باکیفیت کمک زیادی می‌نماید.
CCD به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810 از نوع HAD™ است و 6/1 اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حس‌گر 340.000 است که به ثبت جزییات هر چه دقیق‌تر و کارآمدتر کمک زیادی می‌نماید و به این صورت، ویدیوی شما بسیار دقیق، واضح و پر از جزییات خوب خواهد بود.
قابل ذکر است زوم اپتیکال 25 برابر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810   نیز به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک می‌کند. زوم دیجیتال 2000 برابر آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد.

بعلاوه لنز‌ به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810 از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که عمل‌کرد بسیار خوبی را از خود نشان داده می باشد. این لنز دقت و کیفیت خوبی داراست.
در ادامه باید بگوییم  کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV تا اندازه‌ی زیادی به‌تر است. بعد از بستن دیسک بر روی این دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® 3 میسر شده است.
توجه کنید که تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده است. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی می باشد دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا گردد.

همچنین تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال هر چه ساده‌تر ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به دیگر ابزارهای نمایشی سازگار بسیار کارآمد عمل می‌نماید. تصاویر خود را می‌توانید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط کنید. تصاویر ضبط شده‌‌ یا تصاویر موجود روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® 3 اجرا نمود.
گفتنیست  مشخصه‌ی Quick On توانایی است که با فشار دادن تنها یک دکمه مود Sleep دوربین را فعال می‌کند. اگر این دکمه را مجددا فشار دهید، دوربین از نو شروع به کار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810 می‌توانیم به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی 5.1 کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
صفحه نمایش 2.7 اینچی (211.000 رنگی) دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810  نیز با نسبت 16:9 طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی دارد. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی 270 درجه‌ای قابلیت چرخش داراست و تصاویر را به صورت شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.

 

همچنین شما قادر هستید عکس‌های خود را مستقیما بر روی کارت‌های Stick PRO Duo™ ثبت کنید. با انتقال این عکس‌ها به کامپیوتر به راحتی می‌توانید تصاویر خود را به صورت ای‌میل یا پرینت با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

همانطور که میدانید باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین سبب به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ کنید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید می‌توانید از پانل لمسی این دوربین  جذاب استفاده کنید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما این امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.
علاوه بر اینها ، مودهایی هم برای انتخاب صحنه‌ی تصویربرداری ارائه شده که حالت‌های مختلفی مانند اتوماتیک، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشی، ساحل و برف را شامل می‌شوند. در صورت تمایل شما قادر می باشید از افکت‌های مختلفی مانند Monotone، Sepia یا Pastel هم برای هر چه بیش‌تر جذاب شدن تصاویر خود بهره ببرید. به عنوان یکی دیگر قابلیت‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810 می‌توانیم به نشان‌گر میزان عمر باتری دوربین بر روی صفحه نمایش اشاره کنم. این کار تنها با فشار دادن یک دکمه میسر می باشد.

ویژگیهای دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-DVD810  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1• حس‌گر 6/1 اینچی CCD
2• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
3• توانایی ضبط هیبریدی
4• زوم اپتیکال 25 برابر
5• زوم دیجیتال 2000 برابر
6• دارای حافظه داخلی 8 گیگابایت
7• صفحه نمایش 2.7 اینچی با نسبت 16:9
8• میکروفون داخلی برای زوم صدا
9• صدای دالبی 1/5 کاناله
10• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
11• سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی

 

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X