حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آشنایی با Asus ZenFone 3 Zoom با دوربین دوتایی و زوم اپتیکال

نسل موبایل ها با دوربین های دوتایی در حال تکمیل شدن است. حالا نیز ایسوس نسل تازه گوشی‌هوشمند خود با اسم Asus ZenFone 3 Zoom را که از وجود دوربین دوتایی سود می‌برد، پرده گشود.

همانطور که گفتیم ایسوس گوشی تازه ای را پرده گشود که می‌توان آن را نسل تازه ذن فون زوم خواند که در سال ۲۰۱۵ راهی مارکت شده بود. ذن فون ۳ زوم نسل تازه گوشی ایسوس است که با برچسب هزینه ۳۲۹ دلاری راهی مارکت خواهد شد. این گوشی از قبیل نسل پیش با نیت عکاسی راهی مارکت شده است و از خصوصیت‌های آن باید به زوم اپتیکال اشاره نمود. ایسوس در نسل تازه گوشی سری زوم خود دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابری را کنار قرار داده و از دوربین دوتایی ۱۲ مگاپیکسلی سود برده است. دوربین دوتایی‌ی ذن فون ۳ ایسوس از وجود یک لنز ۲۵ میلی‌متری واید با دیافراگم f/1.7 همراه با یک لنز ۵۹ میلی‌متری با قابلیت زوم حداکثری ۲.۳ برابری سود می‌برد. با بهره برداری از این دوربین می‌توان عکس هایی با ۱۲ برابر بزرگنمایی را با ترکیب زوم نرم‌افزاری و اپتیکال ثبت کرد.

اگر با فرمت RAW آشنایی داشته باشید میدانید که این فرمت ویژگیهای منحصر به فرد زیادی دارد. شرکت یا بهتر بگوییم کمپانی ایسوس در خبرها منتشر کرده است که دوربین گوشی ذن فون ۳ زوم از فرمت RAW همراه با ثبت ویدیو‌های 4K خدمات رسانی می‌کند. به علاوه از طرف دیگر باید به توانایی کنترل دستی تنظیمات مانند تغییر اپرچور، ایزو و سرعت شاتر اشاره نمود. ایسوس برای تامین انرژی ضروری ذن فون ۳ زوم، از یک باتری ۵٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در بدنه‌ای به ضخامت ۸ میلی‌متر استفاده کرده است. با استناد به ادعای ایسوس این گوشی در مقایسه با نسل پیشین، ۳ میلی‌متر باریک‌تر است.

اگر بخواهیم بطور مختصر بگوییم ، ویژگیهای تکنیکی ذن فون ۳ زوم غیر از مواردی که اشاره کردیم شامل صفحه نمایش ۵.۵ اینچی امولد، ۳ GB حافظه‌ی رم، ۳۲ GB حافظه‌ی داخلی و اندروید ۷ نوقا است. ایسوس در این موبایل هوشمند از وجود پردازشگر اسنپدراگون ۶۲۵ سود برده است.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X