حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آموزش اپلیکیشن Prisma برای تبدیل تصویر به تابلوی نقاشی

 

به احتمال فراوان نام اپلیکیشن پریزما یا همان Prisma را بگوشتان خودره است. اپلیکیشن محبوب پریزما (Prisma) ابزاری قدرتمند به منظور ویرایش و افکت دهی به تصاویر است که به تازگی به دلیل خلاقیت‌هایی که در آن ارائه شده شهرت خاصی یافته است. ما در این مقاله قصد داریم که توضیحات جامعی در رابطه با اپلیکیشن پریزما (Prisma) خدمت شما عزیزان ارائه کنیم، بنابراین با سایت عکاسی همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم شما اگر در چند هفته‌ی اخیر با اخبار و مقالات روز دنیا همراه بوده‌اید، حتما متوجه شده اید اخیرا اپلیکیشن جدیدی به نام Prisma، که به‌طور ویژه برای تبدیل عکس به نقاشی طراحی شده می باشد، سروصدای نسبتا زیادی را به پا کرده است.ما  اگر بخواهیم صادق باشیم عملکرد اپلیکیشن پریزما واقعا فوق‌العاده می باشد و قادر می باشد هر کسی را شگفت‌زده نماید. ولی این اپلیکیشن محدودیت‌های خاص خودش را هم داراست.

لازم به ذکر است گر تبدیل عکس به نقاشی شما را مجذوب خود کرده است، باید بدانید که پریزما تنها اپلیکیشنی نمی باشد که می‌تواند به شما در این زمینه کمک نماید. یکی از بهترین  اپلیکیشن‌های ویرایش عکس سیستم‌عامل iOS به نام Enlight هم ابزارهای بسیار قدرتمندی در این زمینه داراست که به شما اجازه می‌دهد نسبت به پریزما کنترل بسیار بیشتری روی نتیجه‌ی نهایی داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه قادر هستید در شش مرحله‌ی بسیار ساده  با استفاده از اپلیکیشن Enlight به عکس‌های خود ظاهری شبیه به یک نقاشی تمام‌عیار را ببخشید. لطفا با مدرسه عکاسی موبایل و آموزش تبدیل عکس به نقاشی با اپلیکیشن Enlight همراه ما باشید.

تهیه کنندگان  این اپلیکیشن مدعی شده‌اند که در الگوریتم طراحی این ابر اپلیکیشن ویرایش عکس توسط  اپلیکیشن پریزما(Prisma) از تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) استفاده می شود و افکت‌های این برنامه با الهام‌گیری از آثار هنری هنرمندان مشهوری همچون پیکاسو (Picasso)، مانک (Munk)، ون گوگ (Van Gogh) و… ارائه می‌شود.

مرحله ۱:

ابتدا شما باید عکس مورد نظر خود را از Camera Roll آیفون انتخاب نمایید.

مرحله ۲:

همانطور که دیدید مراحل کار خیلی ساده است . در این مرحله  روی سه خط موازی افقی که در سمت راست بالای رابط کاربری اپلیکیشن Enlight‌ قرار دارد ضربه بزنید تا ابزارهای ویرایشی به نمایش دربیایند.

مرحله ۳:

بعد از آن گزینه‌ی Artistic و سپس Painting را انتخاب نمایید.

مرحله ۴:

در ادامه بخش جذاب کار از اینجا شروع می‌شود. سبک‌های بسیار متنوعی از نقاشی وجود دارد که قادر می باشید هر کدام را به‌دلخواه انتخاب نمایید. در این نمونه سبک Trefoil انتخاب و قدرت آن روی ۱۰۰٪ قرار داده شده است. در صورت تمایل قادر می باشید با لغزاندن انگشت به سمت چپ روی عکس، قدرت اعمال فیلتر را کاهش دهید.

مرحله ۵:

توجه داشته باشید که حتی امکان تنظیم شدت فیلتر در بخش‌هایی انتخابی از تصویر هم وجود دارد. برای نمونه در این عکس ما ترجیح می‌دهیم بخش‌های خاصی از عکس نظیر درخت‌ها کمتر حالت نقاشی‌گونه داشته باشد تا جزئیات بیشتر از آن‌ها حفظ گردد. برای این کار کافی می باشد از تب Mask ابزار Wipe را انتخاب نمایید و میزان فیلتر را با استفاده از آن در هر بخشی که تمایل دارید کاهش بدهید.

مرحله ۶:

در این مرحله شما اگر تب Tools را در پایین صفحه انتخاب نمایید، گزینه‌هایی برای تنظیم غلظت رنگ، کنتراست، روشنایی، بافت و موارد دیگر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مقدار هر گزینه را می‌توانید با لغزاندن انگشت به سمت چپ و راست روی صفحه‌نمایش کم و زیاد نمایید. حتی شما قادر هستید مانند این نمونه  با استفاده از فیلترهای موجود در بخش Surface، بافت بیشتری را به نقاشی خود اضافه نمایید. در این نمونه همچنین با استفاده از گزینه‌های بخش Basic، کنتراست اندکی کم و غلظت رنگ اندکی زیاد شده است. در نهایت برای پذیرفتن تغییرات روی آیکن تیک موجود در بالای راست صفحه ضربه وارد کنید و بعد از آن می‌توانید شاهکار هنری جدید خود را ذخیره نمایید.

امیدواریم این نرم افزار دوست داشتنی در خلق تصاویر زیبا شما را یاری کنند.

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X