حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آموزش خلق تصاویر ۳۶۰ درجه با موبایل

 

تکنولوژی های فراوانی برای خلق تصاویر 360 درجه به میدان آمده اند. این نیاز که تصاویر از حالت دو بعدی خارج شوند به وفور در انسان دیده میشود. در مقاله پیش رو روش خلق این تصاویر در گوشی های موبایل را بررسی میکنیم.

در ابتدا باید بگوییم عکس‌های تخت دوبعدی دیگر قدیمی شده‌اند. آینده در اختیار عکس ۳۶۰ درجه می باشد که اجازه می‌دهد از یک محل ثابت به اطراف نگاه کرده و به هر جهتی که می‌خواهید بچرخید. عکس ۳۶۰ درجه را قادر هستید توسط پلتفرم‌های مختلفی از جمله فیسبوک و استریت ویو (Street View) منتشر نمایید. خوشبختانه برخلاف ویدیوهای ۳۶۰ درجه گرفتن یک عکس ۳۶۰ درجه به‌راحتی با دوربین یک گوشی هوشمند ممکن است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. در این مقاله قصد داریم شیوه‌ی این کار را به شما نشان دهیم لطفا با ما همراه باشید.

گفتنیست شما قبل از هر چیز به یک اپلیکیشن عکاسی مناسب نیاز دارید. اپلیکیشنی که نیاز دارید تا حدی بستگی به محلی که قصد دارید عکس را منتشر یا ذخیره نمایید دارد، ولی خوشبختانه بیشتر پلتفرم‌ها با بیشتر اپلیکیشن‌ها سازگار می باشند. بهترین اپلیکیشن برای این عمل اپلیکیشن Street View است که هم برای اندروید و هم برای iOS در دسترس می باشد. البته شما قادر می باشید به‌جای این اپلیکیشن از حالت Photo Sphere در اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید یا حالت Surround Shot در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های سامسونگ نیز استفاده نمایید.

قابل ذکر است که نحوه‌ی عملکرد اپلیکیشن Street View تا حد زیادی به حالت Photo Sphere اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید شباهت دارد. برای ثبت یک عکس ۳۶۰ درجه روی آیکن نارنجی بزرگی که یک علامت بعلاوه دارد ضربه بزنید و پس‌ازآن دوربین را به سمت دایره‌های نارنجی رنگی بگیرید که اپلیکیشن برای راهنمایی شما نمایش می‌دهد. در واقع شما باید در محلی ثابت بایستید و تمام دایره‌های نارنجی را پوشش دهید تا کل فضای اطراف شما در عکس ثبت گردد.

شایان ذکر است هرزمان که به یکی از نقاط تعیین‌شده برسید اپلیکیشن عکس موردنیاز را به‌صورت خودکار می‌گیرد و نیازی نمی باشد دکمه‌ی شاتر را هر بار بزنید. پس‌ از این که تمام نقاط را پوشش دادید اپلیکیشن کار سخت به هم چسباندن عکس‌ها در قالب یک عکس ۳۶۰ درجه را انجام خواهد داد. اگر اپلیکیشن Google Photos را هم نصب کرده باشید از آن نیز می‌توانید برای نمایش عکس ۳۶۰ درجه به شکل صحیح استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که اگر روی گوشی باشید قارد هستید با چرخاندن آن به زوایای مختلف یا کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش  بخش‌های متفاوت عکس ۳۶۰ درجه را مشاهده کنید. اگر از Google Photos در مرورگر اینترنت استفاده می‌نمایید می‌توانید با گرفتن و کشیدن عکس توسط ماوس این کار را انجام دهید. اگر دوست دارید افراد بیشتری عکس ۳۶۰ درجه شما رامشاهده کنند می‌توانید آن را همانند یک عکس معمولی روی فیسبوک یا استریت ویوی گوگل آپلود نمایید.

باید ذکر کنیم که  در حال حاضر اندروید قابلیت توانایی‌های بهتری را در زمینه‌ی عکس ۳۶۰ درجه را ارئه نموده است ولی به‌احتمال‌زیاد اپل از قافله عقب نخواهد ماند. فیسبوک قادر می باشد عکس‌های پانورامای آیفون را همانند یک عکس ۳۶۰ درجه پردازش نماید و البته امکان استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه‌ای نظیر Street View یا ۳۶۰ Panorama هم وجود دارد. ولی اگر به عکاسی ۳۶۰ درجه علاقه‌ی زیادی دارید شاید بهتر باشد یک دوربین ۳۶۰ درجه تهیه نمایید که اجازه می‌دهد فیلم ۳۶۰ درجه هم ضبط نمایید.

‌اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

امیدواریم این مقاله نیز مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X