حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آموزش عکاسی از اجسام بیجان توسط دینا بلنکو (Dina Belenko)

اجازه بدهید درباره عکاس این پروژه جمله را بگوییم: ” Dina Belenko” یک عکاس روس، و معتقد است که عکاسی از جزئیات اشیاء مثل این است که از روح آن ها تصویر گرفته می شود. با درست کردن تصاویر رویایی و خیالی از اشیاء واقعی، در واقع این عکاس سعی دارد تا داستان زندگی این اشیاء را برای ما تعریف کند.

ممکن است با عکاس این پروژه آشنایی داشته باشید. دینا بلنکو (Dina Belenko) یک عکاس اجسام بی جان خلاق اهل روسیه است. نام هنری ایشان arken بوده و شهرت خوبی در این زمینه برای خود دست و پا کرده است. تصاویر هنری این عکاس خلاق داستان های خیالی پشت اجسام بی جان روزمره را بخوبی ثبت می کنند. در این مقاله، دینا بلنکو (Dina Belenko) یک آموزش فوق العاده ساده را با شما عزیزان به اشتراک می گذارد و نشان می دهد چگونه می توانید از «رویاها در یک شیشه» عکس بگیرید… تمام چیزی که در اینجا نیاز دارید کمی کاغذ و خلاقیت می باشد.لطفا با ما همراه باشید.

 دینا بلنکو (Dina Belenko) می گوید : من به شدت معتقدم که ساده ترین راه برای تبدیل شدن به یک عکاس بهتر، استفاده از هر چیزی که در حال حاضر در اختیار دارید به نفع خودتان است. این یعنی نهایت خلاقیت.

پرسش این است که آیا شما یک دوربین کوچک ارزان قیمت دارید؟ خوب، پس سبک است، می توانید آن را همه جا ببرید، و می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن آن، کارهای بسیار زیادی با آن انجام دهید. آیا برای تمرین عکاسی از غذاها مهارت های آشپزی دارید؟ یک دونات و یک فنجان قهوه را امتحان کنید، این دو با هم معجزه می کنند.

توصیه میکند که : هیچ گاه منتظر تجهیزات و لوازم کامل، یا زمانی که آماده باشید، نمانید. شما هیچ وقت آماده نیستید. وقتی به اندازه کافی آماده بودید شروع کنید. و البته نیازی نیست که زیاد آماده باشید…

همیشه چیزی که من در اختیار دارم فوق العاده، انعطاف پذیر و متنوع ترین مصالحی است که شما می توانید برای جان بخشیدن به ایده های خود از آن استفاده کنید، که هم ساده است  و هم مقرون به صرفه، درست است منظورم کاغذ می باشد.

شما تنها کافیست به تمام چیزهایی که مردم با کاغذ و مقوای رنگی درست می کنند نگاه کنید: از کلاه های مد روز گرفته تا مناظر مینیاتوری نظیر تصاویر زیر :

 

کاغذ رنگی اثر پولیا ایچنکو (Polya Ilchenko) در ۵۰۰px.com

 

آسمان خراش ها اثر فیلیپ پوت (Philippe Put) در ۵۰۰px.com

 

اوپریسکو اثر اوپریسکو (oprisco) در ۵۰۰px.com

 

متولد سایه ها اثر نیکلاس شیفهاوسن (Niklas Schafhausen) در ۵۰۰px.com

 

پرواز در اوج اثر کاترین مک براید (Catherine MacBride) در ۵۰۰px.com

 

خلاقیت، باقی مانده زمان هدر رفته است اثر کاترین مک براید (Catherine MacBride) در ۵۰۰px.com

باد بگویم که اگر شما برای ساختن کل یک شهر بزرگ با چسب و قیچی آماده نیستید، با یک چیز مینیمالیستی، تمیز و ساده تر شروع کنید. سیلوئت ها انتخاب خوبی می باشند. از اَشکال نمادین ساده شده از اشیائی که نیاز دارید برای خلق یک داستان استفاده کنید . این از کافی هم بیشتر خواهد بود.پس در نتیجه،حال اجازه دهید شروع کنیم.

مرحله ی اول : لوازم مورد نیاز

 

پیش از هر چیز باید بگویم، ما به یک ایده نیاز داریم. کلکسیونی یا مجموعه ای  از خاطرات چطور است؟ تابستان گذشته شما در ساحل، صحیح و سالم در داخل یک شیشه باقی مانده است درست مانند مربا یا مارمالاد؟ یا شاید می خواهید آب و هوا را ذخیره کنید . آن روز برفی درست قبل از کریسمس؟ یا یکی از رویاهایتان را – چند قلعه و اژدها؟

در اینجا من چند مورد مربوط به آسمان و آب و هوا را انتخاب کردم: یک دسته ابر، یک هواپیما، دو رعد و برق، و چند دانه برف.

لوازم مورد نیاز شما عبارتند از :

1– سیلوئت ها یا اشکال بُرش خورده از کاغذ. شکل اولیه را ساده نگه دارید: از تیغ موکت بری و قیچی کوچک برای جزئیات کوچک استفاده کنید، و یا از دوستی که مهارت بیشتری در این کار دارد برای بُرش زدن طرح هایتان کمک بگیرید.

2– چند ظرف و بطری شیشه ای.

3– نوار چسب شفاف نازک و نوار دو طرفه.

4– یک منبع نور :در مورد من دو اسپیدلایت، یکی داخل یک سافت باکس کوچک و دیگری در پشت یک دیفیوزر بزرگ .

5– یک دوربین و یک سه پایه البته اختیاری .

مرحله ی دوم :ترکیب بندی

 

در این مرحله شما می توانید از چسب دو طرفه در ته شیشه ها برای ثابت کردن آیتم ها، و از چسب نواری (شفاف) برای قرار دادن آنها در مرکز شیشه (متصل به چوب پنبه) استفاده کنید. شما همچنین قادر هستید بعضی از اشیاء را به هم بچسبانید، اما سعی کنید حداقل چند تا از آنها را در “لایه های” مختلف قرار دهید  برخی جلو، و برخی پشت   تا یک حس حجم داشتن ایجاد کنید.

سپس بعد از آن، خود شیشه ها را نیز با یک ترکیب بندی مرتب و ساده بچینید.

مرحله ی سوم: نورپردازی و عکاسی

 

در این مرحله توجه داشته باشید که نور پس زمینه هم برای شیشه و هم سیلوئت های شیشه ای عالی عمل می کند. برای ایجاد آن، من از یک دیفیوزر بزرگ با یک اسپیدلایت در پشت آن استفاده کردم (یک سافت باکس بزرگ یا یک چراغ قوه، که از پس زمینه روشن می تابد نیز خوب عمل خواهد کرد) و یک اسپیدلایت دیگر را به داخل سافت باکس کوچک در سمت راست اضافه کردم تا سایه ها را در چوب پنبه ها کمی نرم تر کنم.

توجه کنید این دیاگرام نورپردازی است:

 

حتما چک کنید که آیا ترکیب بندی خود را دوست دارید، تغییرات نهایی را ایجاد کنید و سپس عکس بگیرید:

مرحله ی چهارم : ویرایش

 

هم اکنون زمان آن رسیده که عکس خود را کمی روتوش کنید: رنگ و کنتراست را تنظیم کنید، هر گونه خراش قابل توجه بر روی شیشه را حذف کنید، و کار تمام است اکنون شما یک «شیشه خاطره» دارید!

توجه داشته باشید که این ایده راه خوب و آسانی برای شروع است. آن را فراتر از این ببرید یعنی اشیاء خود را پیچیده تر کنید ، آن را تغییر دهید  به عنوان نمونه، یک پرتره با موجودات جادویی کاغذی چطور است؟  و در کل از آن لذت ببرید.

تصاویر زیر چند مخلوق کاغذی دیگر هستند که من در استودیو آنها را کنار هم قرار داده ام .الهام بگیرید و موفق باشید :

 

قبیله شبدر اثر دینا بلنکو

 

دایناسور تابستانی من اثر دینا بلنکو

 

شهر آسمانی اثر دینا بلنکو

 

قیچی های چپ دست (در سمت چپ)! اثر دینا بلنکو

 

شب های باغبان اثر دینا بلنکو

 

روشنایی مبهم اثر دینا بلنکو

 

 امیدوار هستیم که این آموزش عکاسی از دینا بلنکو (Dina Belenko)  برای شما عزیزان مفید و الهام بخش واقع شده باشد. لطفا دیدگاه های ارزشمندتان را پایین صفحه با ما در میان بگذارید.اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

تلاش خواهیم کرد از این عکاس تصاویر بیشتری برای علاقه مندان گردآوری کنیم.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X