حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آموزش عکاسی از رویداد ها و مناسبت های شرکتی

ممکن است به شما پیشنهاد شود که از یک رویداد یا گردهمایی عکاسی کنید. این پیشنهاد میتواند فرصت خوبی برای نمایش قابلیت های شما باشد و همچنین باید بگوییم که یکی از منابع درآمد عمده برای بسیاری از عکاسان، عکاسی از رویداد های شرکت ها یا عکاسی شرکتی می باشد، چرا که بسیاری از شرکت ها، رویدادهای منظمی مانند مهمانی های شام، نمایش های تجاری، کنفرانس، پذیرایی، سمینار، رویداد بازاریابی و غیره برگزار می کنند. در این مقاله، چند نکته ساده اما مهم عکاسی از رویداد های شرکتی را با هم مرور می نماییم.لطفا با ما همرا باشید!

فراموش نکنید که عکاسی از رویدادهای شرکتی ممکن است مانند عکاسی مُد یا عکاسی خیابانی نباشد، اما این عکس ها هنوز هم داستان های زیادی برای گفتن دارند. بیشتر سوژه ها متحرک یا در حال حرکت می باشند. این نوع عکاسی شامل محیط رسمی تری می باشد. یک عکاس خوب قادر به گرفتن عکس های خلاقانه خواهد بود حتی اگر عکاسی از رویدادهای شرکتی واقعا فرصت های زیادی برای آن ایجاد نکند.

صحیح است، عکاسی از رویدادهای شرکتی درآمد خوبی دارد، به ویژه اگر شما در نظر بگیرید که زمان برنامه ریزی شده است؛ به عبارت دیگر، زمان خاصی برای شروع و پایان رویداد وجود دارد. یک مشتری که دستمزد خوبی می دهد، کار خوب هم از شما می خواهد، پس در نتیجه دانستن اصول اولیه عکاسی خوب از رویدادهای شرکتی مهم می باشد. شما می توانید با یادگیری بیشتر در مورد مشتری خود شروع نمایید.

برای شروع با مشتری خود آشنا شوید

نخستین کاری که شما باید انجام دهید این است که مشتری خود را شناسایی کنید. تا آنجا که می توانید در مورد شرکت مطالعه و تحقیق کنید. با افراد صحبت کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی شرکت را منحصر به فرد می کند؛ یا در مورد داستان موفقیت آن اطلاعات به دست آورید. شما حتی می توانید یک قرار ملاقات با یک نماینده که می تواند به شما کمک کند تا کمپانی مورد نظر را بهتر بشناسید، ترتیب دهید.

 

شما می بایست پس از آشنا شدن با مشتری،  وظیفه خود را بشناسید و درک نمایید.تنها این کافی نیست که می دانید قرار است از یک مراسم اهدای جوایز برای کارمندان شرکت عکس بگیرید. شما باید اطلاعات مرتبط در مورد این رویداد داشته باشید. به عنوان نمونه، چه جوایزی اهدا خواهد شد؟ برندگان این جوایز چگونه انتخاب شده اند؟ داستان پشت جوایز چیست؟ پاسخ این پرسش ها به شما کمک خواهد نمود تا ایده هایی در مورد آنچه که مشتری از شما می خواهد به دست آورید. در عین حال، آنچه که مشتری نمی خواهد اتفاق بیافتد را نیز خواهید فهمید.

شما هیچ گاه نباید فراموش نکنید که با مشتری خود در مورد جزئیات رویداد صحبت کنید. چه زمانی باید آنجا باشید؟ آیا یک لباس و پوشش الزامی وجود دارد؟ آیا عکاسی پیش از رویداد خواهند داشت؟ تمام جزئیات کار خود را روز قبل از رویداد به دست آورید تا بتوانید زودتر از موعد آماده شوید.

و اما پرسش های مهم دیگری که باید بپرسید:

من در طول رویداد فضای کارم را در کجا می توانم برپا کنم؟

آیا وای فای (Wi-Fi) در محل عکاسی در دسترس است؟

آیا عکاس دیگری نیز هست که رویداد را پوشش دهد؟

توجه داشته  باشید که روشن کردن شرایط قراردادتان نیز مهم است. شما با یک شرکت سر و کار دارید، پس در نتیجه قرارداد یا همان نوشته شده و چاپ شده بسیار مهم است.

پیش از روز رویداد

شاید بد نباشد که یک چکلیست از کارهایی که میبایست از قبل آماده کنید تهیه نمائید. شما می بایست در روز قبل از رویداد شما باید شروع به آماده سازی خود و تجهیزاتتان کنید از قبیل:

1-بررسی محل برگزاری رویداد. بهتر است در صورت امکان، یک طرح از مشتری بگیرید. این کار به شما اجازه خواهد داد تا عکس های خود را برنامه ریزی کرده و زوایای خود را پیش از موعد (از قبل) بررسی کنید. شما می توانید بهترین زوایا را انتخاب کنید، در نتیجه وقتی زمان رویداد فرا رسید، یک ایده از نحوه گرفتن عکس ها دارید.

2-گرفتن یک کپی از برنامه کامل رویداد از هر کسی که آن را مدیریت یا سازماندهی می کند. این کار یک ایده از جریان فعالیت ها به شما خواهد داد. علاوه بر این، به شما کمک خواهد کرد تا برنامه خود را تنظیم کنید.

3-سرمایه گذاری روی یک لباس مناسب.این نکته را به یاد داشته باشید که شما دارید به یک رویداد شرکتی می پیوندید، نه یک نمایش مُد یا یک شب بیرون رفتن با دوستان. شما باید با تم (theme) رویداد جور و هماهنگ باشید، چراکه قرار است بین مهمان ها حاضر شوید. اغلب اوقات، در رویدادهای شرکتی مهمان ها لباس های رسمی یا نیمه رسمی می پوشند.

در طول روز رویداد

توجه داشته باشید که مهم ترین نکاتی که شما باید در طول رویداد دنبال کنید عبارتند از :

1-حرکت در اطراف محل برگزاری رویداد. حتما آهسته حرکت کنید. این باید روش شما برای پیدا کردن سوژه های خوب باشد. برای اطمینان از این که می توانید عکس های خوبی بگیرید، حتی اگر نتوانید به اندازه ای که می خواهید به سوژه خود نزدیک شوید، از لنز زوم استفاده کنید. با این وجود بهتر است یک لنز زوم بلند و یک لنز زوم کوتاه با خود بیاورید. علاوه بر این ها شما می توانید یک لنز “همه منظوره” به همراه خود بیاورید. به طور معمول ، این لنز فواصل کانونی ای دارد که می تواند همه جا را از ۲۸ میلی متر تا ۳۰۰ میلی متر پوشش دهد.

2-قبل از این که از یک نفر یا یک گروه عکس بگیرید، اول اجازه بگیرید.شما می بایست اجازه دهید آنها بدانند که شما عکاس رسمی این رویداد هستید .در اغلب اوقات آنها به شما اجازه می دهند.و با شما همراه خواهند بود.

3-تا حد امکان سعی کنید از زوایای مختلف عکس بگیرید. به همین سبب است که شما باید اول محل برگزاری را بررسی کنید البته در روز پیش از رویداد . هر چه عکس های شما متنوع تر باشند، نتایج بهتر خواهند بود. عکس ها با زوایای متنوع دیدگاه های متفاوتی نیز به شما خواهند داد. امتحان کنید و از آن لذت ببرید!

4-از افرادی که در حال خوردن هستند عکس نگیرید. علی الخصوص هنگامی که دهانشان باز است! به جای عکس گرفتن، از وقت شام برای استراحت و بررسی نخستین عکس های خود استفاده کنید. بالاخره شما هم باید چیزی بخورید.

5- علاوه بر افراد در حال خوردن، شما باید از گرفتن عکس از سخنران ها با دهان باز نیز خودداری نمایید. کاری که شما باید انجام دهید این است که از سخنران عکس های پی در پی بگیرید و پس از آن انتخاب کنید کدام یک خوب شده است  و هیچ گاه سخنران را در ژست ها یا زوایای ناخوشایند نشان ندهید .

6-از افراد عکس های کاندید (تصادفی و بی هوا) بگیرید. و تا آنجا که ممکن است از فلاش خود استفاده نکنید. اگر لازم است این کار را بکنید، اول اجازه بگیرید. گاهی اوقات، نور فلاش می تواند برای میهمانان آزاردهنده و مزاحم باشد.

7-خوب و سریع کار کنید.بهتر است بدانید که  مشتریان شرکتی اغلب در پایان رویداد، یا در روز بعد از رویداد دریافت عکس ها را تقاضا می کنند.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی شرکتی:

ذکر این نکته ضروری ایست که گذشته از لنز زوم، شما باید هر موقع که عکاسی از رویدادهای شرکتی انجام می دهید، تجهیزات زیر را نیز با خود به همراه داشته باشید.نظیر :

  • دوربین اضافی برای هنگامی که دوربین شما در وسط رویداد مشکل پیدا کرد
  • باتری و کارت حافظه اضافی  هر چند تا که می توانید!
  • یک فلاش اکسترنال البته ممکن است به آن نیازی نداشته باشید، اما با این حال داشتن یک فلاش در حالت آماده به کار مهم است
  • یک دیفیوزر که می توانید به فلاش خود وصل کنید
  • یک سه پایه یا تک پایه

توجه داشته باشید که برای ایجاد یک حس خوب در مشتری خود، تا آنجا که می توانید زود در محل برگزاری رویداد حاضر باشید. این کار زمان کافی برای آماده شدن نیز به شما می دهد.

و در پایان اینکه عکاسی از رویدادهای شرکتی ممکن است یک تخصص یا سبک متفاوت برای شما باشد، اما اگر کار خود را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید، اگر عکاسی عشق و کار مورد علاقه شما باشد، همه چیز سرگرم کننده و آسان خواهد بود!

امیدواریم این مقاله مورد استفاده علاقه مندان به عکاسی قرار گیرد.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X