حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آموزش گرفتن تصاویر با عرض بیشتر در آیفون

بطور کلی باید بگوییم که نسبت های تصاویر در آیفون نسبت به دیگر موبایلها متفاوت است. و از جهت دیگر اکثر ما به ثبت عکس‌های عریض علاقه‌مند هستیم چرا که نمای بازتر و بهتری از صحنه را ممکن می‌کنند. نمایی که تا حدودی شبیه به دیدی ایست که توسط چشم میبینیم.  در این نوشته تصمیم گرفته ایم به مالکین آیفون، راهی را آموزش دهیم که قادر باشند با بهره برداری از آیفون خود لذت ثبت عکس‌های عریض را تجربه کنند.در این مقاله با ما همراه باشید.

اگر شما هم دارنده یک دستگاه آیفون هستید، متوجه این نکته شده‌اید که هنگام گرفتن عکس با این موبایل، همیشه در دو طرف تصویر حاشیه‌ی مشکی رنگ قابل مشاهده است. در صفحه‌ی نمایش آیفون نسبت ابعاد تصویر در اندازه‌های مختلف می باشد و به شکلی است که عکس، تمام صفحه را پر نمی‌کند.

حقیقت این است که برای برخی از مصرف کنندگان آیفون این خصوصیت، خسته کننده شمرده می‌شود. با این وجود اپل منظور مخصوصی را از گذاشتن این خصوصیت دنبال می‌کند که پیشتر توضیح داده می‌شود.

با این وجود راه‌حل‌هایی می باشد که قادر باشید با بهره برداری از موبایل آیفون خود فرصت داشتن عکس‌های عریض را داشته باشید و خبر خوب اینکه  ما قصد داریم در اینجا به شما این را آموزش بدهیم. . پیشتر توضیح می‌دهیم که چه روش‌هایی برای ادیت عکس ها به شکل عریض می باشد و حتی چطور می‌توان با دوربین آیفون، عکس‌های عریض گرفت.

قانون های نسبت ابعاد تصویر

اجازه بدهید در ابتدا درباره نسبت های تصاویر در آیفون با شما صحبت کنیم. قبل از این که سراغ جزئیات برویم، به این نکته می‌پردازیم که چرا عکس‌های آیفون مانند تصویر زیر با حاشیه‌ی سیاه همراه هستند.

خب سوال اصلی این است که عکس‌های گرفته شده با آیفون نسبت ابعادی ۴:۳ دارند. چرا؟ چون در این نسبت ابعاد تصویر با بیشترین تعداد پیکسل همراه است و امکان چاپ آن با کیفیت بهتری امکان دارد. در صورتی که اگر نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۹ بود نمی‌توانستید در شات‌های متنوع عکس بگیرید.

تفاوت ابعاد تصاویر رد عکاسی و فیلمبرداری در آیفون را دیده اید؟ تا به حال به این نکته دقت کرده‌اید که وقتی از حالت دوربین به حالت ویدیو سوئیچ می‌کنید، یک بزرگ‌نمایی رخ می‌دهد؟ دلیلش این است که در حالت گرفتن فیلم نمایش تصویر در ابعاد ۱۶:۹ است و صحنه تمام صفحه را پر می‌کند. بدترین سخت مسئله، اینجا خود را نشان می‌دهد که میدان دید شات مورد نظر به مقدار زیادی کاهش یافته است.

ممکن است بد نبود اگر اپل گزینه‌ی اختیاری دیگری با نسبت ابعادی ۱۶:۹ برای عکس گرفتن قرار می‌داد و در عین حال به مصرف کنندگان اخطار می‌داد که در این حالت عکس‌های شما رزولوشن کمتری درمقایسه با حالت ۴:۳ دارد. ماکزیمم رزولوشنی که برای تصویر در نسبت ابعادی ۴:۳ مشاهده شده، ۴۰۳۲ در ۳۰۲۴ است.

به هرحال باید بگوییم که در پلت‌فرم iOS دو راه حل می باشد که عکس‌های خود را با نسبت ۱۶:۹ ثبت کنید. راه حل اول مربوط به قسمت ادیت تصویر و راه حل دوم مربوط به لحظه گرفتن عکس است. در این حالت اگر تصویر شما در نسبت ابعادی ۴:۳، رزولوشن ۴۰۳۲ در ۲۲۶۸ داشته باشد، در نسبت ابعادی ۱۶:۹ این رزولوشن، ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ خواهد بود.

از اینرو با اینحال اگر بخواهید تصویر شما کیفیت بالاتری داشته باشد لازم است که عکس  را کمی برش دهید.

عکس ها عریض روی آیفون

اکنون که متوجه قسمت فنی کار شدیم سر وقت روش‌های عریض کردن تصویر در موبایل آیفون می‌رویم. راه اول ساده است. با اینحال لازمه‌ی آن این است که از صحنه‌ی مورد نظر تصویر برداری کنید.

گزینه Camera app را باز کرده و وارد قسمت ویدیو شوید. وقتی که در حال ضبط ویدیو هستید، در پایین صفحه یک دایره‌ی سفید دیده می‌شود. با فشار دادن این دایره می‌توانید در لحظه تصویر برداری از صحنه عکس بگیرید.

با این وجود این روش بهترین روش موجود نیست. چرا که هر بار برای گرفتن یک تصویر عریض مجبور به تصویر برداری هستید. درست است که بعدا می‌توانید فایل ویدیو را پاک کنید با اینحال تکرار این روند مطمئنا برای شما جالب نیست.

دلیل دوم این که در این حالت کیفیت تصویر درمقایسه با حالت پیش‌فرض آیفون کمتر است. از این رو لازم است که بیشتر وارد بحث ادیت تصویر شویم. گزینه‌ی Photo app را باز کنید تا وارد بخش ادیت عکس شوید.

با ضربه روی گوشه بالای سمت راست وارد گزینه‌ی Edit شوید. اکنون روی اولین آیکون ضربه بزنید تا قسمت برش و چرخش عکس باز شود.

در اینجا آیکن‌های بیشتری می‌بینید که حالت‌های مختلف چرخش عکس را نشان می‌دهند.

هدف ما تغییر نسبت ابعدی تصویر است و کاری به زاویه‌ی چرخش آن نداریم. از این  رو گزینه‌ی Cancel را انتخاب می‌کنیم.

در اینجا یک نوار پاپ آپ دیده می‌شود که نسبت‌های مختلف ابعادی را نشان می‌دهد. با اسکرول کردن به سمت پایین می‌توانید نسبت ۱۶:۹ را انتخاب کنید.

و در نهایت امر با حرکت انگشتان خود می‌توانید تصویر را برش دهید. نسبتی که داخل کادر است بیانگر ابعاد تازه تصویر عریض شما است.

براحتی میتوانید با ضربه روی عکس، آن را به شکل عریض ببینید! کل فرآیند کار همین بود. در کمال تاسف این امکان نیست که قادر باشید دسته‌ای از عکس ها را به حالت عریض در بیاورید و باید عکس‌ها را یکی یکی عریض کنید.

اپ +Camera

شاید حوصله روش بالا را نداشته باشید و دوست داشته باشید از اپلیکیشن ها در این زمینه کمک بگیرید. توصیه میکنیم از روش App Store، اپ +Camera استفاده کنید. با تغییر مد دوربین به ۱۶:۹ می‌توان به روش اتوماتیک عکس ها را در این نسبت ابعادی ذخیره کرد.

برای اضافه کردن به عرض تصاویر خود فقط کافی است که روی علامت + کنار دایره‌ی سفید ضربه زده و آیکن تصویر عریض را در نوار پاپ اوت انتخاب کنید. با ضربه روی آیکن همبرگر شکل و در جستجوی آن انتخاب گزینه‌ی AutoSave می‌توانید عکس ها خود را در Camera Roll ذخیره کنید.

واقعیت این است که این روش ساده‌ترین راه برای ثبت عکس ها عریض باشد. ضمن این که نیازی هم به تنظیمات دستی این عکس ها نیست. از جهت دیگر رزولوشن ۴۰۳۲ در ۲۲۶۸ که ماکزیمم رزولوشن موجود است، در این حالت برقرار می‌ماند. با بهره برداری از این اپ می‌توان کارهای زیاد دیگری هم روی عکس ها انجام داد.

از اینرو می‌توانید یک عکاسی لذت بخش را با موبایل آیفون خود تجربه کنید. لطفا تجربیات خود را در زمینه عکاسی با آیفون با ما در میان بگذارید.

مجتبی صدیق
دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • امیر 9 فوریه 2019 / 7:23 ب.ظ
    0 0

    این نرم افزار پولی هستش عزیز درسته ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X