حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آیا آیفون ۷ برای عکاسان حرفه‌ای به بازار خواهد آمد؟

 

در ابتدا باید بگوییم این موضوع درست است که آیفون به همه‌پسندترین دوربین عکاسی جهان تبدیل شده ولی زمانیکه پای عکاسی در میان باشد این گوشی هوشمند برای کاربردهایی کاملا حرفه‌ای هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر مبنای خبری که Cult of Mac منتشرنموده است، امکانات حرفه‌ای آیفون احتمالا بهتر هم خواهد  گردید. گفته می‌شود یک مدل از آیفون ۷ از سیستم دوربین LinX برای فایق آمدن بر یکی از مشکلات بزرگ خیلی از عکاسان موبایل یعنی نبود دیافراگم استفاده خواهد نمود.

گفتنیست راهکاری که سیستم دوربین LinX ارائه می‌ نماید همان شیوه‌ی سنتی یک حسگر و لنزی با یک دیافراگم متغیر نمی باشد. درعوض LinX چندین حسگر کوچک‌تر را کنار هم قرار می‌دهد. هر سنسور لنزی مجزا با دیافراگمی متفاوت داراست. در نتیجه شما با به‌کار گرفتن بخشی از دوربین، حسگر و دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب می‌نمایید.

در پایان باید بگوییم  که این راهکار شیوه‌ی جالبی می باس که کمک می‌کند اندازه‌ی کلی گجت کوچک‌تر بماند، ولی نیازمند پیش‌بینی برخی نکات احتیاطی هم هست. برای نمونه اگر دوربین گوشی ضربه ببیند چه خواهد شد؟ آیا کل دوربین از کار خواهد افتاد یا تنها تعدادی از بخش‌ها؟ سوال دیگر این‌که آیا این قابلیت در عمل به کار گرفته خواهد شد؟ شایعات منتشرشده مبنی بر این می باشند که این راهکار عکاسان حرفه‌ای را هدف قرار داده می باشد اما بسیار از اشخاص وجود دارند که تنها به سبب حس و ظاهر حرفه‌ای‌تر مستقیما به سراغ خریدن یک دوربین DSLR می‌روند. این اشخاص ممکن است همان‌هایی باشند که گوشی جدید اپل را هم بخرند ولی همچنان از حالت خودکار آن استفاده نمایند.

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X