حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی دوربین مقاوم المپوس Olympus TG-820 iHS

همانطور که میدانید المپوس دوربین دیگری از سری Tough یا مقاوم خود به نام TG-820 iHS را به بازار علاقه مندان عکاسی معرفی کرد. این دوربین همانند مدل های پیشین از نوع ضد آب، ضد ضربه، ضد سرما، ضد غبار و البته این بار ضد فشار می‌باشد. در زیر به معرفی و نقد و بررسی این دوربین میپردازیم.

در ابتدا باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس TG-820 iHS از جهاتی دوربین عکاسی انقلابی در بین دوربین های عکاسی مقاوم هم رده محسوب می‌شود. جدا از ظاهر آن که چندان تفاوتی با مدل های پیشین ندارد، این دوربین عکاسی زیبا از فن آوری جدید iHS بهره برده است. این فن آوری به کمک سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی Back illuminated CMOS و پردازشگر True pic IV نحوی عمل می‌کند که سبب می‌شود عملکرد دوربین عکاسی در شرایط ضعیف نوری به طور چشمگیری افزایش یابد و بتوان به سرعت فوکوس خودکار بسیار سریع دست یافت و همچنین دوربین عکاسی بتواند عکس های HDR بسیار دقیقی تهیه نماید. حساسیت سنسور یا ایزو نیز می‌تواند تا 6400 بالا برود.

گفتنیست دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس TG-820 iHS مجهز به لنز 28-140 میلی متر با قابلیت زوم 5 برابر می‌باشد. کمینه‌ی نسبت کانونی ارایه شده توسط آن f/3.9-4.8 می باشد که چندان ایده آل نمی باشد ولی به هر صورت به دلیل توانایی هایی که این دوربین عکاسی جذاب در عکاسی ایزوهای بالاتر ارایه می‌کند می‌تواند کاملا مورد قبول قرار گیرد. این لنز در حالت واید 28 میلی متر می‌تواند میدان دید خیلی باز و خوبی را پوشش بدهد. لنز دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل TG-820 iHS از نوع پریسکوپی می باشد، بدین صورت که همانطور که مشخص است این لنز در قسمت بالا و سمت راست و درون بدنه‌ی دوربین قرار گرفته است. بنابراین هیچ گاه و حتی هنگام زوم کردن هم از بدنه خارج نمی شود تا محافظت بهتری از آن به عمل آید. هرچند که هیچ کاور محافظی بر روی آن وجود ندارد ولی سعی شده که قاب پیرامونی از آن حفاظت نماید.

 

 

مشخصات کلی

  • تاریخ معرفی به بازار: Feb 8, 2012
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 28–140 mm
  • نوع سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی: Estimated
  • بازترین دیافراگم : F3.9–5.9

شایان ذکر است که بدنه‌ی دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل TG-820 iHS از فلز و پلاستیک مستحکم طراحی شده، به خصوص قاب جلویی که از فلز خش دار می باشد کاملا جذاب و خوش ساخت می‌نماید. همچنین این دوربین عکاسی فوق العاده قابلیت تحمل فشار آب تا عمق 10 متری، تحمل ضربه برای افتادن از ارتفاع 2 متری، توانایی تحمل سرما تا دمای -10 درجه‌ی سانتیگراد، توانایی مقاومت در برابر نفوذ ذرات ریز، و از همه مهم تر، توانایی تحمل فشار تا 100 کیلوگرم را نیز دارد. به خصوص در مورد آخری دوربین های عکاسی خیلی معدودی را با چنین توانایی مشاهده کرده بودیم که فوق العاده می باشد.

توجه داشته باشید که نمایشگر 3 اینچی TG-820 iHS یکی از با کیفیت ترین نمایشگرهایی است که بر روی دوربین های عکاسی مقاوم مشاهده کرده ایم. کیفیت و روشنایی آن در حدی است که می‌توان به راحتی در شرایط مختلف و حتی عکاسی در زیر آب از آن استفاده نمود. دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل TG-820 iHS قابلیت فیلم برداری 1080p Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه را هم دارد و با استفاده از خروجی mini HDMI می‌توانید فیلم‌ها را بر روی تلوزیون های دیجیتال مشاهده نمایید. بعلاوه دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل TG-820 iHS از باتری لیتیومی LI-50B بهره می‌برد که در یک بار شارژ کامل قابلیت شارژدهی به اندازه‌ی 220 عکس را به آن دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌ گردند.
درکل باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل TG-820 iHS دوربین عکاسی مقاوم دیگری از این کمپانی می باشد که از مشخصه هایی منحصر الفردی بهره می‌برد. از جمله‌ی این مشخصه ها می توانیم به مشخصه ی ضد فشار، فن آوری iHS، نمایشگر بسیار با کیفیت و فیلم برداری Full HD این دوربین جذاب اشاره کنیم. در آینده و با به بازار آمدن دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل TG-820 iHS سعی خواهیم کرد آپدیت هایی را بر روی این دوربین وجود دارد مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

مشخصات اصلی دوربین الیمپوس TG-820 iHS

 

  • مشخصات کلی الیمپوس TG-820 iHS:  ضد آب – وزن 226 گرم
  • مشخصات حسگر الیمپوس TG-820 iHS:   تصویر حسگر BSI CMOS 16 مگاپیکسل- اندازه 1/2.3 اینچ – 4.55 × 6.17 میلی‌متر
  • لنز 28-140 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 5 برابرلرزشگیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
  • فیلم الیمپوس TG-820 iHS:  ابعاد Full HD – سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • عکسبرداری الیمپوس TG-820 iHS: سرعت شاتر از 1/1700 ثانیهتا 4 ثانیه- ایزو اتوماتیک و 80 و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 و 6400 – تکنولوژی تشخیص چهره – تکنولوژی تشخیص لبخند عکاسی سه بعدی
  • صفحه نمایش الیمپوس TG-820 iHS: سه اینچ با رزولوشن 920,000 نقطهLive View
  • سایر مشخصات الیمپوس TG-820 iHS: ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC – باتری یون لیتیوم استاندارد

خرید الیمپوس TG-820 iHS

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X