حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی دوربین نیکون Nikon Coolpix P90

 

شرکت چند کلیتی و محبوب نیکون مفتخر است، دوربین کامپکت  دیگری را با عنوان Nikon P90 که  مجهز به پیشرفته ترین فناوری دوربین های دیجیتال  شده است را به کاربران دوربین های کامپکت و علاقه مندان به عکاسی معرفی کند.
همانطور که احتمالا میدانید با توجه به تحهیز این دوربین  به لنز 26-624 میلی متری کاربر می تواند در هر دو حالت واید انگل و تله فوتو عکاسی کند، P90 موفق شده تا به عنوان یک  انتخاب ایده آل برای کاربرانی که به دنیال بهترین کیفیت در عکاسی با دوربین های کامپکت می باشند ،قرار گیرد.
 
همانطور که گفتیم دوربین نیکون P90 با قابلیت زوم اپتیکال 24x مجهز به لنز 26-624  26 )  میلی متر به منظور عکاسیدر حالت واید انگل و 624 میلی متری به منظور عکاسی در حالت تله فوتو بوده) بوده و قادر به عکاسی در حالت  “Close up” تا 1cm فاصله   از سوژه می باشد.توسط این دوربین می توان45  کادر تصویر را در  15 فریم در ثانیه در حالت عکاسی پی در پی ثبت کرد و این به آن معناست که قبل از فشردن دکمه شاتر توسط عکاس تصاویر ثبت می گردند.همچنین  با توجه به داشتن مشخصاتی از قبیل 12.1 پیکسل موثر و حساسیت سنسور 6400 ، می توان با استفاده از P90 در سطح حرفه ای عکاسی کرد. توضیحات بیشتری در این زمینه در زیر میاوریم.

نخست باید توضیحاتی به شما عزیزان ارئه کنیم.

چهار راه VR یا Vibration Reduction یا جبران لرزش دست

لرزش گیر تصویر اپتیکال :
لرزش گیر تصویر دوربین عکاسی، با حرکت حسگر تصویر، از تاثیرات لرزش دوربین روی شفافیت و وضوح عکس ها کاهش می دهد.

قابلیت تشخیص حرکت :
با استفاده از این ویژگی، دوربین عکاسی به طور اتوماتیک، سوژه ی متحرک را تشخیص می دهد و با انتخاب سرعت شاتر بالا و ایزوی مناسب، حرکت سوژه و تکان های دوربین را جبران خواهد کرد.

محدوده ی ایزوی بالا تا 6400 :
این ویژگی در دوربین عکاسی  های پیشرفته ی جدید، موقعیت های خوبی را ایجاد می کند تا در شرایط نوری کم، عکس های روشن تر و شفاف تری را ارائه دهد.

ویژگی BSS   یا Best Shot Selector :
با استفاده از این تکنولوژی، هنگامی که عکاس دکمه ی شاتر را می فشارد، خود دوربین، به صورت اتوماتیک، 10 عکس از سوژه ی مورد نظر می گیرد و بهترین عکس را ذخیره می کند.

دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90 مجهز به سیستمی به نام smart portrait است که به عکاس کمک می کند تا با حالت های مختلف و مهم زیر، تصویرهای بسیار زیبا و ماندگار از افراد خانواده و نزدیکان خود بگیرد ::
•1-  قابلیت تشخیص و رفع قرمزی چشم: رنگ قرمز چشم ها را در عکس، تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند.
•2-  اولویت چهره ی پیشرفته: قادر به تشخیص 12 چهره از زاویه های متفاوت می باشد.
• 3- حالت لبخند: هوشمندانه، زمان لبخند سوژه را تشخیص می دهد و بدون معطلی، عکس را می گیرد.
• 4- حالت رفع چشمک: به طور خودکار، 2 عکس از سوژه می گیرد و عکسی را که در آن، چشم های سوژه باز هستند، ذخیره می کند.

 

علاوه بر تمام این ویژگی هایی که در بالا گفتیم حالت های مختلف دیگری هم مثل کنترل نوردهی دستی (Manual Exposure)، Aperture Priority، Shutter Priority و حالت Program وجود دارند که کنترل بی نظیری را در اختیار عکاس می گذارند.
گفتنیست در قسمت پشت دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90، بهترین ویژگی دوربین به چشم می خورد که صفحه نمایش انعطاف پذیر 3 اینچی آن است و در هنگام عکس برداری از زوایای مختلف سوژه، بسیار کاربرد دارد. صفحه نمایش کاملاً از بدنه بیرون بیاید، درست مثل دوربین های نیمه حرفه ای Sony Alpha.
یکی از تاسفاتی که باید برای این دوربین عکاسی  بسیار خوب شرکت نیکون بخوریم، این است که در قسمت بالای دوربین، اتصالات هات شو دیده نمی شود و فقط یک فلاش داخلی دارد. دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90هم مثل دوربین SXI Is، از فرمت RAW، پشتیبانی نمی کند.

 

مشخصات دوربین عکاسی نیکون Coolpix P90

  • تاریخ معرفی به بازار: Feb 3, 2009
  • اندازه سنسور : (6.08 x 4.56 mm)
  • پیکسل های موثر : 12 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 26–624 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F2.8–5

 

قابلیت عکس برداری پی در پی، یکی دیگر از مشخصه های خوب این دوربین دیجیتال است و به شما عزیزان این امکان را می دهد تا خلاقانه تر عمل کنید و هیچ یک از حالت های سوژه را از دست ندهید (15 تا 45 فریم در ثانیه).
ایزوی بالای دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90  باعث می شود که بتواند عکس های شارپ تر و طبیعی تری ثبت کند.
قابلیت تشخیص حرکت، از مشخصه های بی نظیر این نوع دوربین عکاسی های جدید است که با تنظیم سرعت شاتر و تنظیمات ایزو، لرزش و حرکت دوربین عکاسی و همچنین حرکت سوژه را جبران می نماید.

یکی از ویژگی های بارز دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90 این است که عکس های آن را می توان تا اندازه ی 20*30 اینچ با کیفیت بسیار خوب به چاپ رساند.LCD این دوربین با داشتن حالت anti reflection coating، می تواند 90 درجه به بالا و 45 درجه به پایین، متمایل شود و این ویژیگی به عکاس این  اجازه می دهد که از زاویه های بالا و پایین هم بتواند عکس خوبی را به ثبت برساند.

 

دوربین  عکاسی نیکون کولپیکس P90 ، به سبب منظره یاب الکترونیک با رزولوشن بالایی که دارد، می تواند این امکان را به کاربر  بدهد که در هر شرایط نوری، تصویر خوبی را از داخل لنز مشاهده کند.
در ضمن گفتنیست که لرزش گیر دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90، از نوع اپتیکال است که با تغییر در حسگر تصویر، تکان های دوربین عکاسی را جبران می کند و عکس های شفاف تری می گیرد.
دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90 ، مجهز به حالتی به نام منظره ی پی در پی ورزش (Sport Continuous Scene) است که از سرعت 15 فریم در ثانیه تا 45 فریم در ثانیه، قابل تنظیم است و کمک می کند تا در صحنه های هیجانی ورزشی، هیچ لحظه ای را از دست ندهیم و ماهرترین شکارچی لحظه ها باشیم.دوربین P90، دوربین ایده آلی برای علاقمندان به عکاسی، عکاس های مسافر و کاربرانی است که مهارت های پیشرفته تری در این زمینه دارا هستند.
از ویژگی های بسیار جالب و کاآمد دوربین عکاسی نیکون  کولپیکس P90 ، می توان این ویژگی را عنوان کرد که هم مجهز به فوکوس دستی کامل است و فوکوس خودکار  نیز داراست.

 

مشخصه های  بارز دوربین عکاسی نیکون، کولپیکس P90 عبارتند از :

• 1- حسگر 12 مگاپیکسلی به همراه لرزش گیر تصویر اپتیکال
• 2- لنز با زوم اپتیکال 24 برابر، معادل 624-26 میلی متر
•3- محدوده ی دیافراگم: F 2.8-5.0
•4- صفحه نمایش LCD به اندازه ی 2 اینچ و منظره یاب الکترونیک
• 5-کنترل کامل دستی
•6- قابلیت تشخیص چهره، حرکت، لبخند، چشمک و رفع قرمزی چشم
•7- قابلیت عکس برداری پی در پی با سرعت بالا (15 تا 45 فریم بر ثانیه)
• 8-قابلیت ضبط فیلم با سرعت 30 فریم در ثانیه
• 9-حافظه ی داخلی 47 مگابایت و شیار کارت حافظه ی SD و SDHC
•10 باتری یون لیتیوم از نوع EN-EL5، قابل شارژ به همراه قابلیت گرفتن 200 عکس در هر نوبت شارژ
• 11-مجهز به فوکوس دستی و خودکار و همچنین حالت ماکرو

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X