حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-SZ7

میخواهیم دوربین دیگری از پاناسونیک را به نام Panasonic Lumix DMC-SZ7 مورد نقد و بررسی قرار دهیم که بهمراه دوربین SZ1 معرفی شده. شرکت پاناسونیک دوربین دیگری از سری دوربین های کامپکت SZ (Super Zoom) خود به نام SZ-7 را معرفی کرد. این دوربین که به همراه دوربین SZ1 معرفی شده، مجهز به لنز با توانایی زوم 10 برابر، نمایشگر 3 اینچی، سنسور تصویر 14.1 مگاپیکسلی و توانایی ضبط ویدیویی 1080p Full HD می‌باشد. این دوربین با قطر تنها 21 میلی متر بسیار باریک ساخته شده و از فن آوری‌ها و ویژگی های بسیار پیشرفته و خوبی بهره می‌برد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

درباره سنسورهای cmos اشنایی دارید؟ در این دوربین از این نوع سنسور استفاده میشود .دوربینی به نام  Panasonic Lumix DMC-SZ7 که در تاریخ Jan 9, 2012 به بازار علاقه مندان به عکاسی عرضه شد. پاناسونیک دوربین دیگری از سری دوربین های کامپکت SZ (Super Zoom) خود به نام  Panasonic Lumix DMC-SZ7 را معرفی کرد. این دوربین که به همراه دوربین SZ1 معرفی شده، مجهز به لنز با توانایی زوم 10 برابر، نمایشگر 3 اینچی، سنسور تصویر 14.1 مگاپیکسلی و توانایی ضبط ویدیویی 1080p Full HD می‌باشد. این دوربین با قطر تنها 21 میلی متر بسیار باریک ساخته شده و از فن آوری‌ها و ویژگی های بسیار پیشرفته و خوبی بهره می‌برد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
بزرگترین مزیت این دوربین عکاسی ابعاد آن است همانهطور که میدانیم هرچند که امروزه دوربین های کامپکت سوپر زوم پیشرفت خیلی زیادی کرده اند و اکنون دوربینی چون Canon Ixus 260 HS مجهز به لنز با توانایی زوم 20 برابر هم ساخته شده است، ولی مطمئنا دوربینی با چنان توانایی زوم بالا نمی‌تواند مورد علاقه‌ی همه قرار گیرد. مطمئنا قیمت، باریکی و کوچک بودن هم می‌توانند شرط باشند. باید گفت اکنون پاناسونیک Lumix SZ7 از سری دوربین های کامپکت سوپرزوم خود را معرفی کرده است که مجهز به لنز با توانایی زوم 10 برابر است و به نوعی در کف دوربین های هم رده‌ی خود از نظر توانایی زوم لنز قرار می‌گیرد. این دوربین ظاهری بسیار زیبا دارد و با بدنه‌ی فلزی خیلی خوش ساخت ساخته شده است. هیچ گونه دستگیره‌ای بر روی بدنه‌ی آن وجود ندارد تا ظاهر آن هیچ تفاوتی با دوربین های کامپکت دیگر نکند. به خصوص از آن دستگیره هایی که بر روی دوربینی چون Fujifilm Finepix F770 EXR استفاده می‌شوند را خیلی می‌پسندیم. در قسمت بالای دوربین قوسی وجود دارد که نتیجه‌ی لنز بزرگ این دوربین است. با وزن 133 گرم؛ SZ7 یکی از سبک ترین دوربین های کامپکت بازار محسوب می‌شود. این دوربین قابلیت نصب فلاش ندارد و فلاش داخلی آن تا فاصله 5.6 متری را بخوبی روشن میکند.

 

مشخصات دوربین عکاسی پاناسونیک Lumix DMC-SZ7

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 9, 2012
  • اندازه سنسور : (6.08 x 4.56 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 25–250 mm
  • نوع سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F3.1–5.9

 

همانطور که میدانید کیفیت دوربین به کیفیت سنسور آن شناخته میشود. این دوربین که مقداری پیشرفته تر از دوربین SZ1 است، مجهز به سنسور تصویر 15.3 مگاپیکسلی با 14.1 مگاپیکسل موثر می‌باشد. این سنسور به طبع از همان سنسورهای کوچک 1/2.3 اینچی است که بر روی تقریبا همه‌ی دوربین های کامپکت هم رده استفاده می‌شود و از نوع CMOS می‌باشد. چنین رزولوشن بالایی می‌تواند قدرت تفکیک بسیار زیادی را در جزئیات عکس ایجاد کند. در ضمن این دوربین توانایی عکاسی 3D را نیز دارد.
لنز در ساخت و ایجاد تصاویر خوب مهمترین نقش را دارد. پس در ادامه نقد و برسی خود به لنز می‌رسیم، SZ7 مجهز به لنز 25-250 میلی متر با توانایی زوم 10 برابر می‌باشد. این لنز در حالت واید 25 میلی متر میدان دید خیلی گسترده و بزرگی را پوشش می‌دهد که برای عکاسی از منظره کاملا مناسب است. هرچند که اگر باز هم به میدان دید بیشتری احتیاج داشتید می‌توانید از مود عکاسی Panorama این دوربین استفاده کنید. به هر صورت توانایی زوم 10 برابر هم هرچند که امروزه در بین دوربین های سوپرزوم مقدار کمی به حساب می‌آید ولی برای ثبت مناظر دوردست مناسب است. فراموش نکنیم که گستره‌ای که لنز این دوربین می‌تواند پوشش دهد تقریبا شبیه به یک لنز گران قیمت 18-200 بر روی دوربین های DSLR غیر فول فریم است. همانند هر دوربین امروزی، برای اینکه لرزش دست شما منجر به تار شدن تصویر نشود، این دوربین هم مجهز به لرزش گیر اپتیکال تصویر می‌باشد. این لنز کمینه‌ی نسبت کانونی f/3.1-5.9 را ارائه می‌دهد که دست کم در حالت واید نسبتا خوب است تا بتوانید در شرایط نوری ضعیف تر با سرعت شاتر بالاتری عکاسی کنید.

 
نمایشگر یک دوربین میتواند در ثبت و نمایش تصاویر قبل و بعد از تصویربرداری کمک شایانی کند. همچنین لذت عکاسی را دوچندان کند. این دوربین از نمایشگر 3 اینچی با کیفیت 460,000 نقطه بهره می‌برد که در بین دوربین های سال 2012 کیفیتی معمولی به حساب می‌آید ولی کاملا کارآمد و خوب است. این در حالی است که دوربین SZ1 نمایشگری با کیفیت پایین تر 230,000 پیکسل دارد. SZ7 هم دوربینی Point to Shoot است تا هنگامی که مود عکاسی آن را بر روی intelligent Auto قرار داده اید، با نشانه رفتن آن به سمت سوژه و فشردن دکمه‌ی شاتر دوربین به صورت خودکار بهترین و با کیفیت ترین عکس را بگیرد. تقریبا همه‌ی دوربین های امروزی این مود عکاسی را دارا هستند. ولی بعضی از دوربین‌ها که می‌توانند کاربری حرفه‌ای تری هم داشته باشند، از مودهای عکاسی خلاقانه‌ی A,S,M هم بهره می‌برند. در این مودهای عکاسی تنظیمات نوردهی بر عهده‌ی عکاس خواهد بود. این در حالیست که بر روی این دوربین مودهای صحنه‌ی مختلفی هم وجود دارند که با انتخاب آن‌ها می‌توانید جلوه های جالبی را به عکس های خود ببخشید. این مودهای صحنه در جدول مشخصات فنی آمده اند.
فلاش نسبتا قدرتمند داخلی این دوربین می‌تواند تا برد 5.6 متر را پوشش دهد. بعلاوه این دوربین توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را هم دارد. این دوربین توانایی ضبط ویدیویی 1080p Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه، صدای استریو و در فرمت های MPEG4 و AVCHD را نیز دارد. با استفاده از پورت mini HDMI نیز می‌توانید عکس‌ها و فیلم های گرفته شده را بر روی تلوزیون های دیجیتال به نمایش در آورید. باتری لیتیوم-یونی این دوربین در هر بار شارژ کامل توانایی پشتیبانی تا 220 عکس را دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌شوند.  این دوربین مناسب عکاسی ماکرو نیست و حداقل فاصله برای عکاسی 50 سانتی متر است.
با تمام توضیحاتی که دادیم باید گفت که، SZ7 دوربین سوپر زوم یا اولترا زوم کامپکت پیشرفته و خوبیست که در رده‌ی خود امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. در آینده سعی می‌کنیم آپدیت هایی بر روی این نقد و بررسی داشته باشیم.

 

http://adorama.ir/product/panasonic-lumix-dmc-sz7/

 

 

 

مشخصات فنی  Panasonic Lumix DMC-SZ7

 

تقدم دیافراگم ندارد
مشخصات باتری Lithium-Ion rechargeable battery & charger
نوع باتری Battery Pack
فلاش داخلی دارد
عمر باتری (CIPA) 220
ابعاد 99 x 59 x 21
نصب فلاش ندارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 5.60 m
نقاط فوکوس 23
موقعیت یاب GPS ندارد
خروجی HDMI دارد
تصویر زنده Live View دارد
فاصله ماکرو 4 cm
رزولوشن تصویر 4320 x 3240
حداکثر سرعت 1/1600 sec
روش های نورسنجی Multi compensation
کیفیت ضبط صدا استریو
حداقل سرعت شاتر 8 sec
فرمت فیلم MPEG-4, AVCHD
حداقل فاصله 50 cm
ژیروسکوپ دارد
کنترل از راه دور فیزیکی ندارد
ضد آب ندارد
عکاسی خودکار Yes (2 or 10 sec)
کیفیت پخش صدا مونو
تقدم شاتر ندارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 Mbit/sec)
رزولوشن فیلم 1920 x 1080 (60, 30
نوع چشمی ندارد
ابعاد حسگر (6.08 x 4.56 mm)
ایزو Auto, Hi Auto (1600-6400), 100,
بیشینه دیافراگم
خصوصیات LCD ثابت
دقت حسگر 15
زوم اپتیکال 10×
زوم دیجیتال Yes (4x)
سطوح کیفیت JPEG Fine, Standard,
فاصله کانونی 25–250 mm
فرمت غیر فشرده ندارد
فوکوس دستی ندارد
نسبت ابعاد عکس 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگر CMOS
نوع لرزشگیر اپتیکی
تاریخ معرفی Jan 9, 2012

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X