حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی مقدماتی دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax Optio LS465

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا محصولات پنتاکس را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم در هنگام مواجه با دوربین عکاسی دیجیتال پنتاکس LS465 دوربین نسبتا ارزان قیمتیست که مناسب مد پسندان و البته خانم‌های شیک پوشیست که حتی به ست کردن رنگ لباس خود با دوربینشان هم اهمیت می‌دهند. به خصوص اینکه رنگ‌های بنفش و صورتی نیز کاملا جذاب می‌باشد. این دوربین با بیشینه‌ی وزن 122 گرم حقیقتا از یک تلفن همراه کوچک سنگین‌تر نیست و کاملا در کف دست جای می‌گیرد. سنسور تصویر 16 مگا پیکسلی آن به راحتی توانایی تفکیک جزئیات زیاد را دارد تا بتوانید خاطرات با دوستانتان را بیاد ماندنی کنید.

 

وجود توانایی فیلم برداری HD نیز باعث می‌گردد که علاوه بر یک دوربین عکاسی خیلی خوب، بتوانید یک دوربین فیلم برداری خیلی عالی و با کیفیت نیز داشته باشید تا همه چیز تکمیل شود. این را بگذارید در کنار لنز واید 28 میلی متری با توانایی زوم 5 برابر. واید بودن این لنز باعث می‌شود که به راحتی بتوانید در محیط‌های داخلی عکاسی کنید و یا عکس جمع بزرگ دوستان خود را خیلی راحت‌تر بگیرید. زوم 5 برابر هم برای عکاسی پرتره از چهره‌ی دوستان کاملا مناسب است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین  عکاسی زیبا داشته باشیم.

 

عکاسی با این دوربین فوق‌العاده ساده و راحت است. کافیست که آن را بر روی مود Auto یا همان اتوماتیک قرار دهید و دکمه‌ی شاتر، همانی که در قسمت بالا و سمت راست دوربین قرار دارد را بفشارید و بدون اینکه اندکی نگران تنظیمات دوربین باشید، بهترین و با کیفیت‌ترین عکس به صورت خودکار گرفته شود. برای اینکه کمی هم درباره‌ی دکمه های قسمت پشتی دوربین توضیح داده باشیم، باید بگوییم که دو دکمه‌ی به هم پیوسته‌ی بالایی قسمت پشت (علامت ذره بین در کنار آن‌هاست) برای زوم یا همان بزرگنمایی به کار می‌روند.

مهمترین ویژگیهای مثبت پنتاکس LS465

  • کوچکی و زیبایی
  • راحتی استفاده و غیر پیچیده بودن
  • نتایج خوب در ایزوهای پایین یا نور خوب

با یکی می‌توانید عمل بزرگنمایی را انجام دهید و با دیگری عکس آن عمل را تکرار کنید. دکمه‌ی دارای دایره‌ی قرمز رنگ زیر آن، دکمه‌ی شروع و قطع فیلم برداری است. هر بار که خواستید فیلم برداری را آغاز کنید کافیست که آن را بفشارید و برای خاتمه نیز دوباره آن را فشار دهید. در کنار آن نیز دکمه‌ی دیدن تصاویر و عکس‌هایی که گرفته‌اید قرار دارد (همان دکمه ای که برچسب مثلث آبی رنگ بر آن ثبت شده). پایین‌تر از همه‌ی دکمه‌ها و در سمت راست هم دکمه‌ی سبز رنگی قرار دارد که در کنار آن علامت سطل زباله چاپ شده است. با فشردن این دکمه می‌توانید هرکدام از عکس‌ها یا تصاویری که دلخواهتان نبود را از روی حافظه‌ی دوربین پاک کنید.

در مجموع همانطوریکه در بالا ذکر کردیم Pentax Optio LS465 دوربین کامپکت خیلی شیک، مد پسند و با کیفیتیست که مناسب افرادی می‌باشد که به زیبایی دوربین خود اهمیت می‌دهند.

 

مشخصات کلی دوربین پنتاکس LS465

  • مشخصات کلی پنتاکس LS465:  – وزن بدون باتری و کارت حافظه 105 گرم و با باتری و کارت حافظه 122 گرم
  • مشخصات حسگر پنتاکس LS465:  و تصویر حسگر CCD 16 مگاپیکسل- اندازه 1/2.3 اینچ
  • لنز 28-140 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 5 برابرزوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
  • فیلم پنتاکس LS465: ابعاد HD – سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • عکسبرداری پنتاکس LS465:  سرعت شاتر از 1/1200 ثانیهتا 4 ثانیه- ایزو اتوماتیک و 64 و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 و 6400 – تکنولوژی تشخیص چهره – تکنولوژی تشخیص لبخند
  • صفحه نمایش 2.7 اینچبا رزولوشن 230,000 نقطهLive View
  • سایر مشخصات پنتاکس LS465:  ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC – باتری یون لیتیوم استاندارد

فروش پنتاکس LS465

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X