حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی و نقد و بررسی Sony HDR-TG1

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1 دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌گردد. بدنه‌ی این دوربین زیبا از فلز تیتانیوم ساخته شده و ارگونومی خوبی دارد. HDR-TG1 را می‌توان کوچک‌ترین دوربین فیلم‌برداری “full HD” در نظر گرفت که ابعاد آن تنها 63.5×119×33 میلی‌متر اندازه داراست.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست ددوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1 به شما این امکان می‌دهد با رزولوشن تمام HD و 1080×1920 کار کنید. این فیلم‌ها به صورت AVCHD هستند. این دوربین از کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo و حداکثر سرعت Mbps16 پشتیبانی می‌نماید. شایان ذکر است که در دوربین HDR-CX7 تصاویر به صورت 1080×1440 و حداکثر Mbps15 ضبط می‌شود.

قابل ذکر است  از مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1 می‌توان به تجهیز آن به حس‌گر Exmor CMOS و پردازش‌گر Bionz اشاره نمود که در کنار هم تصاویری عالی و بسیار با کیفیت مانند آن‌چه در دوربین مدل HDR-SR12 می‌بینیم ایجاد می‌کنند. دوربین HDR-TG1 بر خلاف مدل CX7 که به حس‌گر 2.9/1 اینچی مجهز شده، به حس‌گر CMOS با اندازه‌ی 5/1 اینچی مجهز شده می باشد.

 

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1 از فلز تیتانیوم ساخته شده و ارگونومی خوبی دارد. HDR-TG1 را می‌توان کوچک‌ترین دوربین فیلم‌برداری “full HD” در نظر گرفت که ابعاد آن تنها 63.5×119×33 میلی‌متر اندازه دارد. دوربین سونی مدل HDR-TG1 به شما امکان می‌دهد با رزولوشن تمام HD و 1080×1920 کار کنید.

 

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1  از جمله‌ مدل‌های محبوب حاضر به شمار می‌رود. قیمت مناسب در برابر قابلیت‌هایی که ارائه کرده و اندازه‌ی مناسب آن، از جمله ویژگی‌هایی می باشند که دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1 را به یک دوربین فیلم‌بردری بسیار مناسب برای سفر و تفریح تبدیل کرده‌اند.

در ادامه باید بگوییم  لنز زوم کارل‌زایس 10 برابر و لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot از ویژگی‌های جالب توجه دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1  می باشد که در این‌جا می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. با این دوربین جالب می‌توانید با فرمت in x.v. Color کار کنید.

توجه کنید که  مشخصه‌ی تشخیص چهره، میکروفون زوم صدای محیطی، Dual Record و Smooth Slow Record ویژگی‌های دیگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1  به شمار می‌روند. همان طور که می‌دانید به کمک مشخصه‌ی تشخیص چهره‌ی این دوربین تنها بر روی چهره‌ی افراد فوکوس می‌شود نه دیگر اجزای داخل کادر.

همچنین صفحه نمایش دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1   یک نمایش‌گر 2.7 اینچی چرخان است. حلقه‌ی زوم هم دکمه‌ی Record Start/Stop را در بر گرفته که با چرخاندن آن به سمت چپ یا راست بین دو حالت زاویه واید و تله‌فتو تغییر وضعیت خواهید داد. این دوربین جذاب فاقد منظره‌یاب می باشد.

در مجموع  می تواینم بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1 دوربین کوچک و کارآمدی امی باشد که به کمک آن می‌توانید با رزولوشن کامل HD کار کنید و تصاویر خود را مستقیما بر روی کارت‌های حافظه‌ی منتقل کنید. از کاربری این دوربین جدید راضی خواهید بود.

ویژگیهای سونی HDR-TG1

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-TG1  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1• یک دوربین بسیار با کیفیت
2• تونایی ضبط ویدیویی بر روی کارت‌های حافظه
3• حس‌گر 5/1 اینچی CMOS
4• توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن کامل 1080×1920
5• توانایی ثبت عکس‌های 4 مگاپیکسلی
6• زوم اپتیکال 10 برابر
7• زوم دیجیتال 120 برابر
8• لنز کارل‌زایس Vario-Tessar
9• تکنولوژی تشخیص چهره
10• نمایش‌گر LCD با کیفیت 2.7 اینچی
11• پردازش‌گر Bionz
12• پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی PRO Duo
13• لرزش‌گیر Super SteadyShot
14• ابعاد: 63.5×119×33 میلی‌متر

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X