حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کامل دوربین دیجیتال Casio Exilim EX-Z400

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا محصولات کاسیو را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 از پردازشگر جدید تصویر کاسیو استفاده می‌نماند که امکان بریدن سوژه‌های متحرک و متصل کردن آن‌ها به یک تصویر پشت زمینه‌ی ثابت را فراهم می‌کند. در دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 به‌جای پردازشگر تصویر Exilim Engine 3 از پردازشگر تصویر Exilim Engine 4 استفاده شده می باشد. این پردازنده‌ی جدید فوق‌العاده کارآمد و موثر است و از تولید رنگ و سرعت بسیار بالایی داراست. سیستم کاهش نویز قدرتمند در حساسیت‌های بالا کیفیت مناسبی را برای عکس‌های ثبت شده به ارمغان می‌آورد. این دوربین عکاسی جذاب 12.1 مگاپیکسلی دارای طراحی و ساخت بسیار استایلیش و زیبا است و به آسانی در هر جیبی فرو رفته و یا در کف دست جای می‌گیرد.

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 و پردازنده‌یExilim Engine 4

 

این پردازنده‌ی جدید قدرت بسیار زیادی را به دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 می‌دهد، سرعت پردازش تصاویر بسیار بالا رفته و رنگ‌ها نیز به خوبی پردازش می‌شوند. به اضافه مصرف انرژی آن 30% پایین‌تر آمده است که به معنی عمر بیشتر باتری است. این پردازشگر ویژگی‌های جدید به کار رفته در دوربین عکاسی را به راحتی پشتیبانی می‌کند و نیز در ارایه‌ی ویژگی‌های معمول از قابلیت بسیار زیادی برخوردار است.

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 و Dynamic Photo Function

با توجه به کارگیری پردازشگر تصویر جدید Exilim Engine 4 دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 از ویژگی به نام Dynamic Photo بهره برده می باشد. این مشخصه نیز در بسیاری از مدل‌های سری Exilim دوربین‌های کاسیو مشاهده می‌شود که به عکاس اجازه می‌دهد تا تصاویر یک سوژه‌ی متحرک را ببرد و آن‌ها را در یک عکس جداگانه‌ی دیگر با هم ادغام کند. پیش از این نیاز به دو بار عکاسی برای بریدن عکس سوژه‌ی متحرک بود. ولی اکنون سوژه‌ی متحرک می‌تواند از یک تک عکس کراپ گردد.

ویژگی‌های منحصر بفرد دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400

گفتنیست دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 از یک لنز واید 28mm با توانایی زوم 4x بهره است که توسط یک سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌گردد. در قسمت پشت این دوربین عکاسی جذاب یک صفحه نمایش 3 اینچی قرار دارد که کار بازدید عکس‌های گرفته شده را بسیار لذت‌بخش می‌کند. سیستم لرزش‌گیر مکانیکی آن نیز از نوع CCD Shift Anti-Shake می‌باشد که نگرانی از تارشدگی بر اثر لرزش دست را از بین می‌برد. باتری آن در حالت شارژ کامل توانایی پشتیبانی تا 550 عکس را دارد که در تست‌هایی که ما به عمل آوردیم، با گرفتن عکس و تماشای ساده‌ی آن‌ها پس از هر بار ثبت شدن، باتری تا حدود 475 عکس دوام آورد. دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 قابلیت ضبط ویدیویی 720p HD با سرعت 24 فریم بر ثانیه را داراست. بعلاوه به ضبط ویدیویی VGA با سرعت 15 فریم بر ثانیه نیز می‌پردازد. همه‌ی این ویدیوها با فرمت AVI ذخیره می‌ گردد که بسیار حجیم می باشد و به سرعت کارت حافظه را پر می‌کند. البته ضبط ویدیو با هر بار فشردن دکمه‌ی رکورد فقط 10 دقیقه به طول می‌انجامد. کیفیت ضبط صدا در هنگام ضبط ویدیو نیز چنگی به دل نمی‌زند و نویز پشت زمینه تاحدی به گوش می‌رسد. در حین فیلم‌برداری امکان زوم اپتیکال وجود ندارد. دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 در رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است تا اشخاص گوناگون با سلیقه‌های مختلف را به خود جذب کند.

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 و فن‌آوری Intelligent AF

فن‌آوری Intelligent AF که مخصوص دوربین‌های عکاسی کاسیو می‌باشد در واقع حقیقت همان سیستم تشخیص چهره ولی برای سوژه‌های غیر انسانی می باشد تا مناطق فوکوس و نوردهی را به خوبی تشخیص دهد و بر آن‌ها اعمال نماید. کافی است که تنها دوربین عکاسی را به سوی سوژه‌ی مورد نظر نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را فشار دهید تا دوربین عکاسی به طور خودکار انواع تنظیمات از جمله فوکوس را بر روی تصویر انجام بدهد تا دیگر هیچ کجای تصویر خارج از فوکوس نباشد. با بهره‌گیری از پردازنده‌ی Exilim Engine 4 کیفیت تصاویر بسیار بیشتر و سرعت پردازش آن‌ها کاملا بالا رفته می باشد.

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 و MakeUp Function

علاوه بر فن‌آوری تشخیص چهره‌ی غیرانسانی و تنظیم فوکوس و نوردهی برای آن‌ها، دوربین عکاسی با استفاده از MakeUp Function می‌تواند از چهره‌ی اشخاص تصاویر زیبایی خلق کند. عکاس می‌تواند از بین 12 مود مختلف زیبایی یکی را انتخاب کند و نتیجه‌ی آن‌را پس از گرفتن عکس بر روی صفحه نمایش 3 اینچی این دوربین عکاسی شکیل مشاهده کنید.همچنین دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 از یک پورت HDMI برای اتصال به HDTV نیز بهره برده می باشد.

دیگر ویژگی‌های دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400

ابعاد تصاویر ثبت شده در نهایت رزولوشن 3000 × 4000 پیکسل می‌باشد که البته این عدد مستقیما مرتبط به سنسور 12.1 مگاپیکسلی آن می‌باشد. کوچکترین اندازه‌ی تصویر نیز 480 × 640 پیکسل می باشد گستره‌ی حساسیت سنسور یا ISO کاسیو Z400 از 100 تا 1600 می‌باشد که عکاسی در نور کم را میسر می‌سازد. البته سرعت شاتر دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 چندان متغیر نمی‌باشد، در تندترین حالت 1/1000 و در کندترین حالت 1/2 ثانیه است.این در حالی است که کندترین سرعت شاتر در دوربین‌های عکاسی دیگر سری Exilim کاسیو به 2 ثانیه نیز می‌رسد و برای عکاسی در نور کم بسیار مناسب است. دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Z400 بسیار جمع و جور که ابعاد این دوربین 23 × 60 × 95 میلی‌متر است یعنی به اندازه‌ی یک تلفن همراه می باشد و فقط 130 گرم وزن دارد و همراه بسیار خوبی برای عکاسان همیشه در سفر است.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X