حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کامل دوربین دیجیتال Panasonic Lumix DMC-FS5

دوربین دیگری که در سایت عکاسی قصد معرفی آن را داریم دوربین Panasonic Lumix DMC-FS5 است. 

این دوربین در ژانویه سال 2008 به بازارهای جهانی معرفی شد. پاناسونیک DMC-FS5 یک دوربین 10.7 مگاپیکسلی است که طراحی بسیار زیبایی دارد و در ابعاد 22.5×53.4×94.9 میلی‌متر ارائه شده است. وزن این دوربین با در نظر داشتن باتری برابر است با 159 گرم. این دوربین در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز طراحی شده است.
دوربین دیجیتال پاناسونیک DMC-FS5 یک دوربین کارآمد مجهز به لنز زوم اپتیکال 4 برابر (120- 30 میلی‌متر در دوربین‌های 35 میلی‌متری) لایکاست که به مود اتوماتیک هوشمند مجهز شده است. این دوربین از زوم دیجیتال 4 برابر بهره می‌برد.

صفحه نمایش به کار رفته در DMC-FS5 حدود 2.5 اینچ اندازه دارد. این صفحه نمایش از نوع 230.000 پیکسلی TFT است که کیفیت خوبی را به نمایش گذاشته است. کارکرد هوشمند ال‌سی‌دی آن نیز با برآورد میزان نور محیط طوری عمل می‌کند که درخشانی صفحه نمایش به صورت مناسبی تنظیم ‌شود. این کارکرد با برآورد شرایط نوری محیط، نور پس‌زمینه صفحه نمایش را تا حداکثر 40٪ تقویت می‌کند. حتی هنگام عکاسی در شرایط کم‌ نور، سرعت فریم‌ها نیز تنظیم می‌شود.

دوربین دیجیتال DMC-FS5 به مود IA (حالت اتوماتیک هوشمند) مجهز است که 5 کارکرد کمکی را شامل می‌شود: لرزش‌گیر مگا (Mega O.I.S.)، تنظیمات هوشمند ایزو (Intelligent ISO Control)،‌ انتخاب‌گر هوشمند صحنه (Intelligent Scene Selector)، تشخیص چهره (Face Detection) و اتوفوکوس سریع (Quick AF). لرزش‌گیر مگا اثرات ناشی از لرزش دست را جبران می‌کند. تنظیمات هوشمند نیز در کنار این لرزش‌گیر از محو شدن تصویر جلوگیری می‌کنند. مشخصه انتخاب‌گر هوشمند صحنه به‌ترین تنظیمات و مودها را برای صحنه مورد نظر اعمال می‌کند. از این میان می‌توان به حالت‌های عکاسی پرتره، منظره، پرتره در شب و منظره در شب اشاره کرد.

سیستم تشخیص چهره دوربین نیز صورت افراد را تشخیص می‌دهد و به‌ترین فوکوس را بر روی آن‌ها اعمال می‌کند. سیستم Quick AF نیز بدون آن‌که دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید بر روی سوژه فوکوس می‌کند. با وارد شدن به مود IA، تمام این کارکردهای چندگانه به طور اتوماتیک اجرا می‌شوند. به همین خاطر، دیگر نیازی نیست تا هر بار که می‌خواهید عکاسی کنید تنظیمات را از اول اجرا و اعمال نمایید. عکاسی با دوربین پاناسونیک FS3 کاری بسیار ساده، و در عین حال لذت‌بخش است.

در این دوربین مشخصه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد مشخصه Easy Zoom یا زوم راحت است که تنها با فشار دادن یک دکمه فعال می‌شود. حافظه داخلی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل FS20 نیز یک حافظه 50 مگابایتی است که با استفاده از کارت‌های حافظه SD افزایش می‌یابد.
با مود Intelligent Auto احتمال از دست دادن عکس‌ها بسیار پایین می‌آید. لرزش‌گیر Mega O.I.S. نیز تمام اثرات ناشی از لرزش دوربین و دست را به شکل بسیار خوبی جبران می‌کند. ایزوی هوشمند هم با تشخیص هر گونه محوی عکس، آن را برطرف می‌کند. از مودهای عکاسی از پیش تنظیم شده این دوربین می‌توان به مودهای پرتره، منظره، منظره در شب و پرتره در شب اشاره کرد.
از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به قابلیت عکاسی در زیر آب، ویرایش تصویر در خود دوربین و امکان ضبط تصویر به صورت WVGA و با سرعت 30 فریم بر ثانیه و حالت استاندارد VGA اشاره کرد.

مشخصه‌های اصلی دوربین دیجیتال Panasonic Lumix DMC-FS5:

• یک دوربین کارآمد بسیار خوش‌ساخت و زیبا
• حس‌گر 10.7 مگاپیکسل و 10.1 مگاپیکسل موثر
• صفحه نمایش 2.5 اینچی 230.000 پیکسلی TFT
زوم اپتیکال 4 برابر
• زوم دیجیتال 4 برابر
• ماکروی 5 سانتی‌متری
• پشتیبانی از USB 2.0 پرسرعت
تراز سفیدی در شش حالت
• مودهای عکاسی از پیش تنظیم شده کارآمد
• حافظه داخلی 50 مگابایتی با پشتیبانی از کارت‌های SD
• وزن: 159 گرم
• ابعاد: 22.5×53.4×94.9 میلی‌متر

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X