حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین سونی Sony HDR-CX360

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم اگر شما به فیلم برداری علاقه مند هستید و در ضمن قصد دارید که بیشترین کیفیت ممکن را با مقدار محدودی هزینه کردن بدست آورید؟ چه این کار را برای تفریح و چه به صورت حرفه ای انجام دهید، دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 یکی از بهترین دوربین‌هایی است که تا به حال مشاهده کرده اید. این دوربین زیبا قابلیت   ضبط ویدیویی 1920X1080p Full HD در 60p و 24p را داراست و اگر تمای داشتید که عکاسی بکنید می‌تواند برای شما عکس‌هایی با رزولوشن 7.1 مگاپیکسل را ثبت نماید.همچنین  دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 مجهز به GPS داخلی برای ثبت موقعیت مکانی دقیق فیلم‌هایی که می‌گیرید نیز می باشد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

قابل ذکر است دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 فوق‌العاده خوش ساخت، زیبا و شیک می‌باشد و آرم G بر روی بدنه‌ی آن هک شده است. این آرم نشانگر لنز بسیار با کیفیت G سونی است که در آن به کار رفته و توانایی بزرگنمایی 12 برابر را برای دوربین فراهم می‌آورد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
  دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 از لحاظ کیفیت؛ عملکردی فوق العاده دارد و به خصوص در شرایط نوری ضعیف کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌نماید. این کیفیت بالا بخاطر وجود حسگر با کیفیت Exmor R CMOS ی می‌باشد که در قلب CX360 به کار رفته می باشد. این حسگر تصویر وضوح 4.1 مگاپیکسل را ارائه می‌دهد که وضوح بسیار بالا و خوبی در بین دوربین‌های فیلم برداری هم سطح می باشد. ضبط ویدیویی در دو فرمت AVCHD و MPEG4 انجام می‌گیرد که فرمت دومی برای استفاده بر روی کامپیوتر و وب آسان‌تر می باشد. صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 Channel ضبط می‌گردد. فیلم‌ها می‌تواند بر روی حافظه‌ی داخلی خشک 32 گیگابایتی و کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره گردند.
باید بگوییم دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 مجهز به حالت فیلم برداری intelligent Auto می‌باشد که بدین صورت سبب می‌شود شما بتوانید بدون نگرانی برای تنظیمات دوربین فقط آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی Rec را بفشارید تا بهترین و با کیفیت‌ترین فیلم‌ها ضبط گردنند.دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 مجهز به لنز G سونی با قابلیت زوم 12 برابر می‌باشد. لنزهای برند G فوق‌العاده با کیفیت می باشند و در دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری پیشرفته‌ی سونی استفاده می‌شوند.
در قلب دوربین فیلمبرداری سونی HDR-CX360 سنسور تصویر Exmor R cmos 4.1 مگاپیکسلی گنجانده شده است.این سنسور حتی در شرایط نوری ضعیف عملکردی عالی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.
این لنز در حالت عریض کمینه‌ی نسبت کانونی 29 میلی متر را ارائه می‌نماید و بدین ترتیب می‌تواند میدان دید خیلی گسترده ای را پوشش دهد که بسیار خوب می باشد. این در حالی است که به منظور عدم تاثیر لرزش دست شما بر فیلم ثبت شده و لرزش آن؛ دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 از فن آوری لرزش گیر اپتیکال Steady Shot بهره گرفته است که سبب می‌شود همواره فیلم‌هایی کم لرزش را ضبط نمایید.اگر با دوربین های هم رده خود در برندهای دیگر مقایسه بکنیم، دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 از کیفیت بالاتری برخوردار است و البته برند معتبرتری هم در این زمینه دارد.
این دوربین فوق العاده مجهز به نمایشگر 3 اینچی 230,000 پیکسلی لمسی می‌باشد که کیفیتی بسیار عالی را از خود به نمایشی گذارد. در کنار لنز نیز چراغی قرار گرفته که کار فیلم برداری در شرایط ضعیف نوری را آسان‌تر می‌سازد. در قسمت بالای دوربین هم لوگوی GPS مشاهده می‌شود که نشانگر GPS داخلی دوربین میباشد. در نتیجه و با استفاده از GPS موقعیت دقیق مکانی کلیپ‌های ویدیویی که تهیه می‌کنید به همراه دیگر اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شوند.
در مجموع باید بگوییم دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360از زیباترین، خوش ساخت ترین و ارگونومیک ترین دوربین‌های فیلم برداری بازار می باشد که تا به حال مشاهده کرده ایم. از لحاظ امکانات داخلی هم بسیار پیشرفته است. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم سنسور تصویر 4.1 مگاپیکسلی Exmor R CMOS سببمی‌شود بتوانید فیلم‌های Full HD بسیار با کیفیتی تهیه نمایید، فن آوری ها و مودهای فیلم برداری کاملا مدرن و کارآمد می باشند و امکاناتی چون GPS هم می‌توانند بر ارزش این محصول اضافه کنند. لنز G با قابلیت زوم 12 برابر، حالت عریض 29 میلی متر و f/1.8 به همراه لرزش گیر اپتیکال را نیز نباید فراموش کنیم.

قابلیت های دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX360 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ذخیره سازی بر روی بر روی حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی

مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت 4.1 مگاپیکسل

تصویربرداری کیفیت Full HD با فرمت MPEG4-AVC, H.264 AVCHD

لنز سونی (لنز سری G) 357.6 تا 29.8 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 12 برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot

نمایشگر 3.0 اینچ230,000 پیکسل

ورودی و خروجی ها : خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون

قابلیت های دیگر:

فلاش

فیلمبرداری در شب 3 لوکس 

پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه

حافظه داخلی کارت حافظه‌ی‌ 32 گیگابایتی  

میکروفون داخلی

بلندگوی داخلی  

ریموت کنترل

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X