حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR65

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی یعنی فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR65 را  نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 نمونه دوربین دیگری از سری مدل‌های هارد دیسکی می باشد که در این‌جا به معرفی آن خواهیم پرداخت. این دوربین زیبا دارای  40 گیگابایت هارد داخلی می باشد. قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون زوم داخلی،نمایشگر لمسی 2.7 اینچی، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال 25 برابر و زوم دیجیتال 2000 برابر از عمده ویژگی‌های این دوربین  جذاب به شمار می‌رود. شما با این دوربین فوق العاده می‌توانید تصاویر خود را هم بر روی هارد دوربین هم بر روی کارت حافظه‌‌ی PRO Duo™ ضبط نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 

گفتنیست حس‌گر به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 یک حس‌گر 6/1 اینچی HAD™ CCD با 340.000 پیکسل موثر می باشد. این حس‌گر به داشتن جزییات خوب و وضوح عالی تصویر کمک زیادی می‌نماید.
باید بگوییم با کمک زوم اپتیکال 25 برابر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65، تصاویر به شکل بسیار خوبی نزدیک کشیده می‌شوند. درون‌یابی زوم دیجیتال (Digital Zoom Interpolation) مشخصه‌ی کارآمد دیگری است که به داشتن یک زوم دیجیتال خوب بدون هر گونه اعوجاج کمک زیادی می‌نماید.
بدیهی است که صفحه نمایشگر دوربین اهمیت فراوانی دارد و باید گفت صفحه نمایشگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 نیز یک صفحه نمایش 2.7 اینچی (16:9) است که دارای زاویه دید بسیار خوبی می باشد. این نمایش‌گر 211.000 پیکسلی زاویه‌ی گردشی برابر با 270 درجه دارد. تصاویر آن نیز در مود پخش مجدد بسیار شارپ و شفاف هستند؛ جزییات خوبی هم دارند.

 

اگر با تکنولوژی ضبط هیبریدی آشنایی ندارید باید بگوییم که تکنولوژی ضبط هیبریدی توانایی جالب و بسیار کارآمدی است که در این دوربین مشاهده خواهید کرد. به کمک این توانایی، به راحتی قادر می باشد فایل‌ها و تصاویر خود را از دوربین به دستگاه‌های سازگار دیگر انتقال دهید. شما می‌توانید تصاویر خود را بر روی هارد دوربین یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ و PRO Duo™ ضبط کنید. حتی قادر هستید به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر عکس‌ها و فیلم‌های خود را از هارد دوربین روی کارت حافظه‌ کپی نمایید. تصاویر ضبط شده یا منتقل شده بر روی کارت‌های حافظه نیز مستقیما بر روی PS3 یا PC قابل پخش می باشند.

 

بعلاوه شما قادر هستید عکس‌های خود را مستقیما بر روی کارت‌های Stick PRO Duo™ (که به طور جداگانه به فروش می‌رسد) ثبت نمایید. با انتقال این عکس‌ها به کامپیوتر به راحتی می‌توانید تصاویر خود را به صورت ای‌میل یا پرینت با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.
در ادامه باید بگوییم مشخصه‌ی Quick On قابلیتی دیگریست که با فشار دادن تنها یک دکمه مود Sleep دوربین را فعال می‌نماید. اگر این دکمه را مجددا فشار دهید، دوربین از نو شروع به کار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری DCR-SR65 می‌توان به میکروفون زوم داخلی اشاره کرد که صدا را به صورت دالبی 2 کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.

 

بعنوان کاربری تازه کار به شما توصیه میکنیم که در صورت فشار دادن دکمه‌ی Easy Handycam بیش‌تر مشخصه‌های این دوربین فیلمبرداری قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.
لنز زوم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده اند. این لنز عمل‌کرد خوبی دارد. با USB 2.0 نیز امکان اتصال دوربین به PC فراهم می‌شود. به این صورت، انتقال ویدیوها و تصاویر شما برای ویرایش با سرعت خوبی انجام می‌گردد.

شایان ذکر است باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

در اینجا می توانیم از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 به حالت‌های Scene Selection اشاره کنیم که به ضبط آسان تصویر کمک زیادی می‌نمایند. شما این امکان را داریدتا  یکی از حالت‌های مختلف Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports Lesson، Spotlight، Sunrise یا Sunset را انتخاب کنید. در مورد افکت‌های تصویری  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 هم می‌توان به مود Picture Effect اشاره کرد. این افکت‌ها در مود Camera موجود می باشند: Monotone، Pastel و Sepia.

 

در ادامه باید بگوییم مشخصه‌ی Face Index نیز برای پخش مجدد صحنه‌ی مورد نظر کاربرد دارد. تکنولوژی تشخیص چهره قابلیت دیگری است که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 مشاهده می کنید. فوکوس دستی نیز به شما امکان می‌دهد با استفاده از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال کنید. فوکوس دستی قابلیت بسیار کارآمدی است که کار در شرایط سخت مثلا زمانی که نمی‌توانید با فوکوس اتوماتیک کار کنید را راحت می‌نماید.

 
در اینجا به عنوان نکته ای حاشیه ای بد نیست بدانید سیستم Super NightShot Infrared نیز برای تصویربرداری در تاریکی مطلق عمل‌کرد بسیار خوبی را نشان داده است. با وارد شدن به منوی این دوربین این امکان را دارید تا  زبان دستگاه را تغییر دهید. این زبان‌ها عبارت‌اند از: انگلیسی، فرانسه ـ کانادایی، اسپانیایی آمریکای لاتین یا پرتغالی.

 

ویژگیهای دوربین فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR65

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR65 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• 1- دارای حس‌گر 6/1 اینچی HAD™ CCD با 340.000 پیکسل‌ موثر
• 2-دارای صفحه نمایش 2.7 اینچی (16:9) 211.000 پیکسلی با 270 درجه زاویه‌ی گردش
• 3-دارای دکمه‌ی Quick On
• 4-دارای لنز زوم کارل زایس Vario-Tessar
• 5-دارای دکمه‌ی Easy Handycam
• 6-دارای هارد 40 گیگابایتی در داخل
• 7-قابلیت سیستم Super NightShot Infrared برای تصویربرداری در تاریکی مطلق
•8-دارای  زوم اپتیکال 25 برابر
•9- دارای زوم دیجیتال 2000 برابر

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X