حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین نیکون Nikon Coolpix B700

ارزیابی کلی دوربین نیکون Nikon Coolpix B700
همانطور که شما علاقه مندان میدانید یکی از دوربین سوپر زوم نیکون که Nikon Coolpix B700 نام دارد دارای زومی قوی و گسترده بالا میباشد که امکانات خوبی در اختیار کاربر می گذارد. زوم 60 برابری در کنار طراحی کارآمد بدنه ، تجهیز به GPS  و WiFi و همچنین NFC در کنار قابلیت فیلمبرداری Full HD از جمله عمده ترین ویژگی های این دوربین هستند که آن را وسیله ای کارآمد و بی نظیر برای ثبت بهترین و زیباترین لحظات زندگی کاربران می سازند.

 

 

قابلیت های اصلی دوربین نیکون Nikon Coolpix B700

  • دارای حسگر 20 مگا پیکسلی BSI-CMOS با ابعاد ½.3  اینچ
  • دارای لنز شیشه ای NIKKOR ED با اندازه 24-1440 میلیمتر و زوم اپتیکال 60 برابر
  • دارای فیلمبرداری 4k  با سرعت 30 فریم بر ثانیه  و فول اچ دی Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • قابلیت تجهیز به سیستم Snapbridge  برای انتقال فایل ها از دوربین به گوشی و تبلت با استفاده از WiFi و NFC
  • دارای صفحه نمایش 3 اینچی متحرک با دقت 921000 نقطه

اولین و مهمترین توانایی: قابلیت زوم بی نظیر

زوم 60 برابری دوربین نیکون Nikon Coolpix B700 که با لنز شیشه ای NIKKOR ED انجام می شود این قابلیت را به عکاسان می دهد که از دورترین سوژه ها و چشم اندازها ، نماهای بسته  (close-up ) بگیرد. حتی اگر زوم 60 برابری اپتیکال کافی نباشد می توان از زوم دیجیتال 120 برابری استفاده کرد. با استفاده از این زوم ها می توانید از دورترین سوژه ها عکس بگیرید. دیگرعکس های محو و بی کیفیت را که در نتیجه ی زوم زیاد یا تکانهای دوربین ایجاد می شوند کاملا فراموش کنید. دوربین نیکون Nikon Coolpix B700 مجهز به سیستم Dual Detect Optical VR  است که با بهبود عملکرد VR موجب کاهش تکانهای دوربین می شود و به ایجاد وضوح و شفافیت در عکس نهایی کمک می کند و حتی در فایل های ویدیویی نیز موجب کاهش تکانهای دوربین و در نتیجه تصویری ایستا و شفاف می شود. عملکرد VR تنها به ارتقا کیفیت عکس ها هنگام زوم منجر نمی شود، بلکه  در شرایط نوری اندک نیز به بهبود عملکرد دوربین می انجامد.

 

 

البته باید در اینجا اذعان کرد که با وجود زوم زیادی که دوربین نیکون Nikon Coolpix B700 دارد ولی وزن آن به نسبت جثه اش چندان زیاد نیست که باعث دشواری کار عکاسی برای کاربر گردد. این دوربین 565 گرم وزن دارد و از گریپی عمیق و کاملا مطمئن برخوردار است که می تواند هندلینگ دوربین در دست کاربر را کاملا راحت و آسان سازد. در قسمت فوقانی این دوربین پیچ تنظیم حالات عکاسی PASM ، دکمه ی آزاد سازی شاتر ، دکمه روشن و خاموش وجود دارد . فلاش داخلی، ورودی کابل میکروفن از دیگر امکاناتی هستند که بر لبه ی فوقانی تعبیه شده اند.

 

نکته دیگری که حایز اهمیت است این است که در قسمت پشتی دوربین علاوه بر پیچ تنظیم ، دکمه ی اختصاصی فیلمبرداری و دیگر دکمه های همیشگی یک صفحه نمایش 3 اینچی متحرک با رزولوشن 921 هزار نقطه وجود دارد که پوشش 100 درصدی هنگام عکسبرداری را ایجاد میسازد. چشمی این دوربین نیز 0.2 اینچ است و  رزولوشن 921 هزار نقطه ای و پوشش دهی 100 درصدی دارد.

 

یکی از قابلیت های جالب دوربین نیکون Nikon Coolpix B700 این است که حساسیت متغیری برای کارایی مختلف دارد .وقتی دوربین Nikon Coolpix B700 روی حالات PSAM قرار گیرد حساسیت دوربین در محدوده ی 3200-100 و در دیگر حالات عکاسی در محدوده ی 1600-100 قرار می گیرد. بسته به این حالات عکاسی سرعت شاتر نیز در محدوده ی 15 تا 4000/1 ثانیه تغییر می کند.  این دوربین توانایی گرفتن عکس هایی با فورمت Row (5 فریم بر ثانیه در 5 شات پی در پی ) نیز دارد.

 

حتما بخوبی میدانید که ، سرعت کارت حافظه ای که به کار برده می شود بر سرعت عکاسی براست اثرمی گذارد.  در کنار دوربین مسافرتی Nikon A900  که زوم 35 برابری دارد و بدنه ای بسیار کوچک و کم جا و نخستین دوربین کامپکت نیکون است که فیلمبرداری با فورمت 4k انجام می دهد ، دوربین Nikon Coolpix B700 نیز نخستین دوربین سوپر زوم نیکون است که قادر است فیلمبرداری 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام دهد . همچنین این دوربین قادر است فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت 60 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری اچ دی با سرعت 120 فریم بر ثانیه انجام دهد .

 

 

 

در اخر باید گفت که Snapbridge  سیستمی است که در دوربین های نیکون بدین نام خوانده می شود و منظور از آن پلی است که بین دوربین و گوشی های هوشمند و تبلت ها ایجاد می گردد و از طریق آن اطلاعات و فایل ها و داده ها مورد نظر از دوربین به گوشی و تبلت منتقل می شود. این امکان از طریق WiFi  و NFC ایجاد می شود. این سیستم در دوربین نیکون Nikon Coolpix B700 نیز وجود دارد و راحتی لازم را برای کاربر در جهت انتقال فایل ها به گوشی و ویرایش و اشتراک گذاری آنها فراهم می سازد. ضمن آنکه بدین ترتیب می توان از دیوایس های هوشمند همچون گوشی یا تبلت برای کنترل از راه دوربین استفاده نمود.
از بهار امسال این دوربین وارد بازار خواهد شد و قیمت آن 500 دلار برآورد شده است. منتظر نقد و بررسی های بیشتر در خصوص این دوربین از طریق همین سایت باشید .

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X