حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین کانن Canon Vixia HF M500

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

بطور خلاصه باید بگوییم که دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا HF M500 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری خانگی کانن می‌باشد که از طراحی زیبا و نوینی استفاده میکند. کانن Vixia HF M500 که خیلی کوچک و شیک ساخته شده، از قابلیت های بسیار خوبی چون توانایی ضبط ویدیویی Full HD، پردازشگر تصویر DIGIC DV III، مودهای فیلم برداری Smart Auto و مودهای دستی، لنز با توانایی زوم 10 برابر و نمایشگر 3 اینچی لمسی برخوردار است. در ادامهبه نقد و بررسی مقدماتی این دوربین خواهیم پرداخت.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 در رده‌ی دوربین‌های خانگی یا سطح مبتدی کمپانی کانن می باشد. ادوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 مجهز به سنسور تصویر 2.37 مگاپیکسلی است که قابلیت ضبط ویدیویی Full HD را به آن داده است. ویدیوها در دو فرمت AVCHD و MPEG4 ضبط می‌شوند که دومی برای کار کردن بر روی کامپیوتر و وب آسان تر می باشد.

فیلم‌ها و عکس‌ها فقط می‌توانند بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره گردند و هیچ گونه حافظه‌ی داخلی وجود ندارد. خوشبختانه سنسور تصویر حساسیت بسیار زیادی به نور داراست و کمینه‌ی نوری 0.1 لوکس را می‌تواند ثبت نمایدد. صدا نیز به صورت Dolby Digital AC-3 ضبط می‌شود.

مشخصات اصلی کانن Vixia HF M500

  • مشخصات کلی کانن Vixia HF M500: – ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌ی خارجی
  • مشخصات حسگر کانن Vixia HF M500:  و تصویر حسگر CMOS با دقت 2.37 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری کانن Vixia HF M500:  کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
  • لنز کانن Vixia HF M500 : کانن 6.1 تا 61 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
  • صفحه نمایش کانن Vixia HF M500:  صفحه نمایش 3.0 اینچ230,000 پیکسل
  • ورودی و خروجی های کانن Vixia HF M500:  – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
  • سایر قابلیت های کانن Vixia HF M500:  فلاش 1.2lx لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی

 
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500از مودهای فیلم برداری بسیار خوبی بهره می‌برد. از آن جایی که یک دوربین فیلم برداری آماتوری می باشد،در نتیجه مجهز به مود فیلم برداری اتوماتیک هوشمند یا همان Smart Auto می‌باشد. وقتی دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 را بر روی این مود قرار می‌دهید، دوربین شما به یک دستگاه کاملا خودکار تبدیل می‌گردد.

 

باید در اینجا بگوییم که برای فیلم برداری کافی است که دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سوی سوژه نشانه بروید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها گرفته شوند. در ضمن قابلیت تغییر سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم نیز وجود دارد که این برای فیلم برداری خلاقانه تر و حرفه‌ای تر می‌باشد. همچنین عمل فوکوس را نیز می‌توانید به صورت دستی بر عهده بگیرید.

در ضمن شما مقادر هستید فیلم هایی که گرفته اید را از طریق پورت و کابل HDMI بر روی HDTV مشاهده نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500مجهز به لنز با قابلیت زوم 10 برابر است. کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/1.8 می‌باشد. این لنز فواصل کانونی معادل 43.6-436 میلی متر را پوشش می‌دهد که البته باعث می‌شود در 43.6 میلی متر چندان لنز وایدی نباشد و میدان دید محدودی را در بر گیرد. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 مجهز به فن آوری لرزش گیر اپتیکال intelligent O.I.S می‌باشد که از تاثیر زیاد اثر لرزش دست شما در فیلمی که می‌گیرید جلوگیری می‌کند. همچنین این دوربین زیبا مجهز به نمایشگر 3 اینچی لمسی با رزولوشن 230,000 پیکسل است و بیشتر کنترل‌های دوربین را می‌بایست از طریق همین نمایشگر بر عهده بگیرید.

روی هم رفته باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M500 دوربین فیلم برداری بسیار خوب دیگری از کمپانی کانن می باشد که کاملا کوچک و سبک ساخته شده و در ضمن از امکانات و فن آوری‌های پیشرفته و خوبی بهره برده می باشد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X