حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Canon IXUS 120 IS

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن به نام Canon IXUS 120 IS را بررسی کنیم. این دوربین در سال 2009 به بازار عرضه شد.

دوربین کانن IXUS 120 IS  با لنز 28 میلیمتر زاویه بازی که دارا می باشد و قابلیت زوم اپتیکال 4X را دارد و می تواند همراه خوبی برای شما در هر لحظه از زندگی باشد. این دوربین دارای یک حسگر تصویر 12.1 مگاپیکسلی است و دارای فناوری هایی نظیر تشخیص صحنه می باشد. دوربین کانن IXUS 120 IS در بخش منوی خود دارای سیستمی به نام Hints& Tips می باشد که درباره ی تنظیمات دوربین به طور خلاصه و کاملا مفید توضیحاتی را ارایه می کند. کانن IXUS 120 IS توانایی ضبط فیلم با کیفیت HD 720p را دارد و با خروجی HDMI می توان آن ها را بر روی HDTV و با کیفیت بالا مشاهده کرد.

دوربین Canon IXUS 120 IS باریک ترین دوربین با لنز زاویه باز (wide angle) IXUS می باشد که تا به امروز به بازار عرضه شده است. کوچک و بسیار خوش فرم است و برای جای گرفتن در جیب و یا کیف دستی بسیار مناسب می باشد. این دوربین فقط 120 گرم وزن دارد و ابعاد آن در حدود 20 × 55 × 89 میلی‌متر می باشد.

دوربین کانن IXUS 120 IS باریک ترین IXUS دیجیتال است که تاکنون روانه ی بازار گشته و در کل دوربینی بسیار مستحکم در بدنه ای شیک و زیبا می باشد. کوچک و بسیار خوش ساخت است و برای جای گرفتن در جیب و کیف های دستی بسیار مناسب می باشد. می توانید در هر کجا که باشید به سرعت آن را در آورده و با لنز میدان دید باز 28 میلیمتری، زوم اپتیکال و دیجیتال 4X، سنسور 12.1 مگاپیکسلی آن تصاویر خیره کننده ای را تهیه بکنید. با کیفیت بالای 12.1 مگاپیکسلی که این دوربین ارائه می کند کاربر می تواند عکس هایش را در اندازه های بسیار بزرگ چاپ کند و یا آن را به قسمت های مختلف crop کند بدون اینکه اندکی از کیفیت آن کاسته شود. سپس می توانید تمام عکس های گرفته شده ی خود را به راحتی بر روی مانیتور 2.7 اینچی 230،000 رنگ بسیار درخشان آن مشاهده نمایید.

همانند دوربین IXUS 200 IS، این دوربین نیز دارای امکاناتی نظیر Smart Auto و Scene Detection می باشد. با کمک این فناوری ها دوربین می تواند به طور خودکار نوع صحنه را تشخیص بدهد و تنظیمات را برای آن وضعیت خاص لحاظ کند. این وضعیت ها شامل تشخیص چهره، حرکت، فاصله، رنگ، نور و نیز نوع صحنه می باشد که دوربین خود تمام این کارها را انجام می دهد و دیگر نیاز نیست که شما نگران آن ها باشید. IXUS 120 IS دارای سیستم Hint & Tips می باشد که نحوه و عملکرد تنظیمات دوربین را به طور خلاصه بر روی منو به نمایش می گذارد. فناوری blink detection یا تشخیص چشمک امکان بسیار مفید دیگری است که اجازه نمی دهد تا کسی در عکس گرفته شده با چشم بسته بیفتد. اگر چنین اتفاقی افتاد دوربین به طور خودکار و بلافاصله به شما اخطار می دهد تا شما عکس دیگری تهیه کنید.

دوربین Canon IXUS 120 IS توانایی ضبط فیلمهای ویدیویی HD را نیز در کیفیت 720p دارا می باشد. همچنین با خروجی HDMI که دارد شما می توانید این تصاویر ویدیویی بسیار با کیفیت را به متصل کردن آن به یک تلویزیون HDTV یا مانیتور HD به همراه خانواده به تماشا بنشینید. این دوربین از فناوری i-Contrast بهره می برند و این تکنولوژی جدیدی است که از بوجود آمدن کنتراست زیاد در اثر نقاط درخشان صحنه جلوگیری می کند. لنز 28 میلیمتر این دوربین بسیار با کیفیت می باشد و توانایی فوکوس کردن بر روی جسمی به نزدیکی 3 سانتیمتر را دارا می باشد. دامنه ی تنظیمات ISO آن نیز از 80 تا 1600 می باشد.

در کل استفاده ی هم زمان از تکنولوژی های جدید، آسانی استفاده از آن و طراحی فوق العاده باعث شده است تا این دوربین با کیفیت ترین تصاویر را تهیه کند و نیز دوربینی بسیار مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری سریع و برای تمام اعضای خانواده باشد. اگر در جستجوی دوربینی کوچک، باریک و سبک وزن هستید که در عین حال بتواند عکس و فیلمی با کیفیت مطلوب تهیه کند و همچنین لنز واید 28 میلیمتری نیز یکی از اولویت های شما می باشد، باید گفت که بدون شک Canon IXUS 120 IS یکی از بهترین گزینه های شما می باشد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X