حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Canon PowerShot SX20 IS

در این بخش تصمیم داریم یکی دیگر از محصولات کانن را در سایت عکاسی مورد نقد و بررسی قرار دهیم.از ویژگی منحصر بفرد دوربین Canon PowerShot SX20 IS این است که از یک لنز واید با توانایی زوم 20X استفاده می کند، بدین معنا که از 28 میلیمتر اولیه در حالت زوم تبدیل به یک لنز 560 میلیمتری می شود. لنز این دوربین از موتور فرا صوت (USM) و موتور (VCM) برای فوکوس کردن و زوم کردن بی صدا استفاده می کند و این دوربین را تبدیل به دوربینی با کارکرد بسیار ساده و مطلوب کرده است.

دوربین کانن PowerShot SX20 IS با امکانات بسیار خوب و لنز تله ای که دارد برای عکاسی از طبیعت و نیز صحنه های ورزشی بسیار مناسب می باشد. برای سهولت در استفاده از آن، این دوربین دارای یک مانیتور LCD 2.5 اینچی چرخنده است و به عکاس فرصت خوبی می دهد تا بتواند به بهترین شکل کادر بندی تصویر خود را انجام دهد.
صفحه نمایش LCD آن نیز برای مواقعی که از حالت فیلم برداری استفاده می کنیم بسیار کارآمد می باشد. Canon PowerShot SX20 IS توانایی ضبط ویدیویی HD با کیفیت 720p را دارا می باشد و دکمه ی کارآمدی نیز برای دسترسی سریع به حالت فیلمبرداری دارد، نیز می تواند در حین ضبط فیلم عکس برداری نیز بکند.

Canon SX20  مجهز به خروجی مینی HDMI نیز است و بدین معناست که می توان آن را به تلویزیون هایی که قابلیت خواندن آن را دارند متصل کرد و ویدیوها را تماشا کرد. خروجی HDMI بسیار کارآمد می باشد و توانایی پخش با کیفیت بسیار عالی فیلم های ضبط شده بر روی تلوزیون را دارد.

در این دوربین ترکیب سنسور CCD 12.1 مگاپیکسلی با پردازش گر تصویر DIGIC4 کانن باعث می شود تا تصاویر فوق العاده ای بدست آید و همچنین کاهش نویز زیادی را در تصاویر مشاهده می کنید. یک لرزش گیر اپتیکال تصویر(IS) بسیار کارآمد نیز در این دوربین وجود دارد که به بالا رفتن کیفیت تصاویر و جلوگیری از محو شدگی آن ها در حین لرزش دست کمک شایانی می کند.
در دوربین دیجیتال کانن SX20 IS ، عکاسان با تجربه تر می توانند تنظیمات دوربین را به طور تمام دستی در اختیار بگیرند و خود شاهد تصاویر گرفته شده توسط تنظیماتی باشند که خودشان انجام داده اند، بنابراین SX20 IS تبدیل به دوربینی شده است که برای هر فردی در هر سطحی از تجربه قابل استفاده و مهیج می باشد.

برای اینکه Canon PowerShot SX20 IS به دوربینی تبدیل شود که کارکردن با آن برای مبتدیان بسیار راحت باشد این دوربین از مدل جدیدتر فناوری Smart Auto استفاده می کند که توانایی بسیاری در تشخیص صحنه، نور، رنگ و دیگر ویژگی های تصویر دارد و می تواند تنظیمات خود را بر اساس آن ها به طور خودکار انجام بدهد. این سیستم چهره ها، فاصله، نور و رنگ را تشخیص می دهد و می تواند از بین 22 صحنه یکی را به طور اتوماتیک انتخاب کند.

مشخصه‌ی تشخیص چهره در این دوربین با اولویت AF/AE/FE/WB می‌تواند به صورت اتوماتیک حداکثر تا 35 چهره را در داخل کادر دوربین و درست پیش از تنظیم فوکوس، نوردهی، فلاش و تراز سفیدی تشخیص دهد و به این ترتیب، کیفیت تصاویر شما تضمین می‌شود. این مشخصه قادر است چهره‌ی سوژه‌ی اصلی را نیز تشخیص دهد. و در صورتی که هیچ یک از چهره‌ها به عنوان صورت اصلی کادر تعیین نشده باشند، به صورت AiAF نه نقطه‌ای عمل خواهد کرد. قابلیت Face Select & Track نیز به کاربر امکان می‌دهد تا یک صورت به خصوص را به عنوان سوژه‌ی اصلی عکاسی تعیین کرده، آن را ردگیری کند. زمان‌سنج FaceSelf-Timer نیز برای عکاسی‌های دسته‌جمعی به کار می‌رود. فقط کافی ست زمان مورد نظر را تنظیم کنید تا عکس شما گرفته شود.

پردازش‌گر به کار رفته در دوربین کانن PowerShot SX20 IS از نوع DIGIC 4 می‌باشد که طراحی جدیدی دارد. به کمک این پردازش‌گر عمل‌کردی سریع و بی‌صدا خواهید داشت. تکنولوژی‌های هوشمندی نیز در نظر گرفته شده که همگی در کنار هم به داشتن یک کیفیت مطلوب کمک می‌کنند.
تکنولوژی Motion Detection نیز قابلیت دیگری است که در Canon SX20  ارایه شده است. این قابلیت با ثبت حرکات سوژه و دوربین و تنظیم اتوماتیک حساسیت (ایزو) از محوی تصویر جلوگیری کرده، به داشتن عکس‌های شارپ کمک می‌کند. قابلیت Servo AF نیز مشخصه‌ی دیگری است که به صورت پیاپی بر روی حرکت سوژه فوکوس می‌کند و همین امر از میزان محوی تصویر کم می‌کند.
دوربین Canon PowerShot SX20 IS به دکمه‌ی مخصوصی برای چاپ یا همان Print مجهز شده که به کمک آن به گزینه‌های مختلف چاپ در منوی دوربین مستقیما دست‌رسی خواهید داشت. دکمه‌ی Print/Share نیز به کاربر امکان می‌دهد تنها با فشار دادن دکمه‌ی چاپ تصاویر خود را بر روی تمام سیستم‌های مبتنی بر Windows یا Mac آپلود کنید. PictBridge نیز قابلیت دیگری است که در آن از تمام چاپ‌گرهای سازگار با PictBridge پشتیبانی می‌شود و دیگر برای چاپ عکس‌ها به داشتن یک کامپیوتر نیاز نخواهد بود.

نکته‌ی دیگری که در مورد دوربین کانن SX20 IS می‌توان به آن اشاره کرد منوی چند زبانه‌ی دوربین است. این منو از 26 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند که عبارت‌اند از: انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، هلندی، دانمارکی، فنلاندی، ایتالیایی، نروژی، سوئدی، اسپانیایی، چینی ساده، چینی باستان، ژاپنی، روسی، پرتغالی، کره‌ای، یونانی، لهستانی، چک، مجارستانی، ترکی، تایلندی، عربی، رومانیایی و اوکراینی. پیش‌بینی می‌شود در پاییز سال 2008 میلادی زبان فارسی هم به این زبان‌ها اضافه شود.

شایان ذکر است در دوربین SX20 IS علاوه بر پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی SD، SDHC و MMC، از فرمت‌های MMCplus و HC MMCplus نیز پشتیبانی می‌شود. یک کارت 32 مگابایتی نیز به همراه دوربین ارایه شده است.
در نهایت این دوربین را به علاقه مندان جدی عکاسی و افرادی که مایلند در کلیه شرایط اعم از طبیعت، محیط های بسته، صحنه های ورزشی و یا سوژه های صنعتی عکسهایی خلاقانه بگیرند وهمچنین فیلمبرداری بسیار با کیفیت نیز یکی از اولویت های آنها می باشد، توصیه می کنیم. این دوربین با دارا بودن امکان اعمال تنظیمات کاملا دستی و کاملا اتوماتیک و نیز زوم اپتیکال بسیار بالا، برای هر دو دسته از کاربران تازه کار و یا حرفه ای ها پیشنهاد می شود.

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X