حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین Canon Powershot SX400 IS

تصمیم داریم یکی دیگر از محصولات کانن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که امیدواریم مورد توجه شما کاربران سایت سایت عکاسی قرار بگیرد.

برای ما دقیقا معلوم نیست که Powershot SX400 IS مدل ارزان‌تر شده SX510 است یا مدل ارتقا یافته SX170 که با ظاهر شبه SLR به بازار عرضه شده است. به هر حال هدف شرکت بزرگ کانن هر چه که بوده نتیجه نهایی آن دوربینی است در کلاس دوربین‌های شبه SLR با بزرگنمایی 30 برابری و رزولوشن 16 مگاپیکسل که می‌تواند به صورت HD فیلم‌برداری کند. نکته‌ای که این دوربین را از SX510 متمایز می‌سازد عدم وجود کنترل‌ها و تنظیمات دستی بر روی این مدل است تا جایی که حتی  SX400 IS فاقد پیچ تنظیم مود های عکاسی بوده و ما را به یاد SX600 می‌اندازد.
شکل ظاهر Canon Powershot SX400 IS با توجه به شباهت استیل بدنه آن به دوربین‌های DSLR جذاب بوده و مواد به کار رفته در بدنه آن بسیار با کیفیت مستحکم هستند. گریپ طراحی شده بر روی بدنه این دوربین در دست گرفتن آن را بسیار راحت نموده و شما قادر خواهید بود با یک دست نیز عکاسی کنید هرچند با توجه به لنز نسبتا دراز به کار گرفته شده در این دوربین، عکاسی با یک دست را در فواصل کانونی بالا توصیه نمی‌کنیم.

Canon Powershot SX400 IS از یک سنسور CCD با دقت 16 مگاپیکسل استفاده می‌کند. اندازه این سنسور 1/2.3 اینچ است. کار پردازش اطلاعات دریافت شده توسط این سنسور را یک پردازنده نه چندان به روز Digic 4+ انجام می‌دهد. واقعا جای تاسف دارد که دوربینی که در سال 2014 معرفی می‌شود به پردازنده دو نسل قبل کانن مجهز باشد!

 

لنز به کار گرفته شده در این دوربین کاملا مشابه لنز استفاده شده در SX510 IS بوده   و با داشتن توانایی بزرگنمایی 30 برابری در کنار دامنه فاصله کانونی 24-720 میلی‌متر   و همچنین کمینه نسبت کانونی که در وایدترین حالت خود در 24 میلیمتر با F/3.4 آغاز می‌شود و در 720 میلی‌متری با F/5.8 در انتهای دیگر خود پایان می پذیرد، به سامانه لرزشگیر اپتیکال کانن نیز مجهز است.

نمایشگر 3 اینچی این دوربین نیز با دقت نسبتا پایین 230 هزار نقطه وظیفه نمایش عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین را به عهده دارد که البته به عنوان منظره یاب نیز ایفای نقش می‌کند. البته برخلاف دقت پایین این نمایشگر کیفیت آن در حد خوب و قابل قبولی می‌باشد.

 

 

با توجه به مشخصات این دوربین نظیر استفاده از سنسور CCD و پردازنده تاریخ گذشته Digic 4+ در این دوربین ما انتظار بالایی از این دوربین نداشتیم که نتیجه تست‌های صورت گرفته با این دوربین نیز پیش‌بینی‌های ما را تایید کرد. زمان نسبتا طولانی پروسه ثبت هر عکس که سرانجام باعث ثبت زمان عکاسی پیاپی بسیار ضعیف 0.8 فریم بر ثانیه شد در کنار عملکرد نسبتا ضعیف سامانه فوکوس خودکار این دوربین در محیط‌های کم نور باعث مایوس شدن ما شدند. هرچند استفاده از یک LED سفید رنگ برای تامین نور کمکی فوکوس کمک زیادی به فوکوس خودکار این دوربین می‌کرد اما باز هم در بسیاری از صحنه‌های کم نور فوکوس این دوربین شکار می‌شد.

دیگر نکته منفی در کارنامه این دوربین نیز فیلم‌برداری آن می‌باشد. توانایی فیلم‌برداری HD برای یک دوربین امروزی در چنینی رده ای چندان جذاب نیست حال حداکثر سرعت فیلم‌برداری 25 فریم بر ثانیه را نیز به آن بیفزایید!

  • نتیجه گیری

در پایان باید گفت که هرچند ساخت این دوربین توسط سازنده بزرگی نظیر کانن مایه تاسف است، اما حتی SX400 نیز از بسیاری از دوربین‌های سازندگان دیگر بهتر است و نتایج به‌دست‌آمده در حد قابل‌قبول هستند. این دوربین را با توجه به عدم وجود تنظیمات دستی می‌توان به علاقه‌مندانی که به زوم بالا احتیاج دارند توصیه نمود. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید این دوربین به دوربینهای دیگر هم خانواده کانن SX270 و SX510 نیز نگاهی داشته باشید.

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X