حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین فوجی فیلم Fujifilm FinePix F80EXR

دوربین FinePix F80EXR دوربین واقعا زیبا، باریک و شفاف است. یکی از این ویژگی‌های این دوربین فن‌آوری EXR مشهور فوجی فیلم است که در دوربین‌های کامپکت و خودکار فوجی فیلم استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های دوربین فوجی فیلم Z80EXR می‌توان به لنز واید Fujinon با زوم اپتیکال 10x، سنسور تصویر 12 مگاپیکسلی EXR، صفحه نمایش 3 اینچی Hi-Contrast، فن‌آوری تشخیص چهره، تشخیص دهنده‌ی حیوانات اهلی و ضبط ویدیویی 720p HD اشاره کرد. دوربین F80EXR فوجی فیلم از لایه‌ای فلزی و بدنه‌ی لاکی دوبار اندود شده ساخته شده است و تنها 28 میلی‌متر قطر دارد. این دوربین در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز موجود می‌باشد.

• فن‌آوری تشخیص چهره
کاربر می‌تواند حداکثر تا 8 چهره را با نام و موضوعات برای دوربین تعیین نماید تا دوربین به طور خودکار فوکوس و نوردهی را برای این افراد خاص تنظیم نماید. بعلاوه کاربر می‌تواند در بازبینی عکس‌ها نیز از این روش استفاده کند و از طریق چهره و نام افراد عکس آن‌ها جستجو کند. با مقایسه بین مدل‌های دیگر از دیگر تولید کننده‌ها متوجه می‌شویم که این دوربین سرعت بالاتری در تشخیص چهره دارد.

 

• سنسور تصویر قدرتمند 12 مگاپیکسلی EXR

دوربین‌های کامپکتی که از قدرت زوم بالا برخوردارند، به طور طبیعی دارای سنسور تصویر کوچکتری می‌باشند که نقطه ضعف چنین سنسورهایی شرایط نوری ضعیف است. برای حل این مشکل فوجی فیلم سنسور تصویر جدید و پیشرفته‌ی EXR خود را معرفی کرده است که این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده کیفیت بالایی را در تصویر ارایه می دهد. این سنسور در حقیقت از چشم انسان پیروی می‌کند و در مود HR(High Resolution) توانایی ثبت جزئیات در حد بسیار بالا را دارد. این دوربین همچنین در نور کم و با استفاده از فن‌آوری مود SN (High Sensitivity And Low Noise) عملکرد بسیار خوبی دارد و در شرایط نوری با کنتراست بالا با استفاده از مود DR (Wide Dynamic Range) عمل می‌کند.
• ویژگی‌های دوربین
دوربین FinePix F80EXR پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود یعنی FinePix F70EXR داشته است. این پیشرفت‌ها به خصوص در زمینه‌های رنگ، طراحی، کیفیت تصویر و فن‌آوری‌های عکاسی بوده‌اند. فوجی فیلم F80EXR از فن‌آوری پیشرفته‌ی EXR و توانایی زوم دیجیتال 10X بهره می‌برد. از جمله پیشرفت‌های دیگر فن‌آوری تشخیص چهره و ضبط ویدیویی HD بوده‌اند.

• لنز زوم 10x در F70EXR
برای همخوانی با سنسور تصویر EXR، این دوربین مجهز به لنز واید، پیشرفته و با کیفیت 10x زوم Fujinon می‌باشد. این لنز معادل 27-270mm می‌باشد. این لنز از اندود پیشرفته و کامل EBC برای جذب حداکثر نور و به وجود آمدن حداقل درخشش ناشی از برخورد پرتوهای نور به قسمت خارجی لنز بهره می‌برد.

• ضبط ویدیویی HD در F70EXR
دوربین فوجی فیلم F80EXR توانایی ضبط ویدیویی 720p HD با کیفیت بسیار بالایی را دارد. این دوربین از یک پورت خروجی Mini HDMI بهره می‌برد و با استفاده از خروجی HDMI می‌توان تصاویر گرفته شده را بر روی HDTV مشاهده کرد.

 

• فن‌آوری تشخیص حیوانات خانگی
برای افرادی که علاقه‌مند به عکاسی از حیوانات خانگی‌شان هستند این دوربین قادر به تشخیص همزمان 10 چهره از سگ و گربه می‌باشد تا بهترین فوکوس و نوردهی را همواره برای آن‌ها تنظیم نماید. این فن‌آوری با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای قادر به تمایز بین صورت حیوانات مختلف می‌باشد و می‌تواند آن‌ها را در حالی که در حال جنب و جوش هستند دنبال کند.

 

• تشخیص چهره و از بین برنده‌ی سرخی چشم:

برای بدست آوردن بهترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها از چهره‌ی انسان این دوربین مجهز به فن‌آوری تشخیص چهره می‌باشد. همچنین توانایی این را دارد که به طور خودکار سرخی چشم به وجود آمده از نور فلاش را از بین ببرد.

• لرزش‌گیر تصویر دوتایی:

دوربین‌های کامپکت با توانایی زوم بالا نیاز بیشتری به لرزش‌گیر تصویر دارند. به خصوص هنگام عکاسی در شرایط نوری ضعیف‌تر این نیاز بیشتر می‌شود. سنسور تصویر دوربین F80EXR از لرزش‌گیر مکانیکی بهره می‌برد. به علاوه دوربین توانایی تشخیص حرکت سوژه را دارد تا سرعت شاتر را متناسب با آن بالا ببرد تا کم‌ترین تارشدگی تصویر ایجاد شود.

• ویژگی‌ها در F70EXR
• فلاش هوشمند: این دوربین از سیستمی بهره می‌برد که به طور خودکار توانایی تنظیم نور خروجی فلاش را دارا می‌باشد و به طور هوشمند و با توجه به سوژه و شرایط نوری قدرت فلاش را کم و زیاد می‌کند. برای مثال در عکاسی ماکرو یا از فاصله‌ی خیلی نزدیک اگر نور فلاش زیاد باشد باعث سفیدشدگی تصویر می‌شود ولی با کنترل هوشمند از این کار جلوگیری می‌شود.

• صفحه نمایش 3 اینچی:

نمایشگر یک دوربین اهیمت بالایی دارد. هم برای مشاهده پیشنمایش و هم برای بررسی تصویر پس از ثبت آن. این دوربین مجهز به صفحه نمایش 3 اینچی Hi-Contrast 230,000 پیکسل می‌باشد. چنین صفحه نمایش‌های Hi-Contrast قابلیت بسیار خوبی را در زیر نور آفتاب از خود به نمایش می‌گذارند

خصوصیات دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس F80EXR (FinePix F85EXR)

  • تاریخ معرفی به بازار: Feb 2, 2010
  • اندازه سنسور : (6.4 x 4.8 mm)
  • پیکسل های موثر : 12 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 27–270 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F3.3–5.6
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X