حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی دوربین بریج یا شبه اس ال آر Fujifilm Finepix HS55 EXR

فوجی فیلم HS55 EXR نام دوربین جدید بریج یا شبه SLR این شرکت می باشد. HS55 در حقیقت مدل جدیدتر HS30 است که به همراه دوربینی به نام HS35 به بازار معرفی شده. HS55 مجهز به لنزی قدرتمند با توانایی زوم 42 برابر است و از این لحاظ از HS35 و مدل های پیشین کاملا قدرتمندتر می باشد. اساسا بیشتر تفاوت HS55 با HS30 نیز در همین لنز می باشد. لنز 24-1000 این دوربین در حالی زوم 42 برابر را ارائه می دهد که کمینه ی نسبت کانونی آن بر روی همان f/2.8-5.6 باقی مانده است. این دوربین هم از سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی EXR CMOS بهره می برد.

 

این دوربین از لنز 1000-24 میلیمتر و بزرگنمایی اپتیکال 42 برابر برخوردار می باشد و کاربران میتوانند از تمام سوژه ها با بهترین و زیباترین زاویه دید عکسبرداری کنند زیرا HS55فوجی  لرزش گیر اپتیکال بهره مند است و قابلیت خلق عکس های شفاف و واضح را فراهم میکند.

HS55 مدل بعدی HS30 است و به همراه HS35 معرفی شده. این دوربین از نظر ظاهری شباهت خیلی زیادی با HS30 دارد. فلسفه ی طراحی و حتی کنترل ها همان است و فقط مقداری تفاوت قالب در آن ها دیده می شود. عمده ی این تفاوت قالب را نیز می توان به دلیل لنز قدرتمندتر دانست.

از پشت که به این دو دوربین بنگریم، تفاوت بیشتر است. HS30 هم نمایشگر چرخنده داشت ولی از آن چرخنده هایی که فقط رو به سمت بالا و پایین گردش می کنند. این در حالیست که نمایشگر چرخنده ی HS55 از نوع تک لولا در سمت چپ می باشد و به هر سویی می گردد. همین نیز باعث شده که ردیف دکمه های سمت چپ نمایشگر بر روی HS55 حذف شوند. مقداری تفاوت نیز در کنترل ها و طراحی پشتی مشاهده می شود تا بیشتر ما را به یاد DSLR های سطح مبتدی کانن بیندازد. این را نیز بیفزاییم که هرچند ظاهرا که چشمی الکترونیکی به کار رفته بر روی این دوربین تقریبا همان چشمی الکترونیکی مدل پیشین می باشد ولی مقداری بر رزولوشن نمایشگر افزوده شده است.

از دیگر نقطه نظرات این دو دوربین شباهت بیشتری با یکدیگر دارند. نخست سنسور تصویر است که دست کم از نظر مشخصاتی چون مگاپیکسل و اسم تغییری نداشته. این دوربین هم دارای سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی EXR CMOS می باشد که توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم بر ثانیه و فیلم برداری Full HD را به آن می دهد. عکاسی 3D را نیز بیفزایید. توانایی عکاسی در فرمت خام RAW نیز باعث می شود که این دوربین همانند مدل پیشین مورد توجه کسانی که خیلی جدی عکاسی می کنند قرار گیرد. می توان گفت که مورد خاص دیگری برای گفتن درباره ی این دوربین وجود ندارد. ولی خوشحالیم که هرچند HS30 نسبت به HS20 تغییرات چندانی نداشت، ولی دست کم HS55 تغییری بنیادین را در لنز داشته تا باعث شود این دوربین در بین شبه SLR های سطح نخست قرار گیرد.

 

قابلیت دوربین فوجی فیلم HS55 FUJI FILM :

  • دارای لنز 1000-24 میلی متری
  • قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 42 برابر
  • دارای کمینه ی کانونی F/2.8-5.6
  • توانایی بهره مندی از فلاش POP UP
  • دارای عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم بر ثانیه
  • قابلیت عکسبرداری در حالت ماکرو
  • دارای فوکوس دستی و اتوماتیک
  • دارای خروجی HDMI و USB
  • دارای تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند
  • توانایی فیلم برداری FULL HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • دارای صفحه نمایش 3 اینچی با رزولوشن 92000 پیکسل-LIVE VIEW
  • دارای حسگر CMOS EXR با کیفیت 16 مگاپیکسل
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X