حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین Fujifilm FinePix JZ250 مناسب کاربران خانگی

همانطور که میدانید فوجی فیلم از پرکارترین تولیدکنندگان دوربین های عکاسی است. این شرکت اخیرا نیز دوربین دیگیری برای علاقه مندان عکاسی عرضه کرده است. Fujifilm FinePix JZ250 از بدنه ای بسیار شیک و کوچک بهره مندند و در 6 رنگ متفاوت مشکی ، سفید ، صورتی ، قرمز و آبی و بنفش به بازار عرضه شده است.  بیشک فوجی با تولید این دوربین ها کاملا کاربری خانگی را هدف گرفته چراکه استفاده از آنها بسیار آسان است و دوربینی ایده ال برای تمامی اعضای خانواده است و البته با تنوع رنگی که دارد میتوانید بسته به سلیقه تان رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر درباره این دوربین صحبت خواهیم کرد.
صفحه این دوربین رنگی از نوع TFT در سایز 3 اینچ است که  به‌عنوان تصویریاب هم میشه  از آن استفاده کردو عکس‌هایی که با آن گرفتید میتوانید ببینیددقت این صفحه‌نمایش نقطه و دارای تصویر زنده Live View است.
JZ250 دارای خروجی USB، خروجی تلویزیون و PictBridge است.وبه امکانات دیگرمی‌توان به میکروفون داخلی و اسپیکر داخلی اشاره کرد. عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده با این دوربین بر روی کارت حافظه‌ی SD , SDHC, SD XC ثبت می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مود های مختلف عکس‌ها و فیلم‌های متنوع  بگیرید. این دوربین از باتری یون لیتیومی قابل شارژ مدل NP-45A تغذیه می‌کند.
فوجی‌فیلم شناخته‌شده، یک شرکت چندملیتی عکاسی ژاپنی است که نام کامل آن Fujifilm Fujifuirumu Kabushiki-kaisha است که در توکیو تأسیس شد.
بیشتر فعالیت‌های فوجی‌فیلم درزمینهٔ توسعه و تولید و فروش و خدمات فیلم‌های رنگی و دوربین‌های دیجیتال و وسایل ظهور عکس، کاغذ رنگی، مواد شیمیایی ظهور و سایر وسایل عکاسی است.

دوربین فوجی فیلم FinePix JZ250 که یک دوربین کوچک و خوش فرم است توانسته بخاطر کیفیت خوب عکس در پکیجی باقیمتی مناسب مشتریان بیشتری جذب کند این دوربین گزینه بسیار مناسبی برای کسانی که میخواهندیک دروبین باقیمت پایین وجمع وجور وباکیفیتی مناسب داشته باشد ب شرکت فوجی با ارائه دوربین JZ250 خود بار دیگر نشان داد که علاوه بر توانایی ساخت دوربین‌های بالا رده و کامپکت سطح پیشرفته در ساخت دوربین‌های کامپکت ارزان‌قیمت نیز تبحر دارد.

 

جنس بدنه‌یFinePix JZ250 از فلز است. این دوربین بدون باتری و کارت حافظه 118 گرم و با باتری و کارت حافظه 135 گرم وزن دارد و در ابعاد 100.3 × 56 × 24 میلی‌متر است. با روشن شدن دوربین لنز آن به سمت بیرون باز می‌شود. وقتی از روبرو دوربین را ببینید، فلاش درست بالای لنز در سمت چپ دوربین قرارگرفته است. صفحه‌نمایش در پشت دوربین است و در کنار آن دکمه رکورد و دکمه‌های منو و تنظیمات قرارگرفته است. در بالای دوربین دکمه خاموش و روشن و دکمه شاتر قرارگرفته است. در زیر دوربین درگاه USB قرار دارد. در کنار بدنه سمت راست دو شکاف کوچک قرار دارد که برای نصب بند دستی یا بند گردنی است.

لنز این دوربین از نوع Fujinon Lens بافاصله کانونی 25-200 میلی‌متر و محدوده دیافراگمF2.9 تا F5.9 است. لنز JZ250 دارای 8 برابر بزرگنمایی اپتیکال و 7.2 برابر بزرگنمایی دیجیتال است. این لنز دارای لرزشگیر  تصویر لنز (Image stabilizer: Lens Shift Type) است که تا حدودی جلوی لرزش دست را می‌گیرد. حداقل فاصله فوکوس نرمال این لنز در حالت واید 30 سانتیمتر و در حالت تله 90 سانتیمتر و فوکوس حالت ماکرو در حالت واید 5 سانتیمتر و در حالت تله 80 سانتیمتر است. نوع فوکوس این لنز : TTL contrast AF  و مودهای فوکوس آن : (Single AF / Continuous AF (SR AUTO است. یکی از ویژگی‌های این دوربین فوکوس در حالت ماکرو و زوم اپتیکال در حین فیلم‌برداری است.

 

این دوربین وزن پایین و جمع‌وجور عکس‌هاییباکیفیت عالی می‌اندازد. حسگر JZ250 از نوع CCD در اندازه  1/2.3 اینچ با دقت 16 مگاپیکسل است. نسبت ابعاد عکس آن 4:3, 3:2, 16:9 و با فرمت (JPEG (Exif Ver 2.3 است. حداکثر سرعت شاتر این دوربین 1/2000 ثانیه و حداقل سرعت شاتر آن 8 ثانیه است. حساسیت این دوربین از 100 شروع می‌شود و تا 3200 قابل‌تغییر است (3200 فقط در سایز S).
از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به زمان‌سنج خودکار 2 یا 10 ثانیه، عکاسی پی‌درپی با سرعت 0.7 فریم بر ثانیه حداکثر 3 عکس و تکنولوژی تشخیص چهره اشاره کرد. فلاش این دوربین از نوع  داخلی با برد 3 متر است که در مکان‌های تاریک نور خوبی به تصاویر می‌دهد.

مود Auto
بدو شک این مود آسان ترین مودی است که میتواند روی دوربین وجود داشته باشد . ممکن است خیلی به تنظیمات دوربین علاقه ای نداشته باشید. و با گذاشن دوربین تان در این حالت دوربین تان را تبدیل به یک دوربین مام خودکار خواهید کرد که با توج به شرایط نوری ، صحنه و دیگر پارامترهای عکاسی بهترین تنظیمات را جهت بهترین عکاسی ترتیب خواهید داد.فوجی این مود را برای عکاسان آماتور در نظر گرفته و بهتر است که همیشه تنظیمات دوربینتان در این حالت باشد.

JZ250 به‌غیراز عکاسی خوب فیلم‌های خوبی هم می‌گیرد. این دوربین باکیفیت HD با حداکثر سرعت 30  فریم بر ثانیه و با فرمت (AVI (Motion JPEG فیلم‌برداری می‌کند. این دوربین صدا را به‌صورت مونو ثبت می‌کند.
قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت HD در ابعاد 720 × 1280 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت VGA در ابعاد 480 × 640 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت QVGA در ابعاد 240 × 320 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه

فوجی فیلم با تولید این دوربین ثابت کرد که به‌غیراز دوربین‌های پیشرفته توانایی ساخت دوربین‌های ارزان‌قیمت با کارایی و امکانات خوب را هم دارد. اگر به دنبال یک دوربین خوب و ارزان‌قیمت برای عکاسی روزمره رادارید  FinePix JZ250  این دوربین یکگزینه فوق العاده خوب است. شما این دوربین را به دلیل سبک بودن و جمع‌وجور بودن می‌توانید همیشه همراه داشته باشید. وقتی این دوربین را می‌خرید داخل جعبه آن این کالاها قرار دارد: باتری لیتیومی، شارژر باتری، کابل USB، بند دوردست، دفترچه راهنما و سی‌دی نرم‌افزاری همراه دوربین.

قابلیت های Fujifilm FinePix JZ250 :

  • دارای سیستم تشخیص صحنه Auto
  • فن آوری تشخیص چهره
  • دارای ایزو 100 تا 3200
  • دارای لنز 200-25 میلیمتری و زوم اپتیک 8 برابر
  • دارای نمایشگر 3 اینچی
  • دارای لرزش گیر تصویر اپتیکال
  • در 5 رنگ متفاوت

 

اقلام همراه Fujifilm FinePix JZ250  :

  • دارای باطری لیتیومی NP-45A یا NP-45B
  • یک عدد شارژر باطری BC-45B
  • یک عدد کابل USB
  • یک عدد بند مچی
  • سی دی نرم افزاری همراه دوربین
  • دفترچه راهنمای کاربر

 

لوازم جانبی Fujifilm FinePix JZ250 :

  • باطری لیتیومی NP-45A
  • شارژر باطری BC-45W
  • کابل AV   AV-C1
  • اچ دی پلیر HDP-L1
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X