حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی دوربین الترا کامپکت Fujifilm FinePix JZ500

Fujifilm FinePix JZ500 حقیقتا تمام احتیاجات شما را بر آورده می کند و با هزینه و نیاز هر شخصی هماهنگی دارد. Fujifilm FinePix JZ500 دارای وضوح 14 مگاپیکسل سنسور CCD و صفحه نمایش 2.7 اینچی با کیفیت بالا و زوم واید 10x است. بدنه ی این دوربین دیجیتال از فلزی است و لبه های خمیده ی آن ظاهر بسیار زیبایی به دوربین داده است. FinePix JZ500  با تنها 22 میلی متر طول در رنگ مشکی و نقره ای موجود است. در ادامه بیشتر درباره این دوربین عالی صحبت خواهیم کرد

 

دوربین فوجی فیلم finepix JZ500 مدل تازه ای از دوربین کمپانی فوجی فیلم و از نوع Ultra-Compact می‌باشد. این دوربین دارای سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD، نمایشگر 2.7 اینچی و لنز 280-28 میلی‌متری با توانایی زوم اپتیکال 10X می‌باشد. همانطور که از چنین دوربینی در سال 2010 انتظار می‌رود قادر به ضبط ویدیویی 720p HD بوده و در حین فیلم‌برداری توانایی زوم اپتیکال کامل را دارد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به سیستم لرزش‌گیر دوتایی، ایزو 100 تا 1600 در رزولوشن کامل، Tracking Auto Focus، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی SD/SDHC، فن‌آوری Auto Scene Recognition برای افراد بسیار مبتدی و حتی سیستم تشخیص گربه و سگ! نام برد.

 

خصوصیات دوربین عکاسی فوجی فیلم فاین‌ پیکس JZ500 (FinePix JZ505)

  • تاریخ معرفی به بازار: Feb 2, 2010
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر : 14 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 28–280 mm
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F3.3–5.6

فیلم فاین‌ پیکس JZ500 توانایی ضبط فیلم هایی با کیفیت 720p HD با سرعت 24 فریم بر ثانیه و صدای مونو را دارد، حداکثر زمان ضبط یک کلیپ 15 دقیقه می‌باشد. البته به جز 720p HD ضبط ویدیو در رزولوشن‌های 480 × 640 پیکسل و 240 × 320 پیکسل نیز امکان‌پذیر می‌باشد. خروجی HDMI برای دیدن ویدیوها بر روی HDTV وجود ندارد ولی به جای آن می‌توان ازHD Player Kit استفاده کرد که دارای یک HD Card Reader می‌باشد که بدین طریق می‌توان دوربین را به HDTV متصل کرد و حتی کنترل از راه دور نیز دارد. دکمه‌ها و کلیدهای کنترل این دوربین بسیار بزرگ است. به خصوص دکمه‌ی Mode Dial (دکمه‌ی چرخان قسمت عقب) که با انگشت شست هدایت می‌شود. در کنار آن‌ها نشانه‌هایی چاپ شده است که کارکرد هر دکمه را به خوبی نشان می‌دهد و نیاز چندانی به مطالعه‌ی راهنما که البته فقط بر روی CD موجود می‌باشد و نسخه‌ی چاپ شده ندارد نیست.

http://tesco.scene7.com/is/image//tesco/208-4747_PI_1000021ALAL1?wid=270&hei=270

مود ها موجود بر روی این دوربین

مود Portrait : در این مود  دوربین بطور خودکار و سریع چهره را تشخیص می دهد و روی ان فوکوس، میزان نور و تراز سفیدی را تنظیم می کند.
مود  Landscape : در این مود دوربین بطور خودکار صحنه هایی از قبیل کوهستان یا ساختمان ها را شناسایی می کند و رنگ آسمان، جنگل و گلها بطور خیلی طبیعی ثبت می شوند
مود  Night : این مود مناسب مواقعی است نیاز به عکاسی در نور کم دارید ، بطور خودکار سرعت شاتر و حساسیت ISO دوربین تنظیم می شودتا تصویر تار نشود.
مود  Macro : گاهی نیاز به عکاسی ماکرو خواهید داشت . برای عکاسی از سوژه ها از فاصله نزدیک، دوربین بطور خودکار تنظیمات را انجام می دهد تا تصویر تار نشود.
 مود Night Portrait : عکاسی پرتره در شب ویژگیهای خاص خود را دارد . برای عکاسی از سوژه ها در شب یا نور کم ،  سیستم SR Auto  بطور خودکار محدوده فلاش، سرعت شاتر

 

فیلم فاین‌ پیکس JZ500 از قسمت جلو کاملا شبیه به دیگر دوربین‌های استاندارد کامپکت هست در قسمت جلو لنز دیده می شود  که در حالت خاموش و وایدترین حالت نیز کاملا با بدنه‌ی دوربین هم سطح نمی‌شود و در کل 0.75 سانتی‌متر به صورت برآمدگی از بدنه بیرون درآمده. در بالای لنز فلاش داخلی و یک لامپ LED قرار دارد. به دلیل عدم وجود دستگیره بر روی بدنه‌ی این دوربین در دست گرفتن آن کمی مشکل است. در قسمت بالای دوربین نیز دکمه‌ی پاور قرار دارد که کمی درون بدنه فرو رفته است. به محض فشردن دکمه‌ی پاور تنها 1 ثانیه طول می‌کشد تا دوربین روشن و آماده‌ی عکاسی شود که این زمان بسیار کم و عالی است. دکمه‌ی شاتر نیز در قسمت بالای دوربین قرار دارد که اهرم زوم پیرامون آن است. چیزی در حدود 4 ثانیه طول می‌کشد تا لنز از حالت واید کامل به زوم کامل برسد. عکس‌های JPEG با رزولوشن کامل تقریبا لحظه‌ای بر روی کارت حافظه ضبط می‌شود و در این جا شکایتی وجود ندارد.

نخستین چیز این دوربین دیجیتال نمایشگر 2.7 اینچی 230,000 نقطه است. یک پیچ تنظیم در قسمت بالا سمت راست نمایشگر وجود دارد که شامل 8 مود می‌شود. از پرکاربردترین آن‌ها Full Auto, SR, Program است که در مود Program امکان بعضی تنظیمات را به صورت دستی به شما می‌دهد. بر روی این دوربین دکمه‌ای برای ضبط سریع ویدیو وجود ندارد و پیش از آن باید پیچ تنظیم را بر روی مود ضبط ویدیو قرار دهید. دو مود برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف وجود دارد. یکی از آن‌ها با بالا بردن ایزو و سرعت شاتر برای عکاسی درون خانه و کودکان پر جنب و جوش است و دومی‌که جالب‌تر است یک عکس با فلاش و یک عکس بدون استفاده از فلاش به صورت پشت سر هم تهیه می‌کند تا شما بتوانید از بین هرکدام که خواستید انتخاب کنید. در زیر پیچ تنظیم شوتینگ مودها دکمه‌ی Playback قرار دارد که می‌توانید عکس‌های گرفته شده را تماشا نمایید.

کارت حافظه در قسمتی قرار دارد که باتری لیتیوم-یونی نیز در همان قسمت قرار گرفته و این بدین معناست که اگر هنگام استفاده از دوربین بر روی سه پایه بخواهید کارت حافظه را تعویض نمایید نخست باید دوربین را از سه پایه جدا کنید چرا که با وجود سه پایه دسترسی به آن قسمت غیر ممکن خواهد بود. پورت USB و خروجی AV در قسمت سمت راست دوربین قرار گرفته‌اند که توسط یک روکش لاستیکی پوشانده شده‌اند.

قابلیت های Fujifilm FinePix JZ500

  • دارای سنسور 14 مگاپیکسلی CCD مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • دارای لنز 280-28 میلی‌متری واید با قابلیت زوم 10X
  • قابلیت فیلمبرداری با فرمت 720p HD
  • دارای نمایشگر تصویر 2.7″ اینچ 230000 پیکسل
  • دارای سیستم لرزش‌گیر دوتایی مکانیکی و دیجیتالی
  • دارای فن‌آوری SR( تشخیص خودکار صحنه )
  • دارای سرعت روشن شدن تا آمادگی برای عکاسی سریع 1 ثانیه
  • دارای سرعت زیاد ثبت شدن عکس‌های رزولوشن کامل بر روی کارت حافظه
  • دارای گستره‌ی بالای ایزو 100 تا 1600 و در حالت گسترده تا
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X